GGS-protectie op display kapot!
Re: GGS-protectie op display kapot!
De reden waarom die glaasjes wel eens breken (zonder aanwijsbare redenen) is dat ze gewoon veels te hard zijn. Gelukkig zijn ze vaak enigszins gelaagd, waardoor er geen splinters afbreken. Maar dan nog...
Als 'ie eenmaal gebroken is zou ik 'm wel verwijderen. Alleen al om te voorkomen dat het breukvlak krassen op je LCD venster veroorzaakt en/of er nog meer splinters toch aan het zwerven gaan, in/rond je camera.
Heb zelf ook al twee keer gehad dat toen ik m'n body uit een tas haalde, ik ineens zag dat zo'n glaasje gebarsten was (1 x bovenzijde van een D700 en 1 x het grote display van een D200). Waarschijnlijk omdat bijvoorbeeld een clipje van de bevestiging van je camerariem (of zoiets) klem heeft gezeten in je tas, wat druk, net op de verkeerde plek, van buitenaf, en krak zegt de boel.
Een nieuwe GGS is absoluut niet flexibel, maar die LCD Armor die ik er nu op heb zitten kun je enigszins buigen, dat geeft al aan dat 'ie lang niet zo kwetsbaar is voor tordering.
Als 'ie eenmaal gebroken is zou ik 'm wel verwijderen. Alleen al om te voorkomen dat het breukvlak krassen op je LCD venster veroorzaakt en/of er nog meer splinters toch aan het zwerven gaan, in/rond je camera.
Heb zelf ook al twee keer gehad dat toen ik m'n body uit een tas haalde, ik ineens zag dat zo'n glaasje gebarsten was (1 x bovenzijde van een D700 en 1 x het grote display van een D200). Waarschijnlijk omdat bijvoorbeeld een clipje van de bevestiging van je camerariem (of zoiets) klem heeft gezeten in je tas, wat druk, net op de verkeerde plek, van buitenaf, en krak zegt de boel.
Een nieuwe GGS is absoluut niet flexibel, maar die LCD Armor die ik er nu op heb zitten kun je enigszins buigen, dat geeft al aan dat 'ie lang niet zo kwetsbaar is voor tordering.
- R.o.b.
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Bestaan die beschermingen toevallig ook voor display's van flitsers ? Bv een sb700.
Heb je de link wel bekeken?R.o.b. schreef:Bestaan die beschermingen toevallig ook voor display's van flitsers ?
http://www.acmaxx.net/nikon.html" onclick="window.open(this.href);return false;

- R.o.b.
- Clublid
Jazeker ! Ik mis alleen de sb700.vandaar de vraag.
- euGène_S
- Bestuurslid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Vanmiddag even de tijd genomen om het plaatje te verwijderen.
Dat ging gemakkelijker dan gedacht met het flostouw
De lijmresten verwijderd met wasbenzine.
Ziet er weer goed uit!
Nu kijken voor een nieuw plaatje.
Ga eens zoeken naar de LCD Armor. Schijnt een goed alternatief te zijn.
Bedankt voor jullie tips!
Dat ging gemakkelijker dan gedacht met het flostouw

De lijmresten verwijderd met wasbenzine.
Ziet er weer goed uit!
Nu kijken voor een nieuw plaatje.
Ga eens zoeken naar de LCD Armor. Schijnt een goed alternatief te zijn.
Bedankt voor jullie tips!
Groeten,
Eugène
Mooi, al dat Nikon-spul!
Eugène
Mooi, al dat Nikon-spul!
Zojuist ook ACMAXX protectie besteld voor de D610. Ik ben benieuwd...
Ik heb op mijn oude D7000 een keer een gebroken bovenplaatje gehad. Een andere besteld op ebay (6 dollar
) en binnen 5 minuten erin gezet, piece of cake.
Ik stoor mij wel vaak aan het feit dat er kleine krasjes op die beschermplaat van nikon komen. Vaak hangt de camera tegen je buik en komt hij zo langs de knoopjes van je blouse/jas etc. Polycarbonaat klinkt goed
Ik heb op mijn oude D7000 een keer een gebroken bovenplaatje gehad. Een andere besteld op ebay (6 dollar

