fietsvakantie vraag
- kleijberg
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
fietsvakantie vraag
Wij, mijn vrouw en ik willen in 2015 op fietsvakantie,mijn vraag is wat zouden jullie doen, alles meenemen D300 + 70-300 +17-50 +flitser en nog een macro
lijkt mij voor op de fiets nogal kwetsbaar .Zelf zit ik te denken aan een 18-200 en mijn camera .ga voor een half jaar op pad(rondje Europa)
groet Henk
lijkt mij voor op de fiets nogal kwetsbaar .Zelf zit ik te denken aan een 18-200 en mijn camera .ga voor een half jaar op pad(rondje Europa)
groet Henk
nikon D810, 24-70 2.8 . 70-200 2.8. en nog wat los spul
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: fietsvakantie vraag
Ik zou eerder denken aan een Sony RX-10 of zelfs een fuji X10 of X20. Een DSLR lijkt me meenemen lijkt me op fietsvakantie (tenzij fotografie je hoofddoel is) een beetje te veel gewicht en ruimte. De beeldkwaliteit van zo'n 18-200 onderscheidt zich niet zo heel veel meer van een kwalitatief goede compact.
- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Net wat jan aan geeft een goede compact camera mee nemen.
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
- Jaap Driest
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb speciaal voor dat doel een D3200 body aangeschaft. Met de 18-200 geeft dat behoorlijke kwaliteit en een omvang en gewicht dat nog te overzien is. Maar je steekt hem niet in je jaszak.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik voor de volgende korte vakantie naar Portugal alleen de Lumix LX7 meeneem.
Op de fiets heb je natuurlijk wel wat meer draagcapaciteit. Maar ja, een half jaar op de fiets.... dan heb je wel meer spullen nodig om rond te slepen.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik voor de volgende korte vakantie naar Portugal alleen de Lumix LX7 meeneem.
Op de fiets heb je natuurlijk wel wat meer draagcapaciteit. Maar ja, een half jaar op de fiets.... dan heb je wel meer spullen nodig om rond te slepen.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2
-
- Forumlid
Persoonlijk vind ik het jammer dat je deze vraag niet eerder gesteld hebt.
Ik ging elk jaar een 14 dgn tot drie weken met de fiets op pad, wildkamperen, Ardennen, Eifel etc.
De eerste keer destijds ook een D200 mee genomen, later toch maar een high-end compact.
Met zijn tweeën kun je de bagage natuurlijk beter verdelen dan als je in je uppie gaat.
Maar een DSLR is redelijk pompeus op een fietsvakantie.
Wat dat betreft sluit ik mij aan bij het commentaar van Jan-Jacob.
In ieder geval een mooie tocht toegewenst.
Ik ging elk jaar een 14 dgn tot drie weken met de fiets op pad, wildkamperen, Ardennen, Eifel etc.
De eerste keer destijds ook een D200 mee genomen, later toch maar een high-end compact.
Met zijn tweeën kun je de bagage natuurlijk beter verdelen dan als je in je uppie gaat.
Maar een DSLR is redelijk pompeus op een fietsvakantie.
Wat dat betreft sluit ik mij aan bij het commentaar van Jan-Jacob.
In ieder geval een mooie tocht toegewenst.
Ik zou alleen de 17-50 mm meenemen, mooi bereik voor 95% van je foto's.
- kleijberg
- Forumlid
- Contacteer:
Dank voor jullie antwoorden,denk dat ik inderdaad een compact mee neem
zoek nog wel uit welke mij het beste past
groet Henk
zoek nog wel uit welke mij het beste past
groet Henk
Een goede compact past beter voor dit doel, wel met een redelijk zoom bereik. Ook een systeemcamera is zeker het overwegen waard. Ik gebruik zelf voor fietstrips een Olympus, de Pen serie zal zeker voldoen. Kijk ook voor goede tips eens op de site van de wereldfietser.nl .
Vraagje ??
Ga je ook een site of blog bijhouden van je fietsvakantie ??
Ga je ook een site of blog bijhouden van je fietsvakantie ??
- kleijberg
- Forumlid
- Contacteer:
Ik weet nog niet hoe dat moet maar dat ligt wel in de bedoeling
- a vgastel
- Forumlid
Graag ter zijner tijd een link dan kunnen we je volgen mocht je verdwalen kan de ncn een zoek actie op touw zetten. 
tip
http://www.reisa.nl/reisblog/aanbod" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.alleweblogs.nl/travelblog/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joho.nl/transport/fiets/" onclick="window.open(this.href);return false;

