Van Chipclean naar Beverwijk

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Kroontje

Re: Van Chipclean naar Beverwijk

Bericht door Kroontje » di mar 18 2014 2:37 pm

Bij mij is het sluiter mechanisme vernieud. Maar thuis de 24-70 er op gezet. (Schone omstandigheden). Bij foto 20 was het weer raak. Nog steeds in contact met Nikon.

Tom van Hell
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Tom van Hell » di mar 18 2014 7:43 pm

Het verbaast me in dit topic te lezen dat Nikon nog steeds de chips nat cleant. Ik heb die mannen dat ook op een nps dag zien doen Maar chipclean heeft daar geen goed woord voor over. Terecht gezien zijn ervaring en overvloedige bewijsmateriaal
Beter wissen dan missen

Kijk ook eens op www.tomvanhell.nl

Gideon van den Berg

Bericht door Gideon van den Berg » di mar 18 2014 8:06 pm

Gonnie schreef:
Geloof dat maar niet. Heb ook ooit eens wat met KE gehad. Moest mooi de reparatie betalen aan mijn net gekochte camera.
Viel je reparatie dan niet onder de garantie bepalingen? :huh:
Zou maar eens goed nakijken of je niet onterrecht betaald hebt.

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » di mar 18 2014 8:50 pm

Desondanks heb ik nog geen enkele foto gezien waarop het effect van de defecte sensor zichtbaar is. Met een D800 zou dat toch een fluitje van een cent moeten zijn en zou andere D800 bezitters ertoe kunnen aanzetten hun eigen camera te controleren op mogelijke defecten.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » di mar 18 2014 8:51 pm

Tja, ik zit ook nog steeds op het puntje van m'n stoel te turen naar bewijsmateriaal...
Aan de ene kant gewoon nieuwsgierig, aan de andere kant met de vraag, moet ik me zorgen maken? :?

Brewsky
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Brewsky » di mar 25 2014 7:57 pm

Hoi allemaal,

Vanmiddag weer ritje Nijmegen achter de rug.... De sensor is inderdaad vervangen en is zoals deze hoort te zijn. Zat wel een olievlek op, maar die is snel ter plekke samen met een paar stofdeeltjes verwijderd. Lensen direct laten kalibreren en klaar. Binnenkort naar Riga en daarna congres in Athene dus ben blij dat dit traject nu achter de rug is.

Door Chipclean en KE Den Haag vakkundig en vriendelijk geholpen. Chipclean heeft alleen kosten voor vandaag gerekend en is naar verhouding qua kennis en snelheid niet duur. Voor Nikon heb ik niet zo'n goed woord over. Wellicht dat dit voor mij in de toekomst weer anders wordt.... (Laten we het hopen).

Groet Martijn
D810, MB-D12, Nikon AF-S 70-200 VRII F/2.8, Nikon AF-S 14-24mm F/2.8, Nikon AF-S 105mm F/2.8, Sigma 35mm F/1.4, Nikon SB910, Carry Speed FS Pro, Lowepro Slingshot 200AW, Sirui N2204, Sirui K30x, Camranger

pd5wve
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door pd5wve » di mar 25 2014 8:02 pm

Kroontje schreef:Bij mij is het sluiter mechanisme vernieud. Maar thuis de 24-70 er op gezet. (Schone omstandigheden). Bij foto 20 was het weer raak. Nog steeds in contact met Nikon.

En dan wilde je me overhalen om een D800 tekopen.
Gelukkig heb ik toch de D700 genomen heb. lol
Ik fotografeer met een Nikon D700 en een D7000 met een SB910 flitser en mijn lenzen zijn een nikon 28mm 1.8G en een 50mmm 1.8 85mm 1.8d , 24X70 2.8 en een 17 55 2.8
http://www.madebywillemfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en Facebook https://www.facebook.com/MadeByWillem" onclick="window.open(this.href);return false;

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di mar 25 2014 8:05 pm

pd5wve schreef:
Kroontje schreef:Bij mij is het sluiter mechanisme vernieud. Maar thuis de 24-70 er op gezet. (Schone omstandigheden). Bij foto 20 was het weer raak. Nog steeds in contact met Nikon.

Dan weet je niet wat je mist.....
De D800 is zoveel mooier dan de D700....Geen vergelijk mogelijk!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » di mar 25 2014 8:45 pm

Túúrlijk is dat zo.
Maar ja, budget he? En met zo'n verhaal kun je een snelle sneer niet laten liggen.
Dat begrijp ik helemaal! :wink2:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » ma apr 07 2014 6:25 am

Gideon van den Berg schreef:
Gonnie schreef:
Geloof dat maar niet. Heb ook ooit eens wat met KE gehad. Moest mooi de reparatie betalen aan mijn net gekochte camera.
Viel je reparatie dan niet onder de garantie bepalingen? :huh:
Zou maar eens goed nakijken of je niet onterrecht betaald hebt.

