onnodige quote verwijderd
Ik heb ongeveer 10 jaar met Canon gefotografeerd, en doe dat nog steeds regelmatig. Anderhalf jaar geleden kreeg ik een Nikon in mijn handen gedrukt. Voor het normale werk is D-lighting helemaal niet voor me van belang. Voor mijn vrije werk ook niet. Totdat ik hier tegenaanliep.Cyrus schreef:Met alle respect, maar waarom heb je eigenlijk een D3 als je niet eens weet wat deze toch wel essentiële instellingen betekenen en doen? Als je zo weinig interesse in de mogelijkheden van je camera toont, hoe wil je dan bereiken dat (a) deze optimaal presteert en (b) wij je verder kunnen c.q. willen helpen als iets niet lukt?
Ik heb het geprobeerd met Blending aan en uit in Photoshop, maar het maakte geen verschil.RVK schreef:Ziet er uit als een fout bij het stichen, lijkt alsof de blending niet goed werkt. Als je alles in M schiet kunnen de eventuele verschillen nooit zo goed zichtbaar zijn.
Doe dezelfde reeks nu eens in ICE en kijk of het dan nog fout gaat.
Wat je hier beweert is dat ongeacht het gebruikte diafragma en brandpunt de scherptediepte gelijk blijft. Lijkt me een boute uitspraak.Tzigane schreef:Voor zover ik begrepen heb: Scherptediepte blijft gelijk bij elke diafragma-opening, ongeacht het gebruikte brandpunt.
Die bewering op zich snijdt geen hout als er in die vergelijking niet nog aan een aantal heel specifieke voorwaarden wordt voldaan.Tzigane schreef: Een foto met bijvoorbeeld 20mm f/2.8 ziet er hetzelfde uit als 10 gestitchte foto's met een 50mm f/2.8 die dezelfde beeldhoek oplevert.