Herfst topic, plaats hier je "herfst foto's".
Met photoshop .Ik heb met een gummetje en toverstafje het bloemetje eruit gehaalt en gekopieerd
Daarna heb ik om het plaatje een rand gemaakt bloemetje erover heen en schaduw aangemaakt (diepte) ook bij het plaatje.
Dat zijn dan 2 verschillende layers.
Eigenlijk vrij makkelijk alleen vind ik het gummen en uitknippen nog wel een gedoe daar zou toch iets makkelijkers voor moeten zijn. Dat moet ik nog even uitvinden..
Daarna heb ik om het plaatje een rand gemaakt bloemetje erover heen en schaduw aangemaakt (diepte) ook bij het plaatje.
Dat zijn dan 2 verschillende layers.
Eigenlijk vrij makkelijk alleen vind ik het gummen en uitknippen nog wel een gedoe daar zou toch iets makkelijkers voor moeten zijn. Dat moet ik nog even uitvinden..
NAS Buikpijn
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
@Nicole, met een pentablet werkt een stuk fijner om te gummen en selecteren.
Mvg, Gino
Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
- aquarius
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Hallo,
Afgelopen weekend naar Ede afgereisd. Weekendje Veluwe en bezoek jubileum NCN in Renkum gecombineerd. Was erg mooi weer en lekker gewandeld in het bos en foto`s gemaakt. Wil nu ook een bijdrage leveren aan het herfst topic waar hele mooie foto`s op staan.
Alle foto`s zijn ingeflitst.
1) Paddestoel mag natuurlijk niet ontbreken. 28-70 2.8

2) Hoedje van eikel. 105 micro

3) Beetje gepimpt. Origineel zag er nog een beetje zomers uit.
. 105 micro

Groetjes,
Aquarius
Afgelopen weekend naar Ede afgereisd. Weekendje Veluwe en bezoek jubileum NCN in Renkum gecombineerd. Was erg mooi weer en lekker gewandeld in het bos en foto`s gemaakt. Wil nu ook een bijdrage leveren aan het herfst topic waar hele mooie foto`s op staan.
Alle foto`s zijn ingeflitst.
1) Paddestoel mag natuurlijk niet ontbreken. 28-70 2.8

2) Hoedje van eikel. 105 micro

3) Beetje gepimpt. Origineel zag er nog een beetje zomers uit.

Groetjes,
Aquarius
Het verschil tussen onkruid en een bloem is een oordeel.
D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.
D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
uitgebeten
MIchel schreef:
Zou een grijsverloopfilter uitkomst kunnen bieden of een Pola filter?
Maar alleen met de instellingen van de camera rommelen zal in plaatjes met grote contrast verschillen geen oplossing bieden.
Groetjes George
Code: Selecteer alles
uitgebeten lucht, hoe kan ik dat tegen gaan?
Maar alleen met de instellingen van de camera rommelen zal in plaatjes met grote contrast verschillen geen oplossing bieden.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Zonder trucs kun je daar niks tegen doen, te veel contrast in je beeld. De bomen zijn perfect belicht, maar omdat de licht zoveel feller is, raak daar je tekening kwijt.Foto 1 uitgebeten lucht, hoe kan ik dat tegen gaan?
Bij een stilstaand beeld als dit kun je twee foto's maken, eentje zoals nu en eentje met goede belichting voor de lucht (bomen dus zwaar onderbelicht) en vervolgens de lucht uit het donkere plaatje in de goede foto sjoppen.
Persoonlijk vind ik deze lucht trouwens helemaal niet storend.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
De EV waarde met -0,3 of -0,7 verlagen levert ook vaak het gewenste (of beter) resultaat op. Echter je moet daarna wel met PS of Capture NX aan de gang om de belichting weer te corrigeren anders is het geheel te donker. Hier ontkom je niet aan.
Suc6,
ALE
Suc6,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Ik kon het niet laten, hier nog een foto van mij.
Gisteranavond was ik nog wat aan het klooien met de omkeerring en wat voorwerpen die voor het grijpen lagen. Ik kon zo snel niets vinden (alle beestjes lagen te slapen), dus vanddaar deze bierdopjes.

Gisteranavond was ik nog wat aan het klooien met de omkeerring en wat voorwerpen die voor het grijpen lagen. Ik kon zo snel niets vinden (alle beestjes lagen te slapen), dus vanddaar deze bierdopjes.

Bekijk ook mijn foto's een op Flickr http://www.flickr.com/photos/daandegroot/
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee