29, 30 & 31 Maart Professional Imaging Nijkerk
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: 29, 30 & 31 Maart Professional Imaging Nijkerk
Het was best goed te doen. Ik heb wel op drukkere beurzen rondgelopen. Wellicht ook door het weer?
- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Geen idee, was vanmorgen even op de fiets gesprongen om toch maar even te kijken. Was idd niet heel druk.
Was idd niet druk. genoeg leuke spullen maar was er snel klaar mee. Wilde nog een tas voor erbij dus mooi even gekeken hoe ze er in het echt uitzagen.
Was idd niet druk. genoeg leuke spullen maar was er snel klaar mee. Wilde nog een tas voor erbij dus mooi even gekeken hoe ze er in het echt uitzagen.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Net terug, vele NCN'ers gezien.
Het was druk, er schijnt zelfs een file gestaan te hebben op de A28. Heb het er nog nooit zo druk gezien, terwijl ik alle keren op de maandag ben geweest.
Zal hier morgen een leuk foto van de Canon stand neer zetten: uitgestorven. Bij Nikon kon men de drukte eigenlijk niet aan. De mensen stonden te duwen.
Het was druk, er schijnt zelfs een file gestaan te hebben op de A28. Heb het er nog nooit zo druk gezien, terwijl ik alle keren op de maandag ben geweest.
Zal hier morgen een leuk foto van de Canon stand neer zetten: uitgestorven. Bij Nikon kon men de drukte eigenlijk niet aan. De mensen stonden te duwen.
Als je maar een leuke dag hebt gehad. Daar gaat het toch om. 

Bij Canon kon je dan ook nauwelijks spullen proberen, bij Nikon kon je vrijwel alles proberen.Hans Braakhuis schreef:Net terug, vele NCN'ers gezien.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
- Cees
- Forumlid
Was ook maar even op de fiets gegaan. Geen spijt van gehad, fiets kon voor de deur gestald worden, auto's bleven rondjes rijden....
Inderdaad, het was goed en gezellig druk.
Inderdaad, het was goed en gezellig druk.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Ben ook vanochtend geweest. Het was goed druk en warm in De Loods.
Er stond een file op de A28 voor de afrit Nijkerk. Gelukkig kwam ik rechtstreeks uit de Flevopolder, nergens last van. Wel veel gedoe met langzaam rijdend verkeer richting De Loods/Hart van Holland.
Het was wel een beetje knullig geregeld, 's-ochtends, de parkeerplaatsen waren al lang vol en nog liet men iedereen met de auto een langzaam rondje over het terrein rijden om vervolgens weer weggestuurd te worden richting de parkeerplaats bij Strand Nulde. Alwaar een pendelbus de mensen heen en weer brengt.
Als je dan een beetje bekend bent in die buurt weet je waar je de auto ook kunt parkeren, zonder afhankelijk te zijn van een pendelbus. :mrgreen:
Vrijwel alle stands werden druk bevolkt/bekeken en werd er grif gegraaid naar folders/snoepjes/prullaria. Erg flauwe opmerking hierboven over de Canon stand versus Nikon stand. Beiden hadden gewoon dingen anders opgezet en ingedeeld en ja dan kijk je er ook anders naar.
Wel viel me op dat er weer (letterlijk!) strak geklede jonge dames werden gebruikt om het publiek naar bepaalde stands te trekken. Ondanks dat ik graag vrouwelijk schoon aanschouw vind ik zoiets anno 2014 toch wel erg steotiep en enigszins beschamend dat letterlijk uitdagend geklede dames, de bezoekers zouden moeten interesseren voor technologisch materiaal. Beetje jammer.
Bij de stand van KE was het een drukte van jewelste. Alsof ze het voor niks weggaven.
Dan valt ook weer op dat er van die mediamarkt achtige schreeuwreclames zijn met, schijnbaar, enorme kortingen, terwijl dat in de praktijk een stuk genuanceerder ligt. Zo werden er twee Epson printers aangeboden voor een ogenschijnlijke lage prijs. Waarbij de genoemde adviesprijs zowat 2 x zo hoog werd vermeld. Maar schijn bedriegt. ff online checken op de pricewatch van b.v. tweakers en dan blijkt dat diezelfde printers voor 15 euro meer, dan die fabeltastische-slechts-op-de-beurs-aanbieding, ook bij andere winkels verkrijgbaar zijn.
M.a.w. altijd opletten en nooit zo maar al dat marketing geblaat geloven...
Er was veel aandacht voor allerlei mogelijke manieren van afdrukken. Fraaie voorbeelden van allerlei printtechnieken op diverse soorten materialen. Er hingen werkelijk schitterende voorbeelden her en der op de diverse stands. Ook de fotoalbums waren goed vertegenwoordigd, in allerlei soorten en maten.
En uiteraard DE accessoires. Van in-het-elfenmaanlicht-gesmede-basalt-carbon-legeringen driepoten tot aan computer gestuurde gyroscopische steadycams, rugklachtenzakken, fotogeartransportzoevers op wieltjes tot aan trendy gadgets en vele andere al-dan-niet handige frutsels.
Ook de vele objectievenmerken waren uiteraard aanwezig.
Kortom, best interessant.
Ben eigenlijk door alle drukte en warmte (houd ik niet zo van) niet toegekomen aan een bezoek aan één of meerdere lezingen. Wellicht volgend jaar?
Er stond een file op de A28 voor de afrit Nijkerk. Gelukkig kwam ik rechtstreeks uit de Flevopolder, nergens last van. Wel veel gedoe met langzaam rijdend verkeer richting De Loods/Hart van Holland.
Het was wel een beetje knullig geregeld, 's-ochtends, de parkeerplaatsen waren al lang vol en nog liet men iedereen met de auto een langzaam rondje over het terrein rijden om vervolgens weer weggestuurd te worden richting de parkeerplaats bij Strand Nulde. Alwaar een pendelbus de mensen heen en weer brengt.
Als je dan een beetje bekend bent in die buurt weet je waar je de auto ook kunt parkeren, zonder afhankelijk te zijn van een pendelbus. :mrgreen:
Vrijwel alle stands werden druk bevolkt/bekeken en werd er grif gegraaid naar folders/snoepjes/prullaria. Erg flauwe opmerking hierboven over de Canon stand versus Nikon stand. Beiden hadden gewoon dingen anders opgezet en ingedeeld en ja dan kijk je er ook anders naar.
Wel viel me op dat er weer (letterlijk!) strak geklede jonge dames werden gebruikt om het publiek naar bepaalde stands te trekken. Ondanks dat ik graag vrouwelijk schoon aanschouw vind ik zoiets anno 2014 toch wel erg steotiep en enigszins beschamend dat letterlijk uitdagend geklede dames, de bezoekers zouden moeten interesseren voor technologisch materiaal. Beetje jammer.
Bij de stand van KE was het een drukte van jewelste. Alsof ze het voor niks weggaven.

