Bedankt voor uw reactie!
Alle foto's zijn genomen met de 18-105mm lens.
Grotendeels heb ik op het S programma gewerkt, vandaar ook dat het diafragma niet overal (overal niet) optimaal is. Maar het geheel Manueel fotograferen zag ik ook niet helemaal zitten, voornamelijk met het oog op het feit dat de pups deze week naar hun nieuwe eigenaren gaan, en de kennel echt heel graag nog wat "goede" foto's wou hebben.
Wat betreft de actieve/drukke beestjes..... daardoor zijn helaas vele actiefoto's mislukt, veel foto's zijn ondanks dat ik geprobeerd heb op mijn sluitertijden te letten toch bewogen, of indien niet bewogen niet voldoende scherp

Stiekem baal ik dus zelf een beetje van het behaalde resultaat....
Hierbij bijvoorbeeld een iets meer actiefoto:

F13 - 45mm - 1/200 - ISO 200
In mijn ogen ligt de scherpte bij deze foto niet goed, misschien dat ik dit zoiezo iets had kunnen ondervangen met een groter diafragma
Wat betreft de kadering van de 3e foto, de hondjes lagen hier op het randje van een verhoging, ik heb geprobeerd om dat niet zichtbaar te laten zijn, en hem daarom net onder de verhoging afgesneden.... Wel eens met de opmerking, dat ruimer mooier had geweest! Bedankt voor de tip.
Met de schaduwen zal ik nog even gaan stoeien in Photoshop, ik heb de foto's nu eigenlijk vrij minimaal bewerkt, en voornamelijk wat bijgesneden, dus daar is vast nog wel winst uit te halen! Bedankt!