Van Chipclean naar Beverwijk

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Van Chipclean naar Beverwijk

Bericht door Marten » di mar 18 2014 12:05 pm

[quote="Brewsky"].... er is mij mede gedeeld dat de sensor is vervangen. [/quote]
Martijn, viel de reparatie onder garantie? M.a.w. is er sprake geweest van een defect aan de sensor, waarvoor Nikon de verantwoordelijkheid heeft genomen?

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » di mar 18 2014 12:32 pm

Gideon van den Berg schreef:Brewsky, Ik heb dit draadje gevolgd, maar ik snap niet dat je niet direct naar KE bent gegaan. KE is als verkopende winkel je aanspreekpunt als het gaat om reparatie onder garantie.
Misschien had het dan al veel eerder opgelost geweest! :wink:

Gideon

Geloof dat maar niet. Heb ook ooit eens wat met KE gehad. Moest mooi de reparatie betalen aan mijn net gekochte camera.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Brewsky
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Brewsky » di mar 18 2014 12:33 pm

Marten schreef:[quote="Brewsky"].... er is mij mede gedeeld dat de sensor is vervangen.

Martijn, viel de reparatie onder garantie? M.a.w. is er sprake geweest van een defect aan de sensor, waarvoor Nikon de verantwoordelijkheid heeft genomen?[/quote]

Hoi Marten,

Vervanging van de sensor valt inderdaad onder garantie. Ik ga er van uit dat de sensor niet goed was en daarom vervangen is. Er staat verder niets over vermeld op de reparatiebon. Het is jammer dat ze dat niet de eerste keer hebben gedaan. Had een ieder een hoop tijd gescheeld.

Ik ga zo eens een afspraak maken met Chipclean, alvorens ik de camera weer ga gebruiken.

Groet Martijn

update: volgende week dinsdag afspraak gemaakt.
D810, MB-D12, Nikon AF-S 70-200 VRII F/2.8, Nikon AF-S 14-24mm F/2.8, Nikon AF-S 105mm F/2.8, Sigma 35mm F/1.4, Nikon SB910, Carry Speed FS Pro, Lowepro Slingshot 200AW, Sirui N2204, Sirui K30x, Camranger

Flandria

Bericht door Flandria » di mar 18 2014 12:39 pm

Zonder al te overhaaste conclusies te trekken, valt mij wel op dat er met de FF hoge pixeldichtheid (D600, D800(E))
wel wat gevallen bekend zijn van sensor wissel na problemen met die betreffende sensor.

Laat ik zeggen dat ik die frequentie niet ken in die mate mbt D700, D3(X,S).

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » di mar 18 2014 12:40 pm

Dank voor je reactie Martijn.
Nikon heeft dus haar verantwoordelijkheid genomen. Ton van Chipclean had het dus goed gezien toen hij fundamentele schade aan de sensor constateerde.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » di mar 18 2014 12:41 pm

[quote="Flandria"] valt mij wel op dat er met de FF hoge pixeldichtheid (D600, D800(E) wel wat gevallen bekend zijn van sensor wissel na problemen met die betreffende sensor.
Laat ik zeggen dat ik die frequentie niet ken in die mate mbt D700, D3(X,S).[/quote]

Is mij niets van bekend.
Heb je meer gegevens?

Flandria

Bericht door Flandria » di mar 18 2014 12:43 pm

De man van Chipclean gaf aan dat het waarschijnlijk alleen maar erger zal worden in de loop van de tijd. Hij heeft mij ook nog een heleboel andere foto's van andere camera's laten zien die hij heeft verzameld waarop duidelijk beschadiging te zien zijn.
Toch wordt ik bij deze mededeling er niet rustiger op. Garantie of niet....

Flandria

Bericht door Flandria » di mar 18 2014 12:45 pm

Marten schreef:[quote="Flandria"] valt mij wel op dat er met de FF hoge pixeldichtheid (D600, D800(E) wel wat gevallen bekend zijn van sensor wissel na problemen met die betreffende sensor.
Laat ik zeggen dat ik die frequentie niet ken in die mate mbt D700, D3(X,S).