M.a.w. altijd opletten en nooit zo maar al dat marketing geblaat geloven...

Er was veel aandacht voor allerlei mogelijke manieren van afdrukken. Fraaie voorbeelden van allerlei printtechnieken op diverse soorten materialen. Er hingen werkelijk schitterende voorbeelden her en der op de diverse stands. Ook de fotoalbums waren goed vertegenwoordigd, in allerlei soorten en maten.
En uiteraard DE accessoires. Van in-het-elfenmaanlicht-gesmede-basalt-carbon-legeringen driepoten tot aan computer gestuurde gyroscopische steadycams, rugklachtenzakken, fotogeartransportzoevers op wieltjes tot aan trendy gadgets en vele andere al-dan-niet handige frutsels.
Ook de vele objectievenmerken waren uiteraard aanwezig.
Kortom, best interessant.
Ben eigenlijk door alle drukte en warmte (houd ik niet zo van) niet toegekomen aan een bezoek aan één of meerdere lezingen. Wellicht volgend jaar?

- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Ga al jaren naar deze bijeenkomst. Het is er nooit echt druk, ik zie er vele vrienden en kennissen en je kunt contacten versterken. Ga altijd op een maandag er van uit gaande dat het dan wat minder drukker zal zijn. Nu las ik hierboven al dat het zaterdag en zondag rustig was. Ja het was mooi weer, ook op maandag. Maar zo druk als het maandag was, had ik zelf nog niet mee gemaakt. Er heeft zelfs een file gestaan op de A28. De organisatie heeft er de excuses voor aangeboden.
Nu was de doelgroep ook verruimd en konden amateur liefhebber fotografen ook gemakkelijker naar binnen. Bij de ingang ging de toelating heel vlot. Afgeven van het door jezelf gemaakt entreebewijs en doorlopen maar.

