SB700 Flitser vraag .

Discussies over flitsers
Plaats reactie
Snowdog
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

SB700 Flitser vraag .

Bericht door Snowdog » za feb 15 2014 5:39 pm

Hallo allemaal ,

Is het flitsvermogen van de SB700 flitser in de TTL en GN zwakker dan in de M stand ?

Batterijen zijn nieuw en vol .

Ik heb deze functies ook geprobeerd op een andere camera , maar ook daar het zelfde resultaat .

Ik heb deze flitser gebruikt van iemand over genomen , helaas zonder handleiding - ik kan er op dit moment weinig over vinden .

Hoort dit zo bij deze flitser of is deze misschien stuk .

Gr Ron .

Richard

Re: SB700 Flitser vraag .

Bericht door Richard » za feb 15 2014 5:41 pm

Volgens mij kan je de handleiding van je flitser downloaden van de nikonsite.

plincky
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door plincky » za feb 15 2014 5:47 pm

In TTL zal hij het vermogen flitsen wat nodig is wat de camera meet. vaak staat de camera zo ingesteld dat hij bv. iso omhoog gooit. of de sluitertijd tot een min brengt. (als ingesteld. )
Probeer eens spotmeting bv.

maar om echt iets zinnig te kunnen zeggen zou je eigenlijk alle instellingen hier neer moeten zetten en 2 foto's plaatsen waar 1 in M en 1 in TTL.

hoezo denk je dat uij minder flitst?

Snowdog
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Snowdog » za feb 15 2014 7:22 pm

Bedankt voor de link Tuihanti , ik ga eens flink lezen .

@ Plincky , ik denk het niet , maar het is duidelijk zicht baar , in de M stand geeft hij een super volle flits ( met het pfff geluidje erbij ) Ook voel ik de hitte ervan als ik mijn hand ervoor hou .

In de TTL en GN stand zie ik maar een zielig flitsje , hoor niks en geeft geen hitte af .

Ik heb de flitser ook van de camera af gehaald en dan een test flits gemaakt , zelfde effect .

Komt jullie dit bekend voor ?

Ik ga nu eerst de handleiding lezen , alvast bedankt allemaal voor jullie reactie,s .

Gr Ron .

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » za feb 15 2014 7:54 pm

zolang je geen foto's plaatst valt er weinig over te zeggen.
Zijn zoveel instellingen die mee tellen. En als het echt niet aan je instellingen ligt dat is hij stuk :D

pveenstra
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door pveenstra » zo feb 16 2014 2:56 pm

Ik snap de vraag niet: het is toch logisch dat de flitser op m op volle kracht en op andere standen - afhankelijk van de omstandigheden - minder krachtig flitst?

Peter Veenstra
Hartelijke groet,
Peter Veenstra

oud0001

Bericht door oud0001 » zo feb 16 2014 3:24 pm

Ik denk, dat dit ontstaat doordat men gewend is dat je iets gewoon kunt gebruiken zonder de manual te lezen.
High end tech spullen zijn daar te gecompliceerd voor. Dan heb je de manual ook echt even nodig.
Vooral in het begin. Het is geen DVD player met een beperkt aantal functies.

Het is heel normaal dat als je de flitser in M op 1/1 hebt staan dat deze de volle mep geeft.
Het is heel normaal dat dit niet gebeurd bij iTTL want de camera kapt de flits af als er genoeg licht is gegeven.
Dat is ook de bedoeling. De flitser past zich helemaal aan de omstandigheden aan. Daar is ie goed in en daarom zijn ze ook zo duur.

De TS heeft nu de manual en kan het nu eerst eens rustig doornemen met de camera en flitser in de hand. :wink:
Dan komt het vast wel goed. Als er dan nog vragen over zijn zien we ze wel komen. :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”