tip

http://www.reisa.nl/reisblog/aanbod" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.alleweblogs.nl/travelblog/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joho.nl/transport/fiets/" onclick="window.open(this.href);return false;
mvgr bert
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
-
- Forumlid
Hallo ,
Leuk fietsvakantie, hebben wij ook diverse keren gedaan. Ardennen Moezel Rijn totaal 14oo km
Van Nl naar Lichtenstein ook ong die afstand
Passau Budapest en Passau naar Huis ook ong die afst 2x
Ik had toen een Nikon D40 met zoom tot 105mm mee.
Eerste stuurtas was toen in een quorum fiets stuurtas met regenhoes.
Dat beviel niet want de hoes is NOOIT 100% waterdicht. Die vak hebben we extreem veel regen gehad!
Daarna een Ortlieb stuurtas waar ik zelf een zachte schuimrubberen bodem in heb geknipt tegen het trillen.Beviel goed maar is klein.
NU heb ik een Kalahari Swave stuurtas hier kan meer in, kaarten batt extra objectieven en body.+ paspoort en geld
Er zit net als de quorum een regenhoes bij.ik had het liever van het matt van de Ortlieb gehad maar je kan niet alles hebben he
doe er een extra plastic vuilniszal om bij extreme regen.
En alles op het quick fit systeem( ik heb geen verlenger) zeker bij meerder objectieven is dat beter.
Onder het fietsen bij droog weer heb ik de camera aan de B grip om mijn middel hangen. Ik vind dat perfect en zo is de stuurtas ook minder zwaar.
wij zijn een fiets land maar een goede camera fiets stuurtas kon ik in NL niet vinden. Rugzak hele dag om vind ik niets zeker bij warm weer of regen met pak.
Deze tas heb ik in Duitsland gekocht is mocht daar belangstelling voor zijn via internet te koop.
Mocht u de tas willen zien dan kan dat wij wonen in het Gooi .
Mijn ervaring is dat ik de kleine zoom voldoende vond om mee te nemen omdat je gemiddeld toch tussen de 50 en 100 km per dag fietst.Wij gingen toen ook kamperen dus villa en inboedel hing aan onze fietsen. Voor je op pad bent en op de plek van bestemming bent ben je wel even bezig. En daardoor is (vind ik) niet altijd tijd om uitgebreid foto`s te maken, omdat dat ook veel tijd en energie kost.Tentje weer neerzetten en inrichten ging snel maar moet wel gebeuren en koken enz enz.
Veel fiets en foto plezier,
groet,
Anja
Leuk fietsvakantie, hebben wij ook diverse keren gedaan. Ardennen Moezel Rijn totaal 14oo km
Van Nl naar Lichtenstein ook ong die afstand
Passau Budapest en Passau naar Huis ook ong die afst 2x
Ik had toen een Nikon D40 met zoom tot 105mm mee.
Eerste stuurtas was toen in een quorum fiets stuurtas met regenhoes.
Dat beviel niet want de hoes is NOOIT 100% waterdicht. Die vak hebben we extreem veel regen gehad!
Daarna een Ortlieb stuurtas waar ik zelf een zachte schuimrubberen bodem in heb geknipt tegen het trillen.Beviel goed maar is klein.
NU heb ik een Kalahari Swave stuurtas hier kan meer in, kaarten batt extra objectieven en body.+ paspoort en geld
Er zit net als de quorum een regenhoes bij.ik had het liever van het matt van de Ortlieb gehad maar je kan niet alles hebben he

En alles op het quick fit systeem( ik heb geen verlenger) zeker bij meerder objectieven is dat beter.
Onder het fietsen bij droog weer heb ik de camera aan de B grip om mijn middel hangen. Ik vind dat perfect en zo is de stuurtas ook minder zwaar.
wij zijn een fiets land maar een goede camera fiets stuurtas kon ik in NL niet vinden. Rugzak hele dag om vind ik niets zeker bij warm weer of regen met pak.
Deze tas heb ik in Duitsland gekocht is mocht daar belangstelling voor zijn via internet te koop.
Mocht u de tas willen zien dan kan dat wij wonen in het Gooi .
Mijn ervaring is dat ik de kleine zoom voldoende vond om mee te nemen omdat je gemiddeld toch tussen de 50 en 100 km per dag fietst.Wij gingen toen ook kamperen dus villa en inboedel hing aan onze fietsen. Voor je op pad bent en op de plek van bestemming bent ben je wel even bezig. En daardoor is (vind ik) niet altijd tijd om uitgebreid foto`s te maken, omdat dat ook veel tijd en energie kost.Tentje weer neerzetten en inrichten ging snel maar moet wel gebeuren en koken enz enz.
Veel fiets en foto plezier,
groet,
Anja