Goed nieuws voor de eigenaren van een D600
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Goed nieuws voor de eigenaren van een D600
Het heeft even geduurd maar Nikon komt eindelijk met een structurele oplossing, alleen voor zover ik kan zien nog niet op de site van Nikon Nederland gepubliceerd.
http://www.dpreview.com/news/2014/02/26 ... =title_0_0
http://www.dpreview.com/news/2014/02/26 ... =title_0_0
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
- dogo
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Goed nieuws voor de eigenaren van een D600
Interessant. Triest dat deze actie van Nikon uiteindelijk komt onder dreiging van de "class action law suits".
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Nu nog voor de D800 (e) gebruikers.
-
- Clublid
Link plaatsen lukte mij niet.
Ik heb niet zoveel op met Amerika en met het Amerikaanse rechts systeem maar de dreiging van een class action law suits was blijkbaar voldoende om Nikon tot actie te dwingen.
Wel jammer voor diegene die nog altijd in een ontkeningsfase zaten en stug volhielden dat het maar heel weinig klachten betrof en het allemaal erg overdreven was
Ik heb niet zoveel op met Amerika en met het Amerikaanse rechts systeem maar de dreiging van een class action law suits was blijkbaar voldoende om Nikon tot actie te dwingen.
Wel jammer voor diegene die nog altijd in een ontkeningsfase zaten en stug volhielden dat het maar heel weinig klachten betrof en het allemaal erg overdreven was

Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
- Cookie1397
- Clublid
Bij hij tikken van de url op het einde zat bij Ericb een tikfoutje ( er stond /[url]en het moest.[/url] zijn. )Nu werkt de link wel. Om deze reden ook de link uit dogo zijn bericht verwijderd anders staat hij er dubbel.
Nikon Z Z & de maskers
-
- Forumlid
Staat nu op de NL site....
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Toch nog wel een iets ander verhaal dan in de USA:
http://www.nikonusa.com/en/Service-And- ... amera.html
Daar wordt toch meer service geboden.
-
- Forumlid
Nikon Nederland geeft een eerlijk antwoord.
Waarom alles vervangen als er in het merendeel niet echt serieuze problemen zijn. Ten alle tijde garantie op de d600 betreft dit aspect is een effectiever gebaar.
Waarom alles vervangen als er in het merendeel niet echt serieuze problemen zijn. Ten alle tijde garantie op de d600 betreft dit aspect is een effectiever gebaar.
Nikon D610 | 50mm 1.4D | 85mm 1.8G | AF-S 24-85 f/3.5-4.5 VR | AF-S 18-35 f/3.5-4.5G ED | SB700 Speedlight.
- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Verklaar je nader?Hans Braakhuis schreef:Toch nog wel een iets ander verhaal dan in de USA:
Nikon USA:
Nikon NL:The solution: Nikon is making available to all owners of D600 cameras (even if Nikon’s product warranty has expired) this customer-service measure, which includes the inspection, cleaning and replacement of the shutter assembly and related parts of your camera, FREE OF CHARGE as well as the cost of shipping D600 cameras to Nikon and their return to customers.
Ik zie het verschil niet....Oplossing
Als u de beeldsensor van de camera hebt gereinigd met de ingebouwde functie Beeldsensor reinigen van de camera of handmatig met een blaasbalgje, zoals wordt beschreven in het gedeelte 'Het laagdoorlaatfilter' van de camerahandleiding, maar er nog steeds donkere, korrelige vlekken in beelden verschijnen, neemt u contact op met het dichtstbijzijnde Nikon-servicecenter. Het Nikon-servicecenter zal onderhoud aan uw camera uitvoeren, waarbij de sluiter en verwante onderdelen worden onderzocht, gereinigd en vervangen. U hoeft niet te betalen voor deze service.
-
- Forumlid
Waarom het verschil is toch duidelijk
Nikon D610 | 50mm 1.4D | 85mm 1.8G | AF-S 24-85 f/3.5-4.5 VR | AF-S 18-35 f/3.5-4.5G ED | SB700 Speedlight.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Volgens mij het opsturen en terugsturen is gratis in de USA en hier moet je zelf de verzending naar Beverwijk betalen
D7100, lenzen, statief, flitser en rugzak
- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Oh dat... Uit ervaring weet ik dat "Beverwijk" bij garantie in ieder geval de kosten voor het terugsturen voor haar rekening neemt. Dus dan gaat het alleen nog om het toezenden. Maar goed, je kunt je camera ook bij de fotozaak om de hoek inleveren, dan heb je helemaal geen last van eventuele portokosten. De kosten om naar de fotozaak te gaan kun je wegstrepen tegen de kosten die je anders moest maken om bij het postkantoor te komen.
- Donders
- Forumlid
Hallo,
Ik heb mijn d 600 camera ter reparatie/onderzoek via de website van nikon aangeboden , ik kan hem heen brengen of opsturen, de kosten voor het versturen zijn ook voor rekening van Nikon.
Met vriendelijke Groet,
Martin
Ter informatieVolgens mij het opsturen en terugsturen is gratis in de USA en hier moet je zelf de verzending naar Beverwijk betalen
Ik heb mijn d 600 camera ter reparatie/onderzoek via de website van nikon aangeboden , ik kan hem heen brengen of opsturen, de kosten voor het versturen zijn ook voor rekening van Nikon.
Met vriendelijke Groet,
Martin
D600
24-70 2.8
70-200 2.8
105 2.8
85 1.8
SB 700
24-70 2.8
70-200 2.8
105 2.8
85 1.8