Volgens hen niet, er waren een paar pinnetjes verbogen van de D200 volgens hen had ik dat zelf gedaan, nou ik weet echt wel hoe ik een geheugenkaart moet plaatsen.
Mijn man was erbij en die vond dat ik niet door moest zeuren hij heeft toen de reparatie betaald ik wilde er geen genoegen mee nemen maar goed mijn man dus wel.

Heb mijn D3 toen daar niet gekocht. Ondertussen ben ik er wel weer overheen en koop daar weer spullen, maar als ik er een camera koop laat ik ze mooi zelf het geheugenkaartje erin doen.
En wil ik eerst zien of hij werkt.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid

Bericht door D. Haaksma » ma apr 07 2014 7:48 am

Volgens hen niet, er waren een paar pinnetjes verbogen van de D200 volgens hen had ik dat zelf gedaan, nou ik weet echt wel hoe ik een geheugenkaart moet plaatsen.
Mijn man was erbij en die vond dat ik niet door moest zeuren hij heeft toen de reparatie betaald ik wilde er geen genoegen mee nemen maar goed mijn man dus wel.

Ha, de eerste keer dat ik hierin dat ik dat van een ander ook hoor.
Het is al even terug, een paar jaar zelfs schat ik, maar dat is gelijk aan ik bij Nikon Beverwijk meemaakte.
Ook daar bleven ze volhouden dat ik de geheugenkaart verkeerd geplaatst had.
Ook ik wist dat dat zeker niet het geval was.
Ook ik moest gewoon de reparatie kosten betalen.
Ben het er ook nog steeds niet meer eens. :evil:
Ik geloof dat de kaart er nog steeds inzit hij is er na reparatie nooit meer uit geweest.
Plaatjes over gezet met kabeltje.
Mogelijk wel een dingetje van een D200.

Sorry, wel ontopic. maar kon het even niet laten.

Kroontje

Bericht door Kroontje » ma apr 07 2014 8:25 am

Cees schreef:
pd5wve schreef:

Dan weet je niet wat je mist.....
De D800 is zoveel mooier dan de D700....Geen vergelijk mogelijk!
Niets op aan te merken:-) zien is geloven.
Daarnaast..geen last meer.

philippe
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door philippe » ma apr 07 2014 8:45 am

Tom van Hell schreef:Het verbaast me in dit topic te lezen dat Nikon nog steeds de chips nat cleant. Ik heb die mannen dat ook op een nps dag zien doen Maar chipclean heeft daar geen goed woord voor over. Terecht gezien zijn ervaring en overvloedige bewijsmateriaal
Dit verbaast me ook, temeer dat Maarten Goossens van NPS BeLux mij per e-mail bevestigde (4 nov. '13) dat, en hieronder citeer ik bij wijze van 'cut and paste':

----------------------------------------

Hoi Philippe,

Het Pentax stamp system, mag je best bij de Nikon D800 gebruiken hoor.
Persoonlijk vind ik dit het beste systeem en kan je bevestigen dat de Nikon techniekers iets gelijkaardigs gebruiken

Nikon BeLux
Branch office of Nikon France S.A.S.
Avenue du Bourget 50 - Bourgetlaan 50
1130 Bruxelles, Brussel

knip
-----------------------------

Ik had hem per e-mail gevraagd of het Pentax Stamp Systeem ref: O-ICK1(dat ik op de P 25+ gebruikte) veilig toegepast kon worden op de D800 sensor, het antwoord was wel heel duidelijk. De Nikon techniekers werken blijkbaar 'droog'...
Sedertdien gebruik ik alleen nog deze en ben er uitermate tevreden over, het is de eenvoud zelve!
Overigens gebruikt Leica in de Solms fabriek net hetzelfde systeem, zo leerde ik het kennen...

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » ma apr 07 2014 11:36 am

naam, mail adres en rechtstreeks tel. nummer van de betrokken medewerker zijn door mij even verwijderd.
Voor de discussie op dit forum zijn die gegevens minder relevant

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » ma apr 07 2014 5:28 pm

D. Haaksma schreef:

Ha, de eerste keer dat ik hierin dat ik dat van een ander ook hoor.
Het is al even terug, een paar jaar zelfs schat ik, maar dat is gelijk aan ik bij Nikon Beverwijk meemaakte.
Ook daar bleven ze volhouden dat ik de geheugenkaart verkeerd geplaatst had.
Ook ik wist dat dat zeker niet het geval was.
Ook ik moest gewoon de reparatie kosten betalen.
Ben het er ook nog steeds niet meer eens. :evil:
Ik geloof dat de kaart er nog steeds inzit hij is er na reparatie nooit meer uit geweest.
Plaatjes over gezet met kabeltje.
Mogelijk wel een dingetje van een D200.

Sorry, wel ontopic. maar kon het even niet laten.
Haha, dat doe ik ook. Haal never nooit meer de geheugenkaart eruit.
Bij mij is het ook al een aantal jaren geleden.

Het maakte wel dat ik er even spijt van had dat ik aan een Nikon begonnen was, had eerst Pentax. Als je gloednieuwe camera na het uitpakken en na eerst de gebruiksaanwijzing doornemen en het plaatsen van de geheugenkaart het niet doet voel je je toch even klote.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”