Nieuw: Capture NX-D
- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Nieuw: Capture NX-D
@Leon: Dat is dan een heel ander soort fout
Windows of Mac?

- Léon Obers
- Forumlid
Windhoos 8Cyrus schreef:@Leon: Dat is dan een heel ander soort foutWindows of Mac?
Omdat andere meldingen het over internet hebben, de Firewall uitgezet, maar ook dan dezelfde melding.
Ik heb het er maar weer afgehaald.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Bij mij werkt NX-D wel (OS X 10.9.1), maar zal het verder niet gebruiken. Wat een teleurstelling!marcel.b schreef:Binnengehaald en werkt wel.....

Jur
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Als dit het is ben ik teleurgesteld. Ik heb er zelf nog niet naar kunnen kijken, maar heb wel enkele gebruikersverslagen gevonden. Ik vond het integreren van alle data in 1 file (ik heb de @#$@!@$ aan sidecar files en centrale catalogi), blijkbaar een gebrek aan resize/high-pass functies en vooral het ontbreken van u-point zwaar teleurstellend. Al zou ik het waarschijnlijk nog wel gebruiken voor de conversie omdat het alle nikon functies en profielen herkent.
Maar wat vooral ergerlijk is, is het feit dat het waarschijnlijk niet backwards compatible is met Capture NX2. Hoe moet dat dan als Capture in windows 2018 of zo niet meer werkt...? Gelukkig heb ik alle eindresultaten als JPG's geëxporteerd.
Dat gezegd hebbende: Dit is een beta, ik heb al massa's software langs zien komen met krakkemikkige en functioneel gestripte beta's, waar het eindproduct er heel anders uit zag. Ik wacht dus nog even met een oordeel en blijf voorlopig bij Capture NX2.
Maar wat vooral ergerlijk is, is het feit dat het waarschijnlijk niet backwards compatible is met Capture NX2. Hoe moet dat dan als Capture in windows 2018 of zo niet meer werkt...? Gelukkig heb ik alle eindresultaten als JPG's geëxporteerd.
Dat gezegd hebbende: Dit is een beta, ik heb al massa's software langs zien komen met krakkemikkige en functioneel gestripte beta's, waar het eindproduct er heel anders uit zag. Ik wacht dus nog even met een oordeel en blijf voorlopig bij Capture NX2.
Spul waarmee je foto's maakt...
-
- Moderator
- Contacteer:
Precies ... Ik heb t/m 2011 met NX2 gewerkt. Ik ga binnenkort mijn belangrijkste foto's uit die periode met NX2 (incl. alle Nik Color Efex aanpassingen) als Tiff exporteren naar Lightroom.ReneG schreef:Maar wat vooral ergerlijk is, is het feit dat het waarschijnlijk niet backwards compatible is met Capture NX2. Hoe moet dat dan als Capture in windows 2018 of zo niet meer werkt...? Gelukkig heb ik alle eindresultaten als JPG's geëxporteerd.
-
- Moderator
- Contacteer:
Had je anders verwacht dan? Software is toch een ondergeschoven kindje bij Nikon? Bij andere merken trouwens ook hoor. Eigenlijk was NX2 eens (te) geavanceerd waardoor velen 100% ingezet hebben op deze software die inmiddels achterhaald is en nu vervangen wordt.Jur schreef:Bij mij werkt NX-D wel (OS X 10.9.1), maar zal het verder niet gebruiken. Wat een teleurstelling!marcel.b schreef:Binnengehaald en werkt wel.....
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Nog een paar zaken die ontbreken in NX-D en door mij zeer gemist zullen worden: Hoogdoorlaat en D-Lighting. Alleen Active D-Lighting aanwezig. 

Jur
-
- Moderator
- Contacteer:
Jur, al eens naar Lightroom gekeken?
- Cees
- Forumlid
Skippy schreef:Jur, al eens naar Lightroom gekeken?
Je wordt op deze manier inderdaad vanzelf in de armen van Lightroom gedreven......
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
God dan moet ik er onderhand een extra NAS bij kopen. Dat gaat me vele uren en honderden GB aan extra opslag kosten... Misschien maar eens naar andere software gaan zoeken dan Capture en Lightroom...Skippy schreef:Precies ... Ik heb t/m 2011 met NX2 gewerkt. Ik ga binnenkort mijn belangrijkste foto's uit die periode met NX2 (incl. alle Nik Color Efex aanpassingen) als Tiff exporteren naar Lightroom.ReneG schreef:Maar wat vooral ergerlijk is, is het feit dat het waarschijnlijk niet backwards compatible is met Capture NX2. Hoe moet dat dan als Capture in windows 2018 of zo niet meer werkt...? Gelukkig heb ik alle eindresultaten als JPG's geëxporteerd.
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Skippy, in het verleden heb ik een tijdje ook Lightroom versie 2 gebruikt, maar ik ben bang dat ik nu inderdaad definitief naar Lightroom of Capture One moet gaan uitwijken.Skippy schreef:Jur, al eens naar Lightroom gekeken?
Jur
- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
Ja... als die nou werkte...Cees schreef:Je wordt op deze manier inderdaad vanzelf in de armen van Lightroom gedreven......

- gijs sandberg
- Clublid
Snel weer weggehaald.
In een readme heet het RAW developer, wellicht een indicatie van de beperkingen in het ontwerp.
Volgens mij zou het zonder de U-points geen CaptureNX mogen heten
Groeten, GIjs
In een readme heet het RAW developer, wellicht een indicatie van de beperkingen in het ontwerp.
Volgens mij zou het zonder de U-points geen CaptureNX mogen heten
Groeten, GIjs
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op vr feb 28 2014 9:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)