Labrador Pups

Plaats reactie
itsmemaris
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Labrador Pups

Bericht door itsmemaris » ma apr 14 2014 4:31 pm

Afgelopen week heb ik met veel plezier een nestje labrador pups mogen fotograferen.
Nog best lastig al die klein overenthousiaste hondjes :wink:

Het resultaat wil ik graag met jullie delen, opmerkingen en tips zijn van harte welkom, want de kennel is afgelopen week uitgebreid met nog een nestje pups, wat binnenkort nog een fotoshoot betekend.... :) :)

Afbeelding
F10 - 45mm - 1/200- ISO 200

Afbeelding
F13 - 105mm - 1/200 - ISO 200

Afbeelding
F10 - 70mm - 1/200 - ISO 200
Laatst gewijzigd door itsmemaris op ma apr 14 2014 6:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon D5100, Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G VR, Nikkor AF-S 50mm f/1.8 G, Nikon SB-700

Flickr

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Labrador Pups

Bericht door ReneG » ma apr 14 2014 4:56 pm

Heel schattig. :D Genomen met de 50 mm f/1.8? E.a. is wat lastig te beoordelen zonder de EXIF informatie (sluitertijd, diafragma etc.).

De foto's zijn op zich vrij scherp, de scherpte ligt zo te zien goed op de ogen en de kleuren zijn OK. De achtergrond is ook redelijk mooi onscherp, al had dat nog wat mooier gekund als het de 50mm betreft. Misschien een iets groter diafragma of nog wat minder afstand tot je onderwerp? Een paar dingen die me ook opvallen die m.i. nog wat beter kunnen zijn de volgende zaken:

Foto 1: De achtergrond mag m.i. nog wat softer. Let verder ook op de achtergrond zelf, het lijkt een klein beetje alsof er een boom uit het hoofd van de puppy groeit. ;)
Foto 2: Hier had ik misschien een wat lager standpunt gekozen en ervoor gezorgd dat de puppy in de lens keek.
Foto 3: Die is naar mijn smaak iets te krap gekaderd, zeker op de voorgrond had wat meer ruimte mogen zijn. Verder lijkt hij wat schuin naar links af te lopen, maar dat kan bedrog zijn.
Algemeen: De schaduwen mogen nog wat opgehaald worden, zeker in foto 2 (de schaduwvlek op het linkerdeel van het hoofd) en bij foto 3.

Tenslotte nog dit: Je zegt dat het tamelijk actieve/drukke beestjes zijn. Dat geloof ik meteen, maar het blijkt niet echt uit de foto's. Ze lijken vooral erg moe te zijn. Nog steeds schattig hoor, maar wat actie en speelsigheid zou niet misstaan. Denk aan het hondje uit de welbekende reclame die achter een toiletrol aan zit of iets dergelijks. Zorg ervoor dat je de foto's maakt als ze net wakker zijn, trek hun aandacht waardoor ze in de camera kijken of geef ze wat speeltjes. Altijd leuk. ;) Maar op zich een nette serie hoor.
Spul waarmee je foto's maakt...

itsmemaris
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Labrador Pups

Bericht door itsmemaris » ma apr 14 2014 6:21 pm

Bedankt voor uw reactie!

Alle foto's zijn genomen met de 18-105mm lens.
Grotendeels heb ik op het S programma gewerkt, vandaar ook dat het diafragma niet overal (overal niet) optimaal is. Maar het geheel Manueel fotograferen zag ik ook niet helemaal zitten, voornamelijk met het oog op het feit dat de pups deze week naar hun nieuwe eigenaren gaan, en de kennel echt heel graag nog wat "goede" foto's wou hebben.

Wat betreft de actieve/drukke beestjes..... daardoor zijn helaas vele actiefoto's mislukt, veel foto's zijn ondanks dat ik geprobeerd heb op mijn sluitertijden te letten toch bewogen, of indien niet bewogen niet voldoende scherp :( Stiekem baal ik dus zelf een beetje van het behaalde resultaat....

Hierbij bijvoorbeeld een iets meer actiefoto:

Afbeelding
F13 - 45mm - 1/200 - ISO 200

In mijn ogen ligt de scherpte bij deze foto niet goed, misschien dat ik dit zoiezo iets had kunnen ondervangen met een groter diafragma

Wat betreft de kadering van de 3e foto, de hondjes lagen hier op het randje van een verhoging, ik heb geprobeerd om dat niet zichtbaar te laten zijn, en hem daarom net onder de verhoging afgesneden.... Wel eens met de opmerking, dat ruimer mooier had geweest! Bedankt voor de tip.

Met de schaduwen zal ik nog even gaan stoeien in Photoshop, ik heb de foto's nu eigenlijk vrij minimaal bewerkt, en voornamelijk wat bijgesneden, dus daar is vast nog wel winst uit te halen! Bedankt!
Nikon D5100, Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G VR, Nikkor AF-S 50mm f/1.8 G, Nikon SB-700

Flickr

Plaats reactie

Terug naar “Dieren”