Voorgaande jaren had je een zelfde entree bewijs, melden bij een balie, je kreeg een badge met de doelgroep indeling en dan kon je doorlopen. De standhouders wisten dan of ze met een fotograaf, een student, een journalist e.d. te maken hadden. Bedenk nu dat ik geen groepen studenten van een fotovakschool heb gezien. De gemiddelde leeftijd was hoog, minstens 50 jaar.
Eerst naar Van Duuren media, een kijken hoe het met de Nederlandstalige boeken gaat. Mijn eerste verzameling was een collectie Nederlandse fotoboeken, door een Nederlander geschreven. Het aantal titels uit de jaren 50 - 70 van de vorige eeuw was dermate groot dat er geen einde aan de verzameling leek te komen. Ben er toen mee gestopt. In de jaren 80 - 1995 werd het aantal Nederlandse schrijvers behoorlijk uitgedund. Af en toe een boek over hoe een camera werkte, en soms een echt fotoboek. Paul de Nooijer, Marie Bot, Kryzanowski hebben amper boeken verkocht. Zo in de jaren 2002 tot 2006 was er een opleving. Van elke camera was er ook wel een Nederlands boek: Frederiks, Dré de Man en vertalingen van de boeken van Kinderman. Kennelijk heeft de recessie toegeslagen. Bij van Duuren waren er alleen twee oude boeken over de D3000 / 5 serie en de D7000 serie nog te koop, met een forse aanbiedingsprijs.

Dat het druk was, was bij Canon niet te zien. Een uitgestorven stand.

Maar als je dan verder doorloopt dan zie je meer Canon stands, klein met intieme lezingen, groter met een Canon spreker op een podium voor zo rond de 250 man, en een infostand:

Bij Nikon was het een stuk drukker:

Het drukst was het bij die ene winkel die er ook mocht verkopen.

Zelf heb ik me een led licht laten verkopen. Met een geweldige korting als NCN lid, van 55 voor 50 euro. Vanochtend eens op die leuke Godox 126 gegoogeld en dan zie je dat ding bij KE in Cappelle ad Yssel voor 45 euro liggen.
De organisatie had drie zalen afgehuurd en de meeste lezingen waren in de linker zaal. Dat was ook de rustigste zaal. Niet de heksenketel die je vroeger op de Zoommanifestaties zag.
Kom volgend jaar weer terug.
Nu was de doelgroep ook verruimd en konden amateur liefhebber fotografen ook gemakkelijker naar binnen. Bij de ingang ging de toelating heel vlot. Afgeven van het door jezelf gemaakt entreebewijs en doorlopen maar.

Voorgaande jaren had je een zelfde entree bewijs, melden bij een balie, je kreeg een badge met de doelgroep indeling en dan kon je doorlopen. De standhouders wisten dan of ze met een fotograaf, een student, een journalist e.d. te maken hadden. Bedenk nu dat ik geen groepen studenten van een fotovakschool heb gezien. De gemiddelde leeftijd was hoog, minstens 50 jaar.
Eerst naar Van Duuren media, een kijken hoe het met de Nederlandstalige boeken gaat. Mijn eerste verzameling was een collectie Nederlandse fotoboeken, door een Nederlander geschreven. Het aantal titels uit de jaren 50 - 70 van de vorige eeuw was dermate groot dat er geen einde aan de verzameling leek te komen. Ben er toen mee gestopt. In de jaren 80 - 1995 werd het aantal Nederlandse schrijvers behoorlijk uitgedund. Af en toe een boek over hoe een camera werkte, en soms een echt fotoboek. Paul de Nooijer, Marie Bot, Kryzanowski hebben amper boeken verkocht. Zo in de jaren 2002 tot 2006 was er een opleving. Van elke camera was er ook wel een Nederlands boek: Frederiks, Dré de Man en vertalingen van de boeken van Kinderman. Kennelijk heeft de recessie toegeslagen. Bij van Duuren waren er alleen twee oude boeken over de D3000 / 5 serie en de D7000 serie nog te koop, met een forse aanbiedingsprijs.

Dat het druk was, was bij Canon niet te zien. Een uitgestorven stand.

Maar als je dan verder doorloopt dan zie je meer Canon stands, klein met intieme lezingen, groter met een Canon spreker op een podium voor zo rond de 250 man, en een infostand:

Bij Nikon was het een stuk drukker:

Het drukst was het bij die ene winkel die er ook mocht verkopen.

