Kort antwoord: RTFMTom van Hell schreef:.....
Verder zie je bewerkingen die je er doet niet terug in view nx en waar slaat die het op??/
.....

Hint: blz. 3

Kort antwoord: RTFMTom van Hell schreef:.....
Verder zie je bewerkingen die je er doet niet terug in view nx en waar slaat die het op??/
.....
Dan is de naamgeving van dit pakket(je) wel héél erg verwarrend.JaapV schreef:Het is geen vervanger voor Capture NX2
Alleen in de LCH-editor en in Levels & Curves, maar niet uitgevoerd als control points zoals in CNX2.Léon Obers schreef:Volgens de gebruiksaanwijzing blz. 27 zouden er wel degelijk zwart- en witpunt tools moeten zitten.
Misschien handiger gewoon de gebruiksaanwijzing door te nemen wat de functionaliteiten zijn.
Dat is niet wat 'de media' schrijven, o.a. Digifotopro:JaapV schreef:Het is geen vervanger voor Capture NX2
http://www.nikonusa.com/en/About-Nikon/ ... -NX-D.htmlCapture NX-D is a free software application that will replace the current Capture NX 2 application.
In het USA persbericht staat "Capture NX-D (... ...) will replace the current Capture NX 2 application". Het NL persbericht zwijgt hierover!
Zo ver ik het nu al zou kunnen beoordelen levert de nieuwkomer ZELFS NIET BIJ BENADERING de perfecte functionaliteit van CNX2.
Werpt Nikon de handdoek in de ring en worden we aan ons lot overgelaten???
JaapV schreef:De wens was de vader van mijn gedachte, denk ik. Het ziet er nu inderdaad nogal somber uit.
Ik heb zojuist het volgende "mailtje" via de Nikon NL site verzonden:
In het USA persbericht staat "Capture NX-D (... ...) will replace the current Capture NX 2 application". Het NL persbericht zwijgt hierover!
Zo ver ik het nu al zou kunnen beoordelen levert de nieuwkomer ZELFS NIET BIJ BENADERING de perfecte functionaliteit van CNX2.
Werpt Nikon de handdoek in de ring en worden we aan ons lot overgelaten???
We zullen zien...
voordeel van view nx en capture nx is dat wat je ziet achter op je schermpje na een foto gemaakt te hebben ook ziet op je scherm.Jahoe schreef:Misschien niet helemaal ontopic, maar ik heb nog nooit ViewNX gebruikt en ook nog niet naar Caputer NX-D gekeken, maar ben direct naar Lightroom gegaan (na een tijdje photoshop elements toen ik nog niet in RAW werkte en nog weinig aan nabewerking deed)
Hoe verhouden deze ten op zichtte van elkaar? Ik meende eerder gelezen te hebben dat je met ViewNX het gebruikt scherpstelpunt(en) kunt nagaan en dat heb ik in Lr nog niet gevonden. Maar om alleen daarvoor een tweede pakket ernaast te gaan gebruiken weet ik niet...
Wellicht is deze vraag al eerder gesteld en zal direct toegeven dat ik niet echt heb gezocht...