DSC_20155-2 by rinaldowolvers, on Flickr
ISO 100. F6.3. 35MM. 1/125.
Voor het eerst een hoogzwangere dame gefotografeerd. Ik vond deze plaat mooi, maar als het beter kan? Dan graag tips en tricks.
Dank voor het bekijken en evt. tips.
Een kerstbal is een wat onflatteuze vergelijking, maar het glimmertje viel me ook op. Geen idee hoe te verhelpenyzf1kr schreef:Ik zie wel nog een vreemde witte streep op haar buik, waardoor het een beetje een kerstbal lijkt.
De foto clipt helemaal niet op dat deel. Er zit nog densiteit. Dus het zit het hem niet in een verkeerde belichting.Tuihanti schreef:Mooie plaat. Het glimmertje kun je wel weg krijgen.
De foto opnieuw maken en dan met spotmeting op het glimmertje meten.
Nu heb je hier een zwart-wit afbeelding, maar bij foundation moet je goed opletten op de tint. Die moet passen bij de huidskleur. Foundation kan lichter, donkerder en afwijkend in tint zijn. Moet je goed realiseren wat het effect is van die foundation.Rinaldo Wolvers schreef:Matterende foundation staat inmiddels wel op de kast hier.![]()
Clipping betekent dat alle waarden op 255, 255, 255 uitkomen op een groter gebied. Maar dat doet het niet.Tuihanti schreef:Daar ben ik het niet mee eens Léon. Een glimmer is een glimmer omdat het meer licht reflecteert dan het gebied er omheen. Het is een hooglicht reflectie. Als er geen detail meer in zit en het uitgebeten is dan clipt het. Dat is toch wat clipping betekent. Waardoor dat komt maakt het niet minder clipping, dacht ik.
Daar ben ik het niet mee eens Léon. Een glimmer is een glimmer omdat het meer licht reflecteert dan het gebied er omheen. Het is een hooglicht reflectie. Als er geen detail meer in zit en het uitgebeten is dan clipt het. Dat is toch wat clipping betekent. Waardoor dat komt maakt het niet minder clipping, dacht ik.
Dat zit ie je net uit te leggen: RGB -> 255 in het rood, 255 in het groen, 255 in het blauw = hoogste waarde wit.Het wordt idd een grijs vlak als je de exposure terug haalt als er geen detail meer in zit.
Dat betekend uitgebeten en het ontbreken van elke vorm van detail. Dat is wat clipping is. Maar laat maar.