Wel of niet mooi, dat is persoonlijk. Soms kom ik ook niet verder dan dat, maar dat komt dan omdat ik de techniek niet herken die gebruikt is om de foto te maken en ik dus niet inhoudelijk kan reageren.
Maar als iemand je foto niet mooi vind en jij wel, dan is dat jammer voor degene die hem niet mooi vindt. TS kan daar blijkbaar overheen stappen en dat kan ook niet iedereen.
Maar dat betekent niet, denk ik, dat TS inhoudelijke kritiek naast zich neerlegt. En dat type kritiek is denk ik waar het om gaat.
Bloemetjes leegeten.
- PanzerFaustNL
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Bloemetjes leegeten.
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
Pantzerfaust heeft het al beter begrepen maar, ik ben er wel klaar mee.
Het plezier is wel weer vertrokken.
Hard licht is al gedefinieerd!!
Afmeting van de bron t.o.v. het onderwerp bepaald dat. Niet een reflectie.
Maar goed, als ik dat schrijf zal het wel weer anders zijn.
Jammer dat men een vooringenomen mening op elke berichtgeving van de TS moet plakken.
Dan maakt het niet uit hoe de TS het bedoeld. Het wordt altijd conform de vooringenomen etikettering geïnterpreteerd.
Dat zal nooit meer anders worden. Er blijft dan één oplossing over.
Het zij zo, zucht.
Het plezier is wel weer vertrokken.
Hard licht is al gedefinieerd!!
Afmeting van de bron t.o.v. het onderwerp bepaald dat. Niet een reflectie.
Maar goed, als ik dat schrijf zal het wel weer anders zijn.
Jammer dat men een vooringenomen mening op elke berichtgeving van de TS moet plakken.
Dan maakt het niet uit hoe de TS het bedoeld. Het wordt altijd conform de vooringenomen etikettering geïnterpreteerd.
Dat zal nooit meer anders worden. Er blijft dan één oplossing over.
Het zij zo, zucht.
Gaat weer lekker hier
Plaats dan geen foto's meer
Dan is het altijd goed wat je er zelf van vindt.
Ik kon me wel vinden in de opmerkingen/reacties..

Ik kon me wel vinden in de opmerkingen/reacties..
Dat snap ik.
Daarom stop ik er ook maar mee.
Het etiket plakt aan mijn voorhoofd en wat ik ook zeg of op welke manier ik het ook bedoel wordt het aan het etiket bemeten geïnterpreteerd.
Of wel, het is niet goed of het deugd niet.
Daarom stop ik er ook maar mee.
Het etiket plakt aan mijn voorhoofd en wat ik ook zeg of op welke manier ik het ook bedoel wordt het aan het etiket bemeten geïnterpreteerd.
Of wel, het is niet goed of het deugd niet.
- Johan v. V.
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Snap hier helemaal niets van. Als argeloze meelezer die geen enkel etiket ziet, kan ik niets anders ontdekken dan een gefrustreerde reactie van iemand nadat hij wat kritische reacties krijgt op een geplaatste foto. Is dit de kleuterschool of een Nikon-forum?
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
- Peter
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dat is niet juist, ik (en anderen) reageerden primair op de foto, niet met de bedoeling om een vooringenomen mening op je voorhoofd te plakken.Tuihanti schreef:
.
Volgens mij is het een van de weinige keren dat ik überhaupt op een foto van je reageer. Dus die woorden van je deel ik niet.
Het plaatsen van foto's op dit forum betekent dat je een ander de ruimte geeft om hierop te reageren. Zo hebben we dat nu eenmaal bepaald in de spelregels. Reacties kunnen oppervlakkig zijn, of juist diepgaand, Maar de reacties zijn op de foto gericht, niet op de fotograaf.
Elke vorm om inhoudelijk over je foto te praten krijgt geen ruimte als je een opmerking plaats van "dan vind je het maar niet mooi"
En dat is jammer, je doet jezelf tekort maar ook een ander.
Mijn primaire behoefte was om een foto te laten zien hoe ik met het harde licht zou zijn omgegaan. Niet meer en niet minder.
Verder lees ik nu een aantal reacties die nadrukkelijk weer op de man worden gespeeld.
Ook die reacties had ik liever niet gelezen.
Ter aanvulling, ik sluit het draadje'
zie ook je PB
.