overstappen van pc naar apple
Voorlopig ben ik het appeltje aan het ontdekken wat er allemaal in en op zit. Gebruik nu alleen iPhoto wat er standaard is bijgeleverd. Wellicht dat ik later Aperture of Capture NX ga aanschaffen. Photoshop blijft en duur pakket. Of ik dan genoeg geheugen heb zal dan wel blijken.
@Jan: dat het 24" scherm een hogere kwaliteit heeft klopt maar ik vind het resultaat met het 20" scherm al pima en is ook nog eens leuker geprijsd. Alleen voor het scherm betaal je € 300,00 meer.
@Jan: dat het 24" scherm een hogere kwaliteit heeft klopt maar ik vind het resultaat met het 20" scherm al pima en is ook nog eens leuker geprijsd. Alleen voor het scherm betaal je € 300,00 meer.
Hou er van te voren wel even rekening mee dat je allemaal aparte "mac" spullen moet aanschaffen.
Als je tv wilt kijken en een cardreader wilt hebben, moet je allemaal extern spul kopen wat vaak erg duur is en je hebt weinig keuze.
Tevens krijg je dus allemaal losse kastjes erbij die met een kabel aan de mac en aan het stroom verbonden moeten worden.
Dit is voor mij de reden dat ik mijn iMac weer heb verkocht.
Het is prachtig spul, dat is nicht im frage.
Als je tv wilt kijken en een cardreader wilt hebben, moet je allemaal extern spul kopen wat vaak erg duur is en je hebt weinig keuze.
Tevens krijg je dus allemaal losse kastjes erbij die met een kabel aan de mac en aan het stroom verbonden moeten worden.
Bekijk ook mijn foto's een op Flickr http://www.flickr.com/photos/daandegroot/
tv kijken doe ik op mijn tv in de woonkamer. Voor mijn D80 heb ik een sdhc cardreader die ook sd kaartjes kan lezen. Meer heb ik niet nodig. Deze reader heb ik achter de monitor in een usb-slot geprikt. Voor mij het ideale apparaat
. En als ik de iMac in een andere ruimte wil gebruiken pak ik hem op en verplaats hem. Dit doe je niet zo snel met een pc.

Met een iMac (intel) heb je ook gewoon een PC waar je net zo makkelijk WinXp of Vista op kunt draaien, dus het maakt gewoon niets meer uitdaantje schreef:Hou er van te voren wel even rekening mee dat je allemaal aparte "mac" spullen moet aanschaffen.

Niet helemaal, je hebt toch software nodig om windows te draaien.Macosx schreef:Met een iMac (intel) heb je ook gewoon een PC waar je net zo makkelijk WinXp of Vista op kunt draaien, dus het maakt gewoon niets meer uitdaantje schreef:Hou er van te voren wel even rekening mee dat je allemaal aparte "mac" spullen moet aanschaffen.
Maar dat is i.d.d. een grote sprong voorwaarts voor twijfelaars.
Ik vind zelf het design geweldig en kan het wel waarderen dat er allemaal kwaliteitsonderdelen in zitten.
Ik had eens zo'n oude iMac, zo'n oer imac die altijd in al die kleuren leverbaar was. (nog altijd de mooiste imac).
Toen ik daar mijn luidsprekerset op aansloot wist ik niet wat ik hoorde, echt veel beter dan ik gewend was. Alsof mijn oren opensprongen na een verkoudheid.
Kijk, dat soort dingen zijn de kracht van Apple.
Ik hou ook altijd een oogje in het zeil als er weer nieuwe producten gelanceerd worden.
Op dit moment heb ik een hele snelle en vooral stille computer (passieve waterkoeling) waar van alles op en aan zit. Hij werkt nagenoeg probleemloos, dus dat werkt er ook aan mee om niet zo snel over te stappen.
Als ik nu een oudere computer had die het niet meer lekker deed, zou ik misschien ook wel overstappen.
Bekijk ook mijn foto's een op Flickr http://www.flickr.com/photos/daandegroot/
-
- Forumlid
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
ik heb nu al enkele jaren een Mac en als ik op vakantie ga heb ik nog een windows laptop bij en dan weet ik elke keer weer zeker dat ik voor thuis zeker niet meer overschakel op windows PC.
en als men huidige laptop ooit overlijd komt er een macbook pro.
mvg Gino

en als men huidige laptop ooit overlijd komt er een macbook pro.
mvg Gino

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
-
- Forumlid
Ik heb simpelweg gekozen voor de 24" omdat ik nu eens een echt groot scherm wilde. (ook vanwege mijn werk) Ik kwam er pas later achter dat er in de 24' een ander scherm zat. Ik heb de 20 " en de 24" min of meer naast elkaar zien staan en bij beide schermen was het verschil zo enorm groot met mijn oude 17" scherm dat ik met beide iMacs vreselijk blij was geweest.alfa156 schreef:Voorlopig ben ik het appeltje aan het ontdekken wat er allemaal in en op zit. Gebruik nu alleen iPhoto wat er standaard is bijgeleverd. Wellicht dat ik later Aperture of Capture NX ga aanschaffen. Photoshop blijft en duur pakket. Of ik dan genoeg geheugen heb zal dan wel blijken.
Trouwens, nu je Capture NX noemt... Ik gebruik dat sinds een tijdje en sindsdien gebruik ik nog nauwelijks Photoshop. De RAW conversie van NX is echt veel beter als Photoshop.
-
- Forumlid
- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Voor de 'switchers': http://macmiep.nl
Boordevol informatie over Mac OSX.
Boordevol informatie over Mac OSX.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
- Fera Albi
- Clublid
Quatch!daantje schreef:Hou er van te voren wel even rekening mee dat je allemaal aparte "mac" spullen moet aanschaffen.
Met de groeten van Hans.
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
Wij gaan op de zaak upgraden en waarschijnlijk gaan we van de G5 niet naar de Pro maar naar de iMac. Deze komt met 'n 24 inch scherm, iets van 2 gb werkgeheugen en ook ruim voldoende gb's hd. Zijn zeer volwaardige computers.rvdb schreef:Mooi voornemen een iMac te gaan kopen. Werkgeheugen is zeker een goede tip om uit te breiden maar bij Apple zelf is dat veeel te duur. Ik weet zo ook even niet wat er standaard in geleverd wordt en bovendien kan het heel makkelijk achteraf nog (en dat kun je zelf plaatsen).