Suus

Plaats reactie
Remon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Suus

Bericht door Remon » ma feb 17 2014 12:27 am

Poging twee met de flitsers en mijn vriendin!

Graag kritiek! :)

Gewoon commentaar is natuurlijk ook toegestaan :P

Afbeelding

Exposure 0.008 sec (1/125)
Aperture f/16.0
Focal Length 50 mm
ISO Speed 320
Laatst gewijzigd door Remon op ma feb 17 2014 2:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gear: Nikon D90 + Grip - Nikon AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G - Nikon AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G - Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G - 2x Nikon Speedlight SB-24
Mijn foto's kunnen soms apart zijn bewerkt!

Remon
Forumlid
Forumlid

Re: Suus

Bericht door Remon » ma feb 17 2014 1:31 pm

Niemand?

-----
Sent from my Nexus 5
Gear: Nikon D90 + Grip - Nikon AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G - Nikon AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G - Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G - 2x Nikon Speedlight SB-24

I AM Kees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door I AM Kees » ma feb 17 2014 2:19 pm

Ik vind de foto erg rood. Op het gezicht wat overbelicht en het rechteroog te donker.
Ik mis ook de echte scherpte, maar dat ligt misschien aan het verkleinen.

Remon
Forumlid
Forumlid

Bericht door Remon » ma feb 17 2014 2:30 pm

http://www.flickr.com/photos/deadpixelp ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;

volledig formaat, de foto is ragscherp, denk door de bewerking enzo dat ie wat onscherp is.

Rode tint is intentioneel, persoonlijke mening is dat het haar haar mooi laat spreken.

Rechteroog is inderdaad wat te donker, maar dit komt door haar haar die voor de flitser hangt....

BStollman
Forumlid
Forumlid

Bericht door BStollman » ma feb 17 2014 2:32 pm

Precies wat Kees ook al zegt. Eerste wat opvalt is dat de algemene tint van de foto erg aan de rode kant ligt en het rechteroog valt vrij ongelukkig in de schaduw wat een raar perspectief op het gezicht geeft.
Wel een leuke crop en pose :)
http://www.flickr.com/photos/bramstollman/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.twitter.com/BramStollman" onclick="window.open(this.href);return false;

Johan v. V.
Clublid
Clublid

Bericht door Johan v. V. » ma feb 17 2014 2:57 pm

Ik vind hem ook niet geweldig. Het gezicht is overbelicht, haar rechteroog valt weg, en de foto is rood. En ook ik mis scherpte op het linkeroog. Gewoon opnieuw proberen.
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen

Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.

Remon
Forumlid
Forumlid

Bericht door Remon » ma feb 17 2014 3:10 pm

BStollman schreef:Precies wat Kees ook al zegt. Eerste wat opvalt is dat de algemene tint van de foto erg aan de rode kant ligt en het rechteroog valt vrij ongelukkig in de schaduw wat een raar perspectief op het gezicht geeft.
Wel een leuke crop en pose :)
Rode tint komt door Color Balance in Nik CEP...

Dit is zonder CEP:
Afbeelding

Jacob_O
Forumlid
Forumlid

Bericht door Jacob_O » ma feb 17 2014 4:27 pm

Zo vind ik, persoonlijk, de foto een heel stuk mooier.

Geert
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door Geert » di feb 18 2014 9:34 am

Schaduw aan linkerzijde is niet mooi, neus krijgt hele rare vorm, zou voor andere licht opstelling kiezen.
Ik schiet op alles wat beweegt!!!!
Nikon D4, D3,D800e, 50 mm 1.8, 85 mm 1.8, 14-24 2.8, 24-70 2.8, 70-200 2.8 vrII, 400 mm 2.8, 1,7 conv, sb 900 en een hok vol Elinchrom en voor buiten de Quadra's !!!!

paul73
Forumlid
Forumlid

Bericht door paul73 » di mar 04 2014 4:45 pm

Hoi Remon,

Fotogenieke vriendin heb je. Altijd handig om een fotogeniek iemand in je omgeving te hebben waar je veel op kunt oefenen. Ik vind haar blik erg mooi. Die heb je ook goed vastgelegd. Het laat je gissen wat er in deze dame omgaat. Dat maakt een foto interessant. De rode gloed (door de nabewerking) spreekt mij juist wel aan. Het zorgt voor een warme sfeer. Bij de tweede aangepaste versie is die sfeer verdwenen. Wat ik minder vind aan de foto is de belichting. Haar gezicht is aan de overbelichte kant terwijl de rest van de foto behoorlijk low key is. Het te harde licht in haar gezicht komt niet goed overeen met haar zachte, serene blik. Ik zou persoonlijk voor zachter licht hebben gekozen. Wat voor lichtvormer heb je hier gebruikt? Ik zou persoonlijk voor een softbox hebben gekozen. Je hebt zo te zien 1 lichtbron gebruikt. Het is dan wel belangrijk die goed op te stellen. Ik vind persoonlijk de donkere schaduw onder haar borst minder geslaagd. Haar bovenlichaam gaat daardoor 'zweven'. Ook haar arm vind ik niet mooi uitkomen door de lichtopstelling. Die leidt helaas te veel af. Naar mijn mening dus een leuke foto die technisch nog wel beter kan. Als het model je vriendin is, is het waarschijnlijk geen probleem om de shoot nog eens over te doen.

Succes!

Groeten,
Paul
photopaul.weebly.com

D700 met Nikon 24-70 f2.8, Nikon 70-200 f2.8 VR2, Nikon 24 AI-S f2.8, Nikon 50 f1.4D, Nikon 105 f2.8 VR, SB 800, filters van B+W, Manfrotto statief, diverse studio apparatuur

Remon
Forumlid
Forumlid

Bericht door Remon » di mar 04 2014 8:37 pm

paul73 schreef:Hoi Remon,

Fotogenieke vriendin heb je. Altijd handig om een fotogeniek iemand in je omgeving te hebben waar je veel op kunt oefenen. Ik vind haar blik erg mooi. Die heb je ook goed vastgelegd. Het laat je gissen wat er in deze dame omgaat. Dat maakt een foto interessant. De rode gloed (door de nabewerking) spreekt mij juist wel aan. Het zorgt voor een warme sfeer. Bij de tweede aangepaste versie is die sfeer verdwenen. Wat ik minder vind aan de foto is de belichting. Haar gezicht is aan de overbelichte kant terwijl de rest van de foto behoorlijk low key is. Het te harde licht in haar gezicht komt niet goed overeen met haar zachte, serene blik. Ik zou persoonlijk voor zachter licht hebben gekozen. Wat voor lichtvormer heb je hier gebruikt? Ik zou persoonlijk voor een softbox hebben gekozen. Je hebt zo te zien 1 lichtbron gebruikt. Het is dan wel belangrijk die goed op te stellen. Ik vind persoonlijk de donkere schaduw onder haar borst minder geslaagd. Haar bovenlichaam gaat daardoor 'zweven'. Ook haar arm vind ik niet mooi uitkomen door de lichtopstelling. Die leidt helaas te veel af. Naar mijn mening dus een leuke foto die technisch nog wel beter kan. Als het model je vriendin is, is het waarschijnlijk geen probleem om de shoot nog eens over te doen.

Succes!

Groeten,
Paul
Heb alleen een flitser gebruikt die ik boven op het wasrek gelegd had, heb ook geen softbox of statieven oid...

Plaats reactie

Terug naar “Portret, studio en mode”