Welke tas voor mijn materiaal ??

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
Riny

Welke tas voor mijn materiaal ??

Bericht door Riny » vr jan 24 2014 2:51 pm

Hallo allemaal,

Aangezien ik nu alles over drie fototassen heb verdeeld en dat toch wat omslachtig is om die mee te nemen in mijn situatie (lees scootmobiel) wilde ik van jullie eens ideeën hebben over één tas/koffer waar alles in kan.
Liefst geen rugzak, zit niet zo lekker in mijn scootmobiel- stoel, hahahaha.
Zat meer aan iets van een koffer te denken welke ik tussen mijn benen kan zetten.
Statieven kunnen in mijn wandelstok bevestiging dus die hoeven niet aan een tas/koffer geknoopt te worden.
Ben benieuwd naar jullie meningen.

Hieronder wat ik er zo ongeveer in wil stoppen.

Afbeelding

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Welke tas voor mijn materiaal ??

Bericht door Marten » vr jan 24 2014 3:13 pm

Hallo Riny,
Het eerste wat in mij opkomt is de vraag of het wel zo verstandig is al die spullen die je opnoemt mee te nemen op je scootmobiel. Ik bedoel, als de koffer gestolen wordt ben je alles in één keer kwijt. Op je scootmobiel ben je vrij kwetsbaar voor diefstal, lijkt mij. Alleen daarom al zou ik slechts meenemen wat je daadwerkelijk denkt nodig te hebben.
Bovendien heeft je verzameling objectieven heel veel overlap, qua brandpuntsafstanden. Is het wel nodig om alles mee te nemen?
Zelf probeer ik altijd vooraf te bedenken wat voor foto's onder welke omstandigheden ik wil gaan maken. Dan heb ik aan één of misschien twee objectieven op een dag voldoende.
Al dat gewissel leidt ook maar af van waar het eigenlijk om gaat: goed om je heen kijken naar datgene wat je wilt fotograferen.
In dat geval volstaat een kleine tas. Ik zou zeggen een schoudertas, die je ook op je borst kunt hangen. (en dus niet op de grond tussen je benen)

John Jansen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door John Jansen » vr jan 24 2014 3:23 pm

Helemaal mee eens .

Riny

Bericht door Riny » vr jan 24 2014 3:26 pm

Beste Marten,

Ik kan mij daar helemaal in vinden en geef je gewoon gelijk.
Denk dat dit een verstandige feedback is en het overwegen zeker waard.
Dank voor het meedenken.

ATOR
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ATOR » vr jan 24 2014 5:48 pm

Je hebt twee complete sets en nog wat objectieven die niet altijd mee hoeven. Jouw drie tassen lijken me de perfecte oplossing om alles klaar voor het grijpen opgeborgen te houden en niet meer mee te sjouwen dan je echt nodig hebt.

Ik kan me geen scenario voorstellen wanneer je ooit al je spullen mee zou moeten nemen.

I am.....Jos
Forumlid
Forumlid

Bericht door I am.....Jos » za mar 08 2014 2:26 pm

Hoi,

Ik denk eerder aan een aanhanger achter je scootmobiel.
Dat materiaal heb je toch niet allemaal tegelijk nodig?

Mocht je veel in 1 tas mee willen nemen denk eens aan een Billingham, niet goedkoop maar wel kwaliteit.

Groet, Jos
If it's not a Nikon it's just a camera.

Riny

Bericht door Riny » za mar 08 2014 2:37 pm

Hoi Jos,

Zoals eerder aangegeven hoef ik inderdaad niet alles mee te nemen.
Heb dus een ruime tas voor body(s) met lens en een extra lens + flitser en dat is inderdaad voldoende.
Mijn statief gaat in mijn wandelstok- krukken- houder op de scootmobiel.
Du probleem opgelost.

Ronald Jan
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: **

Bericht door Ronald Jan » zo mar 09 2014 8:58 am

Ik ben ook een scootmobiel gebruiker maar ik neem ook altijd alles mee want als je misgrijpt moet je weer terug en dat kan best wel vervelend zijn.
Maar ik laat nooit mijn spullen alleen op de scootmobiel ik zit er altijd bij.
Sony a1 Sony 200-600.

Riny

Bericht door Riny » zo mar 09 2014 9:44 am

riona schreef:Maar ik laat nooit mijn spullen alleen op de scootmobiel ik zit er altijd bij.
Dit doe ik dus ook niet.
Daarbij, wanneer ik van mijn scootmobiel af zou stappen zit ik zonder zuurstof en dat kan dus niet.
Ook heb ik mijn tas altijd vast aan mijn scootmobiel met een fiets- cijferslot aan de schouderriem, dus er zomaar van af te trekken door een onverlaat gaat dus niet.

John Jansen
Forumlid
Forumlid

Bericht door John Jansen » zo mar 09 2014 10:08 am

Er zijn speciale afsluitbare koffers voor op de scoot mobiel te krijgen,als je daar de spullen in doet die je denkt misschien (wel/niet) te gebruiken en de rest in een tas die je bij de hand houdt doet,kom je al een eind.

Riny

Bericht door Riny » zo mar 09 2014 10:21 am

Beste John,

Geen gek idee en zal een gaan informeren.
Zelf weet ik het bestaan er niet van dus mijn tas staat op het voet- plateau, en zoals gezegt via de draaikolom van mijn stoel op slot met een fiets- cijferslot.

John Jansen
Forumlid
Forumlid

Bericht door John Jansen » zo mar 09 2014 11:09 am

Google maar eens op scoot mobiel koffer,oa bij scootplaza te koop voor €179,- en ze worden gemonteerd achter de zitting bij practicomfort zijn ze € 139,- ik weet alleen niet of dat met montage beugel is lijkt mij een veilige oplossing voor je.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”