Eerste poging tot B&W =)

Plaats reactie
Rikietje
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Eerste poging tot B&W =)

Bericht door Rikietje » vr feb 14 2014 1:00 pm

Normaal had ik niks met het zelf maken van B&W (zwart-wit) foto's maar vandaag toen ik in lightroom de foto's een terugkeek die ik eerder de ochtend gemaakt had zag ik er toch echt een kanshebber tussenzitten!

Ik ben meteen op gaan zoeken hoe je nou precies zon B&W foto "post-processed" en nadat ik even bezig ben geweest kwam ik met een resultaat wat ik zelf eigenlijk wel geslaagd vind!

Ik ben echter (zoals altijd :lol: ) ook benieuwd wat jullie ervan vinden, aangezien ik hier op het forum een heleboel goede (en terechte) opbouwende kritiek krijg.

1.
Afbeelding

EXIF:
Camera NIKON D3200
Focuslengte 24 mm
Belichting 1/500
F-nummer f/8
ISO 100

Al het commentaar (positief of negatief) is meer dan welkom!
Camera : Nikon D3200
Lens : Nikkor 18-105mm

Bekijk ook eens mijn Flickr en voeg me toe als contact =)

*Harrie*
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Re: Eerste poging tot B&W =)

Bericht door *Harrie* » do feb 20 2014 9:03 am

Hallo Rikietje

Nou ik zal de eerste zijn en hopelijk volgen er meer. Mijn eerste indruk van je foto is dat er vrij veel lucht op staat en ik me afvraag wat het onderwerp is, de lucht of het apparaat op de voorgrond. Mij lijkt het dat het apparaat datgene is waar het om gaan maar ik zie het apparaat maar half. Het apparaat steekt wel goed af tegen de lucht maar dan zit ik al weer op het fenomeen lucht. Ik persoonlijk vind deze foto dus niet echt een foto om omgezet te worden naar B & W.

Groetjes Harrie

Rikietje
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Rikietje » vr feb 21 2014 7:02 pm

*Harrie* schreef:Hallo Rikietje

Nou ik zal de eerste zijn en hopelijk volgen er meer. Mijn eerste indruk van je foto is dat er vrij veel lucht op staat en ik me afvraag wat het onderwerp is, de lucht of het apparaat op de voorgrond. Mij lijkt het dat het apparaat datgene is waar het om gaan maar ik zie het apparaat maar half. Het apparaat steekt wel goed af tegen de lucht maar dan zit ik al weer op het fenomeen lucht. Ik persoonlijk vind deze foto dus niet echt een foto om omgezet te worden naar B & W.

Groetjes Harrie
Hartstikke bedankt voor je reactie =)

Ik ben een beetje gefascineerd door de lucht dus wellicht dat dat onbewust meespeelt =)
Camera : Nikon D3200
Lens : Nikkor 18-105mm

Bekijk ook eens mijn Flickr en voeg me toe als contact =)

nldls
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door nldls » zo mar 09 2014 9:11 am

*Harrie* schreef:Hallo Rikietje

Groetjes Harrie
Ik snap inderdaad wel wat je bedoelt. De foto had wat lager gemaakt mogen worden, waardoor het hele apparaat erop staat. Nu mis je net het onderste deel van het voorste wiel.

Verder wel een strakke plaat.

Plaats reactie

Terug naar “Architectuur, industrie en urbex”