Bedankt voor de info/ tip PatrickPatrick schreef:Een Dell IPS scherm is fantastisch voor een geld. Ik heb vorig jaar een U2711 gekocht en zoals ik al verwachtte: had ik jaren eerder moeten doen. Aanrader!
Welk beeldscherm? (Scherm is besteld)
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Welk beeldscherm?
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
"Even ter herinnering: VA (vertical alignment) schermen werken met een andere kristalstructuur en -aansturing dan TN- en IPS-schermen. Ze bieden een duidelijk betere kleurechtheid dan TN-, maar vertonen bij bekijken onder een kijkhoek wel een lichte kleurverschuiving, zij het veel minder dan TN. Een duidelijk voordeel ten opzichte van IPS is een aanmerkelijk hoger contrast, mogelijk gemaakt door een aanzienlijk lagere zwartwaarde. Voor subtiele grijs- en kleurverlopen kan het dus een superieure gebruikservaring opleveren aan IPS.
IPS is inmiddels bijna synoniem geworden aan 'beter beeld', wat natuurlijk zo is, maar het maakt het lastig voor fabrikanten met andere paneeltechnieken om die ook als zodanig te promoten. Daarom zien we steeds meer marketing die schermen als deze aanduidt als 'WVA' wat staat voor 'wide viewing angle'. Uiteindelijk gaat het natuurlijk niet om marketing, maar om de prestaties in de praktijk - en daarover lees je op de volgende pagina's."
IPS is inmiddels bijna synoniem geworden aan 'beter beeld', wat natuurlijk zo is, maar het maakt het lastig voor fabrikanten met andere paneeltechnieken om die ook als zodanig te promoten. Daarom zien we steeds meer marketing die schermen als deze aanduidt als 'WVA' wat staat voor 'wide viewing angle'. Uiteindelijk gaat het natuurlijk niet om marketing, maar om de prestaties in de praktijk - en daarover lees je op de volgende pagina's."
-
- Clublid
- Contacteer:
Thanks
- staal571
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Genster schreef:Bedankt Mark en Luc
@Mark: Tja, wat is toelaten.... Het begint eigenlijk wel een beetje genoeg te worden...volgens m'n vrouw![]()
![]()
Nou wat flauw van je vrouw je had volgens mij toch al ruim 1 week niks meer gekocht geintje
Gr Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
-
- Clublid
- Contacteer:

Op de nieuwe computer vanmiddag na dan Peter

- staal571
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Genster schreef:![]()
Op de nieuwe computer vanmiddag na dan Peter
Dan heb jij voorlopig genoeg te doen, alle software installeren enz.
Gr peter
ps kom je nog naar de fotografica op 9 maart?
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
-
- Clublid
- Contacteer:
9 maart ga ik naar de presentatie "inzicht in goede beeldweergave" in Dorst Peter, en kan er dus niet bij zijn deze keer.staal571 schreef: Dan heb jij voorlopig genoeg te doen, alle software installeren enz.
Gr peter
ps kom je nog naar de fotografica op 9 maart?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Het belangrijkste verschil is dat het Philips scherm een 16:9 scherm is, dat is leuk voor films en spelletjes, maar voor fotobewerking geef ik de voorkeur aan 16:10.
Bij 16:9 heb ik altijd het gevoel dat ik door een brievenbus zit te kijken, zeker als je foto's bent aan het bewerken die in de portret stand zijn gemaakt.
Extra pixels zijn bij fotobewerking altijd een voordeel, dat betekend dat je minder hoeft in te zoomen om toch alle detail te zien. Als je het geld en de ruimte heb zou ik voor de 27" gaan.
Bij 16:9 heb ik altijd het gevoel dat ik door een brievenbus zit te kijken, zeker als je foto's bent aan het bewerken die in de portret stand zijn gemaakt.
Extra pixels zijn bij fotobewerking altijd een voordeel, dat betekend dat je minder hoeft in te zoomen om toch alle detail te zien. Als je het geld en de ruimte heb zou ik voor de 27" gaan.
-
- Clublid
- Contacteer:
Bedankt!
zijn de verschillen niet wat magertjes voor het prijsverschil van ca 250 euro?
zijn de verschillen niet wat magertjes voor het prijsverschil van ca 250 euro?
-
- Forumlid
Ik zou ook voor de 27" gaan in dit geval. Dat is tenminste een flinke stap vooruit met wat je nu hebt.
Dus niet alleen in beeldkwaliteit maar ook qua formaat. I.c.m. je nieuwe PC kun je dan écht weer jaren vooruit.
Edit: Opmerking verwijderd. De U2713 is idd. dé monitor om jaren vooruit te kunnen.
Niet goed gelezen in eerste instantie, had niet in de gaten dat het ook een (net als de U2711) een 2560x1440 resolutie monitor was.
Dus niet alleen in beeldkwaliteit maar ook qua formaat. I.c.m. je nieuwe PC kun je dan écht weer jaren vooruit.
Edit: Opmerking verwijderd. De U2713 is idd. dé monitor om jaren vooruit te kunnen.
Niet goed gelezen in eerste instantie, had niet in de gaten dat het ook een (net als de U2711) een 2560x1440 resolutie monitor was.
Laatst gewijzigd door Jacob_O op do feb 27 2014 9:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Even voor de duidelijkheid:
De Philips 278C4QHSN kost €250
De Dell U2412M kost €235
De Dell U2713M kost €469
De 27" heeft 35% meer pixels dan de 24" Dell dus dat zet de meerprijs wel een beetje in het perspectief.
De Dell U2412M kost €235
De Dell U2713M kost €469
De 27" heeft 35% meer pixels dan de 24" Dell dus dat zet de meerprijs wel een beetje in het perspectief.
Hier is veel info te vinden over beeldschermen en videokaarten:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/8" onclick="window.open(this.href);return false;
en over allerlei Dell schermen in het bijzonder:
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1546361" onclick="window.open(this.href);return false;
http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/8" onclick="window.open(this.href);return false;
en over allerlei Dell schermen in het bijzonder:
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1546361" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Clublid
- Contacteer:
Waar ik de pc heb gekocht vragen ze 30 euro meer voor de 2713 en 15 meer voor de 2412, maar dat mag de pret niet drukkenyzf1kr schreef:Even voor de duidelijkheid:
De Dell U2412M kost €235
De Dell U2713M kost €469