Zelf heb ik me een led licht laten verkopen. Met een geweldige korting als NCN lid, van 55 voor 50 euro. Vanochtend eens op die leuke Godox 126 gegoogeld en dan zie je dat ding bij KE in Cappelle ad Yssel voor 45 euro liggen.
De organisatie had drie zalen afgehuurd en de meeste lezingen waren in de linker zaal. Dat was ook de rustigste zaal. Niet de heksenketel die je vroeger op de Zoommanifestaties zag.
Kom volgend jaar weer terug.
Beetje flauw, dit was de stand waar ze de lezingen gaven en er was op dat moment dus geen lezing en ook niks te beleven. Geen wonder dus dat het er rustig was. Op zaterdag was het daar tijdens de lezingen juist erg druk. Maar goed, dat zeg je gelukkig meteen daarna zelf ook al...Hans Braakhuis schreef:Dat het druk was, was bij Canon niet te zien. Een uitgestorven stand.
[ Afbeelding ]

Dat het gister de drukste dag was, lijkt me moeilijk te kunnen liggen aan het feit dat niet-professionals makkelijker toegang hadden. Die zullen juist eerder op zaterdag of zondag zijn geweest en moesten gister weer gewoon aan de slag. Wellicht dat veel profs de gelegenheid hebben genomen om in het weekend met het gezin te genieten van het lekkere weer, om gister voor het werk een bezoekje te brengen aan de beurs?
Gister overigens ook weer een leuke stroom mensen bijna bij mij voor de deur langs, veel mensen besloten blijkbaar toch gewoon de benenwagen naar het station te nemen in plaats van gebruik te maken van de pendelbus.
Afgelopen zaterdag zag het er zo uit aan het begin.

Ik moet een eerdere uitlating van mij zie ik terug nemen: je kon ook bij Canon het een en ander proberen. Maar wel onder supervisie, persoonlijk vind ik dat altijd wat minder fijn. Ik wil gewoon lekker m'n gang gaan, zonder dat er binnen no time iemand me vraagt wat ik zoek enzovoort. En dat kon dus bij Nikon. Ook nikon had overigens een tafel mét supervisie, waar de D4s en de Df lagen. Maar daar was die supervisie gelukkig zeer terughoudend, maar wel benaderbar als je een vraag had.
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik ben dit jaar samen met mijn meisje op zondag geweest. Ik heb "gelukkig" een invalide parkeerkaart en kon voor de deur parkeren. Geen rondjes rijden dus voor ons. Zowel Sylvia als ik vonden het een leuke beurs. Sylvia is nogal van het foto bewerken en afdrukken, en heeft ook met bewondering naar alle materialen gekeken waar je tegenwoordig foto's op kunt (laten) afdrukken. Ikzelf had niet echt een doel, gewoon een leuke middag samen op stap. Wel kijk ik al een langere tijd naar de olympus OM camera's. Die lijken toch wel opmerkelijk goed te presteren. Daarnaast zijn deze camera's extreem licht. Mijn gezondheid gaat met hele kleine stapjes steeds verder achteruit en fotograferen gaat fysiek steeds zwaarder worden.
Waar ik me wel enorm aan erger op dit soort beurzen is de horeca. Keer op keer merk ik dat je een godsvermogen betaald voor een bakje koffie en een broodje, die ik eigenlijk wat smaak en kwaliteit mijn katten nog niet zou willen geven. En iedere keer trap ik er weer in.
Waar ik me wel enorm aan erger op dit soort beurzen is de horeca. Keer op keer merk ik dat je een godsvermogen betaald voor een bakje koffie en een broodje, die ik eigenlijk wat smaak en kwaliteit mijn katten nog niet zou willen geven. En iedere keer trap ik er weer in.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
- JDPix
- Clublid
- Contacteer:
Ik ben er ook geweest.
Ik heb wat anders gefotografeerd dan de stands van de diverse verkopers (de spullen heb ik al).
1.

2.

3.

4. Even een aanloopje...

5. Spring!

6. Even op de monitor kijken of de sprong gelukt is.

Ik heb wat anders gefotografeerd dan de stands van de diverse verkopers (de spullen heb ik al).
1.

2.

3.

4. Even een aanloopje...

5. Spring!

6. Even op de monitor kijken of de sprong gelukt is.

Groeten, Johan
Foto's: https://jdroog.myportfolio.com
Foto's: https://jdroog.myportfolio.com
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Zo dat zijn flinke jetsers!
- JDPix
- Clublid