Nikon 70-200 f2.8 VR, VRII of de f4?
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Re: Nikon 70-200 f2.8 VR, VRII of de f4?
Absoluut. Alleen, in een recessie zijn er altijd meer mensen die een plotseling geldtekort hebben. Die willen niet wachten tot die gek een keer voorbij komt. 

Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
- Niwreg
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Maak hier eens een praatje mee, proberen kan altijd.
http://www.fotoapparatuur.nl/Nikon/Lens ... 67956.html
Of deze?
http://www.fotoapparatuur.nl/Nikon/Lens ... 67830.html
Nog eentje, is wel een grijze.
http://www.fotoapparatuur.nl/Nikon/Lens ... 66509.html
En nog één.
De prijs die er voor gevraagd word is een schappelijke hoor, als de kwaliteit daar ook naar is.
We willen allemaal voor een duppie op de eerste rij zitten, maar dat lukt niet.
http://www.fotoapparatuur.nl/Nikon/Lens ... 67956.html
Of deze?
http://www.fotoapparatuur.nl/Nikon/Lens ... 67830.html
Nog eentje, is wel een grijze.
En nog één.
De prijs die er voor gevraagd word is een schappelijke hoor, als de kwaliteit daar ook naar is.
We willen allemaal voor een duppie op de eerste rij zitten, maar dat lukt niet.
Wil graag een hoop, maar doe te weinig.
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dat heeft niets met een duppie en een eerste rij te maken (hoewel dat soort personen er ook genoeg rond lopen). Ik ben persoonlijk zelfs voor een nieuwe VRII gegaan omdat ik de tweedehands prijzen onrealistisch hoog vond.Niwreg schreef:We willen allemaal voor een duppie op de eerste rij zitten, maar dat lukt niet.
Op marktplaats komen dikwijls advertenties langs van 1200 en 1300 euro (staat er nu ook eentje op). En dat is dus voor een gebruikte VR (!)
Nu kunnen ze een hoop vragen, de vraag is uiteraard of het er ook voor betaald wordt. Dat inzicht heb ik dan weer niet.

Fin.
- JvdKooij
- Forumlid
- Contacteer:
als we onze vrienden van Wissenpoint mogen geloven, is de gemiddelde prijs voor een VR ongeveer 1005 euro.
http://www.wissen.nikonpoint.de/?p=266" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wissen.nikonpoint.de/?p=266" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Jaap
Jaap
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Contacteer:
1000 euro zal ook nog wel acceptabel zijn hoor. Alle genoemde versies heb ik al voorbij zien komen en contact mee gehad, behalve de witte versies want die wil ik niet. Maar dan koop ik hem weer liever voor iets meer (1095 euro) bij Camera en Occasions en dan heb ik voor iets meer geld wel 6 maanden garantie.
Het is niet dat ik voor een duppie op de eerste rij wil zitten hoor, ik wil er best voor betalen. Maar sommige bedragen zijn m.i. belachelijk en als je dan contact met mensen zoekt dan word je nog even een partij bot te woord gestaan, dan heb ik er al geen zin meer in.
Het is niet dat ik voor een duppie op de eerste rij wil zitten hoor, ik wil er best voor betalen. Maar sommige bedragen zijn m.i. belachelijk en als je dan contact met mensen zoekt dan word je nog even een partij bot te woord gestaan, dan heb ik er al geen zin meer in.
- Quickly
- Forumlid
Alle genoemde versies heb ik al voorbij zien komen en contact mee gehad, behalve de witte versies want die wil ik niet.
@Roy
Ik heb via MP ook al verschillende keren geboden op lenzen en vaak hoor ik dan op de vraag heb je de factuur nog en hoe oud is de lens?" Nee geen factuur en hoe oud weet ik ook niet"
Voor mij houd het dan op, bedoel je dat met witte versie?
Groeten van Hans
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Contacteer:
Nee ik krijg dat soort antwoorden ook van anderen waar ik gewoon eerst een fatsoenlijk gesprekje mee wil voordat ik kom kijken.
Laatst iemand die antwoordde met 'Kun je niet lezen? Alles staat in de advertentie'. Nu stond wat ik vroeg nu juist weer net niet in de advertentie en later kwam hij daar weer op terug maar dan ben ik er al klaar mee.
Ik stuur ook wel eens een mailtje met een toelichting en een bod en dan krijg je zo'n kortaf antwoord terug 'De prijs is vast', dan wens ik die gene altijd maar een 'succes met de verkoop' toe.
Het fatsoen is soms ver te zoeken helaas.
De witte versie heeft op zich wel wat maar ben bang dat ik daar spijt van ga krijgen omdat ik toch liever een zwarte wil.
Laatst iemand die antwoordde met 'Kun je niet lezen? Alles staat in de advertentie'. Nu stond wat ik vroeg nu juist weer net niet in de advertentie en later kwam hij daar weer op terug maar dan ben ik er al klaar mee.
Ik stuur ook wel eens een mailtje met een toelichting en een bod en dan krijg je zo'n kortaf antwoord terug 'De prijs is vast', dan wens ik die gene altijd maar een 'succes met de verkoop' toe.
Het fatsoen is soms ver te zoeken helaas.
De witte versie heeft op zich wel wat maar ben bang dat ik daar spijt van ga krijgen omdat ik toch liever een zwarte wil.
- Quickly
- Forumlid
OK ik snap nu wat je met de witte versie bedoeld
maar verder herken ik heel goed de antwoorden die je vaak op een MP adv. krijg als je gewoon een normale vraag stel hoewel je dit soort antwoorden ook wel van een (web)winkel krijg.

