D200 geluidje

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Plaats reactie
pasmaskas

D200 geluidje

Bericht door pasmaskas » za mar 08 2014 9:02 am

Beste Nikonclub leden,

Ik heb sinds gistere avond een Nikon D200 gekocht via marktplaats voor 150 euro. Hij heeft iets boven de 29000 clicks de body heeft niet echt extreme beschadigingen alleen de onderkant heeft wat krasjes en de rubbers laten wat los maar dat was me bekent. Nu heb ik hem bij hem thuis helemaal getest en na gekeken alles werkt gewoon en ziet er netjes uit. Wat mij opviel toen ik thuis was is dat telkens als ik een foto maak er een soort zoom geluidje te horen is als de spiegel terug klapt. Weet iemand of dat normaal is of schadelijk is? Het is met elke lens en ook zonder lens er op. Het geluid lijkt een beetje of je een smsje binnen krijgt en je telefoon 1x kort zacht trilt. Het is vrijwel direct na dat de spiegel terug klapt. Mijn Nikon D3000 heeft dat niet en mijn Nikon D100 heeft altijd een beschijde geluidje met een soort echotje. Hoort dit gewoon bij de D200? Of kan ik hem binnekort weg gooien?

Alvast bedankt gr pascal

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Weet iemand of

Bericht door gijs sandberg » za mar 08 2014 10:05 am

Pascal,
Ja iemand kan dat beoordelen, en die werkt in Beverwijk (Nikonservice.nl)
Dat is ook de plaats waar je vers rubber kan kopen/laten plaatsen (mits ze die nog hebben).
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Marten
Forumlid
Forumlid

Re: D200 geluidje

Bericht door Marten » za mar 08 2014 10:14 am

Met een camera van € 150 naar Beverwijk? Lijkt mij geen goed advies.
Gewoon gaan fotograferen met die D200 en kijken wanneer het schip strandt. Als het ooit strandt.

Wat de vraag betreft: ik herinner mij dat geluid niet van mijn D200. Maar dat is al weer enige tijd geleden.

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid

Bericht door D. Haaksma » za mar 08 2014 10:26 am

Mijn oude D200 even uit de vitrine gepakt.
Even laten rammelen. Lange korte sluitertijden.
Geen zoomgeluidje o.i.d. te horen.

Weggooien is ook zonde, gewoon doen wat al opgemerkt is.
Gebruiken en als hij er de geest aan geeft, tja jammer dan.
Staat misschien nog wel leuk ergens op een kast of zo.

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » za mar 08 2014 10:48 am

Ik heb hier ook een D200. Geen gluidje hier en die van mij heeft over de 80.000 clicks.
Beverwijk is weg gegooit geld. zelfde geld voor de originele rubbers( volgens mij vragen ze ergens rond de €80 of €90,- voor een complete set, als ze die idd nog verkopen). ik heb op die van mij neppers gegooid. heel setje via ebay voor dacht 24,- dollar.

zolang je er geen last van hebt bij foto's maken is het toch niet zo erg. neem aan dat het niet heel hard klinkt. anders had je het daar ook wel opgemerkt denkik. ?

pasmaskas

Bericht door pasmaskas » za mar 08 2014 11:43 am

Bedankt voor de reacties het was mij inderdaad daar niet opgevallen en thuis in stilte wel. Ik gebruik hem wel op denk ook niet dat hij ineens de geest geeft. Het is ook een oude camera die gebruikt us had ook nie verwacht dat hij er als nieuw uit zou zien.

Kan je mij een link sturen naar een goed setje rubbers plincky? Die wil ik wle vervangen. Denk dat ik nikon service alleen een mailtje stuur of het kwaat kan want idd voor die 150 euro ga ik niet daar heen maar zou het wel jammer vinden als hij kapot gaat. Geld groeit niet op me rug anders had ik wel een nieuwe gekocht.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » za mar 08 2014 12:08 pm

pasmaskas

Bericht door pasmaskas » za mar 08 2014 3:50 pm

Bedankt marten. Ik heb een setje rubbers gestelt. Kan het mischien het motortje van de sluiter zijn die ik hoor? Daar lijkt het in op omdat het an.het einde gebeurt

pasmaskas

Bericht door pasmaskas » di mar 11 2014 1:54 pm

Mail terug gehad van nikon:
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Uw klachtomschrijving klinkt niet als een defect. Het is natuurlijk lastig te bepalen over de mail of het geluid normaal is. De D200 heeft inderdaad een ander mechanisme en dit zal ook anders klinken. Zolang u geen defecten heeft kunt u ermee door blijven fotograferen.
Ik heb ook even naar het "probleem" gegoogeld en zie dat meer mensen er last van hebben in de tijd dat de D200 uitkwam:

http://www.dpreview.com/forums/post/17361988" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.dpreview.com/forums/thread/1481235" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.dpreview.com/forums/thread/1609719" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgens hun is het het diafragma motortje die dat geluid maakt en de camera laat trillen als hij het diafragma weer reset. De een hoort/voelt het wel en de ander niet. Ik denk dat het gewoon bij de camera hoort anders had de man waar van ik hem heb gekocht ook problemen gehad. Denk dat de ene meer geluid maakt dan de andere in die tijd.

Gr Pascal

Reest
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Reest » di mar 11 2014 3:16 pm

Vind deze oplossing van iemand op DPreview wel leuk:
Go to menu and turn off "vibrate" and "noise"
:lol: :lol:

Rinus