Is mij niets van bekend.
Heb je meer gegevens?[/quote]

Helaas wel, Marten. Ik spreek wel eens con-collega's.
Was het ook niet Kroontje alhier die ook al aan het wisselen is geweest?

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » di mar 18 2014 12:46 pm

Flandria schreef:Zonder al te overhaaste conclusies te trekken, valt mij wel op dat er met de FF hoge pixeldichtheid (D600, D800(E))
wel wat gevallen bekend zijn van sensor wissel na problemen met die betreffende sensor.
Oh? :shock: Waar dan? Heb je wellicht bronnen, andere (internationale) forums?
Want hier heb ik nog nooit wat van gehoord... :?: ( ik ben met name geïnteresseerd m.b.t. tot de D800(E) )

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » di mar 18 2014 12:51 pm

[quote="Flandria"][quote]De man van Chipclean gaf aan dat het waarschijnlijk alleen maar erger zal worden in de loop van de tijd. Hij heeft mij ook nog een heleboel andere foto's van andere camera's laten zien die hij heeft verzameld waarop duidelijk beschadiging te zien zijn.[/quote]

Toch word ik bij deze mededeling er niet rustiger op. Garantie of niet....[/quote]

Chipclean heeft mij ook "een heleboel andere foto's van andere camera's" laten zien. Daar waren ook Canons bij, Sony's en andere merken. Oh, ja, ook een paar Nikons.
Het volledige verhaal is dat het merendeel was veroorzaakt door eigenwijze verbruikers die zelf aan het "schoonmaken" waren geweest....

Hoop dat dit je weer wat rustiger maakt...

Flandria

Bericht door Flandria » di mar 18 2014 12:56 pm

Nee, het web gebruik ik niet als referentie, ken jij die paar miljoen "gebruikers"?
Een storm in een glas water is zo gemaakt, genoeg in het verleden gezien.

mijn benchmark zijn gebruikers die ik ken of spreek.

@Marten, absoluut mee eens, ik filter eigen "onderhoud" ook altijd gelijk uit.
Laat ook duidelijk zijn dat ik niet alleen naar het adres van Nikon refereer, echter spreek ik mensen die werken met Nikon en baseer daarop mijn uitspraak.
Ik zie ook altijd graag de zaken helder, wat ik weet is dat de sensor van de D800 door Sony wordt geproduceerd maar bv van de D4 door Nikon zelf.
Dat er dan Sony camera's bij Chipclean blijven "hangen" kan dan ook weer te verklaren zijn. Puur zelf hypothese, ik zet het er nog maar eens duidelijk erbij.
Laatst gewijzigd door Flandria op di mar 18 2014 1:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » di mar 18 2014 1:00 pm

[quote="Flandria"]Helaas wel, Marten. Ik spreek wel eens con-collega's.
Was het ook niet Kroontje alhier die ook al aan het wisselen is geweest?[/quote]
Je spreekt over frequenties. Maar je hebt alleen maar wat collega's gesproken ?
Dit is echt statistiek van de koude grond, Michael.

Flandria

Bericht door Flandria » di mar 18 2014 1:02 pm

Lees bovenstaand Marten.
Ik ben net zo nieuwsgierig als jij zullen we maar zeggen.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » di mar 18 2014 1:04 pm

[quote="Flandria"]Een storm in een glas water is zo gemaakt, genoeg in het verleden gezien..[/quote]
Volgens mij begint die storm al aardig aan te trekken, n.a.v. jouw opmerking ....

Flandria

Bericht door Flandria » di mar 18 2014 1:07 pm

Marten schreef:Dank voor je reactie Martijn.
Nikon heeft dus haar verantwoordelijkheid genomen. Ton van Chipclean had het dus goed gezien toen hij fundamentele schade aan de sensor constateerde.
Volgens mij was de topicstarter niet zelf reeds ijverig aan het schoonmaken geslagen....Nikon neemt verantwoordelijkheid, Nikon erkent dus een eigen fout.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”