Ik stoor mij wel vaak aan het feit dat er kleine krasjes op die beschermplaat van nikon komen. Vaak hangt de camera tegen je buik en komt hij zo langs de knoopjes van je blouse/jas etc. Polycarbonaat klinkt goed

portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
Nikon D610 + glas + licht + pootjes -Facebook
Nikon D610 + glas + licht + pootjes -Facebook
- henkk
- Clublid
- Contacteer:
Ondertussen was er ook een barst in het grote schermglas gekomen dus ik heb een nieuwe set besteld bij Foka deze keer (vorige keer uit Hong Kong) en die zit er al weer een tijdje prima op. Het verwijderen van de oude schermen en plakranden was niet echt moeilijk. Geen chemicaliën of wat ook nodig gehad. De nieuwe set lijkt wel wat robuuster (apart randje om het grote schermglas).henkk schreef:ik heb al bijna twee jaar zo'n barst in dat glaasje zitten. De rand een beetje afhechten met secondelijm en verder geen probleem. Ik heb een werkbeest en geen paradepaard.
Groet, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Dat is vermoed ik het verschil tussen GGS en chinese GGS? :mrgreen:
Spul waarmee je foto's maakt...
- Martin
- Regiocoördinator
Heb je hem al?SjoerdvR schreef:Zojuist ook ACMAXX protectie besteld voor de D610. Ik ben benieuwd...
Ik heb op mijn oude D7000 een keer een gebroken bovenplaatje gehad. Een andere besteld op ebay (6 dollar) en binnen 5 minuten erin gezet, piece of cake.
Kun je er iets over zeggen?
Denk er over om er eentje voor m'n Fuji X-T1 te bestellen.
Martin
-
- Clublid
Hoe is de krasvastheid van dat polycarbonaat materiaal? Polycarbonaat op zich is namelijk niet zo krasvast, daar moet dan weer een coating overheen.CaptainHook schreef: Dat is een soortement van polycarbonaat kogelwerend materiaal. Die breken niet...
Groet,
Jan (van Yuul

Laatst gewijzigd door Jan en Yuul op za jul 19 2014 5:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
- bjornc
- Forumlid
Polycarbonaat krast sneller dan glas.
Heb intussen al 1.5 jaar de GGS op mijn D300s, geen problemen.
Op het top display ga ik niets op plakken, want de D300s is geen knutselproject vind ik.
En de rear display protector kan je er gewoon op en af klikken.
Heb intussen al 1.5 jaar de GGS op mijn D300s, geen problemen.
Op het top display ga ik niets op plakken, want de D300s is geen knutselproject vind ik.
En de rear display protector kan je er gewoon op en af klikken.
Ik heb die ACMAXX protectors er nu twee jaar op zitten. En ze zien er nog uit als nieuw. Helemaal krasvrij.
Ook heb ik al diverse situaties gehad met (toch per ongeluk) dingen boven of tegenaan die displays gedrukt, terwijl de body in een tas ging. En nog geen enkel barstje of scheurtje.
Dat was met de GGS glaasjes wel anders (zowel op een D200 als een D700 diverse 'verbruikt')
Ook heb ik al diverse situaties gehad met (toch per ongeluk) dingen boven of tegenaan die displays gedrukt, terwijl de body in een tas ging. En nog geen enkel barstje of scheurtje.
Dat was met de GGS glaasjes wel anders (zowel op een D200 als een D700 diverse 'verbruikt')
- Martin
- Regiocoördinator
Dar zegt wel iets!CaptainHook schreef:Ik heb die ACMAXX protectors er nu twee jaar op zitten. En ze zien er nog uit als nieuw. Helemaal krasvrij.
Ga er eentje bestellen
- Franklin
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Ik gebruik als ruim 8 jaar het GGS beschermglas op alle Nikons die ik in gebruik heb of heb gehad. Zowel op het bovendisplay als het achterdisplay.
Ik heb nog nooit een gebroken of gekrast glas gehad. Onder alle omstandigheden, van dik onder het vriespunt tot 40 graden erboven.
Als ik bovenstaande allemaal lees, vraag ik me af wat sommige met hun camera doen.
Ik heb nog nooit een gebroken of gekrast glas gehad. Onder alle omstandigheden, van dik onder het vriespunt tot 40 graden erboven.
Als ik bovenstaande allemaal lees, vraag ik me af wat sommige met hun camera doen.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1