Groeten van Hans
- Niwreg
- Forumlid
Als ik jou was, zou ik voor de 70-200mm bij camera occasion gaan.
Er zit nog een aantal maanden garantie bij, dat is nooit verkeerd.
Of je gaat voor een nieuwe Tamron SP 70-200mm f/2.8 DI VC USD.
Het schijnt dat die beter is dan de Nikon 70-200mm.
Deze kost dan ook iets meer (+/- €250,-) dan de 2e hands Nikon 70-200m, maar hier kun je een hele tijd mee vooruit.
Of je gaat voor een nieuwe Tamron SP 70-200mm f/2.8 DI VC USD.
Deze kost dan ook iets meer (+/- €250,-) dan de 2e hands Nikon 70-200m, maar hier kun je een hele tijd mee vooruit.
Wil graag een hoop, maar doe te weinig.
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Contacteer:
Als ik dit soort antwoorden van een webwinkel krijg ben ik er ook klaar mee. Ik wil gewoon goed geholpen worden maar dat is tegenwoordig soms best moeilijk. Ik gun een ondernemen zijn omzet zeker en als ik goed geholpen word vind ik het echt niet erg om soms iets meer te betalen.Quickly schreef:OK ik snap nu wat je met de witte versie bedoeldmaar verder herken ik heel goed de antwoorden die je vaak op een MP adv. krijg als je gewoon een normale vraag stel hoewel je dit soort antwoorden ook wel van een (web)winkel krijg.
De Tamron zou ik eens moeten gaan proberen maar dan zit ik weer dicht tegen de 2e hands prijzen van een VRII aan en dat bedrag mag ik niet uitgeven hier.Niwreg schreef:Als ik jou was, zou ik voor de 70-200mm bij camera occasion gaan.
Of je gaat voor een nieuwe Tamron SP 70-200mm f/2.8 DI VC USD.[url]http://www.tamron.eu/en/lenses/overview/single/product/sp-70-200mm-f28-di-vc-usd-1.html?tx_keproducts_pi6[cam]=&tx_keproducts_pi6[vc]=false&tx_keproducts_pi6[sp]=false[/url]
Camera en Occasion hebben er meer liggen dus daar kan ik zo naar toe rijden maar wacht nog even af.
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Ik krijg de indruk dat je zelf nog nooit iets hebt aangeboden op MP.Roy Kersbergen schreef:Nee ik krijg dat soort antwoorden ook van anderen waar ik gewoon eerst een fatsoenlijk gesprekje mee wil voordat ik kom kijken.
Het fatsoen is soms ver te zoeken helaas. (...)
Ik wel. Ik ga dan eerst altijd zorgvuldig na wat een reële vraagprijs is en ik stel mijn vraagprijs vervolgens wat lager. Minstens driekwart van de reacties varieert van Nigerianen met zielige neefjes in België tot ondeskundige opkopers die niet het flauwste vermoeden van de waarde hebben maar die gewoon structureel 25 tot 50 procent onder de vraagprijs bieden. Die laatste categorie is altijd het ruimst vertegenwoordigd.
Ik kan je zeggen dat ik na een fors aantal van zulke reacties ook wat "onfatsoenlijk" begin te worden. Ook dat ik pas een MP advertentie plaats als alle andere mogelijkheden uitgeput zijn. Het is daar kennelijk de gewoonte.
Groet, Jaap
-
- Forumlid
Inderdaad.
Ik bied ook regelmatig wat via Marktplaats aan, en de eerste paar keer doe je je best, en beantwoord je alle vragen, tegenwoordig doe ik me veel minder moeite.
Buiten de categoriën die Jaap aanhaalt, heb je ook nog eens de groep neuroten die tientallen vragen stellen en overal detail van moeten weten, en dan uiteindelijk niet komen opdagen.
Tegenwoordig ga ik niet meer op die "zeikerts" in, als je precies willen weten hoe oud een objectief is, en dat er een doos en een factuur bij zit, dan moeten ze hem lekker in de winkel gaan kopen. Op den duur komt er wel iemand die het ding wel op waarde schat, en de moeite neemt om te komen kijken.
Ik bied ook regelmatig wat via Marktplaats aan, en de eerste paar keer doe je je best, en beantwoord je alle vragen, tegenwoordig doe ik me veel minder moeite.
Buiten de categoriën die Jaap aanhaalt, heb je ook nog eens de groep neuroten die tientallen vragen stellen en overal detail van moeten weten, en dan uiteindelijk niet komen opdagen.
Tegenwoordig ga ik niet meer op die "zeikerts" in, als je precies willen weten hoe oud een objectief is, en dat er een doos en een factuur bij zit, dan moeten ze hem lekker in de winkel gaan kopen. Op den duur komt er wel iemand die het ding wel op waarde schat, en de moeite neemt om te komen kijken.
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Contacteer:
Ik verkoop zeker wel eens iets via marktplaats en blijf hoe dan ook beleefd in het kader van 'een beter milieu begint bij jezelf'. De Nigerianen negeer ik, daar antwoord ik niet op.
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
We dwalen ietwat af van het oorspronkelijke onderwerp.. 

- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Contacteer: