@Maurice: Het zijn allebei verzorgde platen. Als tip: Probeer de horizon uit het midden te halen. Door 1/3 te zoeken, maak je je foto's al snel sterker.
@GTJ: Gaaf! Is die van deze winter? Ik heb geen sneeuw gezien (in Zuid-Holland)
@Ed_1980: het lijkt erop dat ik dit een erg mooie foto zou kunnen vinden. Alleen, ik kan hem haast niet zien. Waarom dat postzegelformaat?
O ja, ik vergat het bijna: wat bedoel je met een 24-14 F4?
EDIT: Ah, :mrgreen: je hebt het veranderd
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952 Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Inderdaad, heel mooi.
Kan me helemaal voorstellen hoe je je daar voelde!
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952 Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Mooie compositie Jur, maar qua scherpte lijkt het op een impressionistisch schilderij (of een benadering van Edward Steichen's beroemde $2.9 miljoen "The Pond - Moonlight"). Met dat kleine diafragma en 1/100 seconde zou het best eens bewegingsonscherpte kunnen zijn.
Heb je de foto zelf verkleind? Daarna niet verscherpt?
(Was het trouwens niet bij BeesD?)
Groet, Jaap
klopt inderdaad. IK had geen statief dus het zal bewegingsonscherpte zijn, maar ik vond het wel mooi uitkomen. Heb nog wel andere foto's die wel scherp zijn, maar ik vond het beetje dromerige effect wel mooi.
En het is inderdaad Beesd.
bedankt voor het compliment. Ik zal het schilderij eens opzoeken.