Sigma 120-400 os

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
JurjenF
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Sigma 120-400 os

Bericht door JurjenF » ma mar 03 2014 9:58 pm

Onlangs bij de firma Sigma een middagje 'lenzen proeven' gedaan. Dit is een aanrader! Koffie met koek erbij, uitleg over de vernieuwing van de objectieven lijn (zoon heeft familiebedrijf van vader overgenomen en slaat een compleet nieuwe weg in) van 'gewoon' en 'EX' naar C(ontemporary) A(rt) en S(ports). Kwaliteit is met sprongen omhoog gegaan, uiterlijk ook en er komt een hele mooie nieuwe reeks in de loop van de jaren. Er zijn diverse middagen dat men dit organiseert en je kunt alles wat in de vitrines staat uitproberen zonder restrictie. Ik ga vast en zeker nog een keer en dan voor de (super)groothoek objectieven. Ik heb nu meer de teles gehad en een superzoom (helaas nog niet de nieuwste 18-200 want die was er nog niet met Nikon vatting). Om bij het onderwerp te komen : ik heb de nieuwe(re) versie van de 120-400 getest en deze was zoveel beter dan de oude versie (verschil is a. de oude werd steekproefsgewijs in de fabriek getest en tegenwoordig wordt ieder objectief getest en b. de nieuwe heeft een andere, lees gladde, afwerking) dat ik overweeg mijn 4/100-300 in te ruilen. Ik zal wat aan scherpte inleveren maar aan gebruiksgemak (en een beetje tele) winnen. Is er iemand die dit objectief heeft? Ik ben benieuwd naar de resultaten.
Heb overigens een demo 2.8/50-150 gekocht daar. Wat een super objectief is dat zeg! Scherp op 2.8 en een heel mooi bruikbaar zoom bereik. De lens wordt nu helemaal nagekeken en ik ga hem (haar?) voor een heel mooi prijsje binnenkort ophalen. Sigma medewerker deelde mede dat dit objectief eruit gaat (net als die 120-400 trouwens).

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”