supergroothoekobjectieven

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)
jantom
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: supergroothoekobjectieven

Bericht door jantom » zo mar 23 2014 2:17 pm

Dag Gijs,

Dank voor je informatie.
Ik wil alles wel hebben maar dat is zo hebberig... Je moet een ander ook wat gunnen....

En er zijn veel rijken op deze wereld die het geld er gewoon voor over hebben (koste wat het kost). Vandaar ook die hoge prijzen.

Dat ligt mij totaal anders :(

Milo
Forumlid
Forumlid

Bericht door Milo » zo mar 23 2014 2:22 pm

Jantom,
Het lijkt me een erg mooi ding ja. Mij is ooit een 15AI aangeboden maar toen heb ik van de aanbieder andere lenzen gekocht welke hij ook te koop had, nieuwere AIS dingen. Af en toe zie ik bonnetjes van lenzen uit de jaren 70 en ja.. een hele smak geld (in guldens) toentertijd. Maar mooi spul hoor! Vind de ingebouwde filters wel een betere oplossing dan bij de ais versie.

Gijs Sandberg,
Nee handzaam niet, mijn 15ais is al een lomp ding en die is bijna de helft kleiner. Die heb ik ook niet voor het dagelijks gebruikt maar toch wel leuk om te hebben. De 13mm.. tja zelf ooit een keer gezien maar nooit echt vastgehouden.. gezien de vraagprijzen her en der zal ik hem waarschijnlijk ook nooit in bezit krijgen.
Nikon (f/1.2 - f/3.5 AIS) en Canon (f/1.4 - f/2.8 USM)

jantom
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jantom » zo mar 23 2014 2:34 pm

@Milo,

Die 15 mm 5.6 kostte bruto Hfl 3.690,-. Die prijs heeft me altijd bijgestaan. Maar ik bedong korting en kocht hem voor ± Hfl 2.850,- (om je een idee te geven). Vroeger waren de winstmarges voor de winkelier veel hoger.

Plaats reactie

Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”