Osram BCS44 STUDIO
Osram BCS44 STUDIO
Is de flitser Osram BCS44 STUDIO te gebruiken in combinatie met een D3200,
zowel de aansluiting als de onderlinge samenhang.
bvd. gerrit jan
zowel de aansluiting als de onderlinge samenhang.
bvd. gerrit jan
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Osram BCS44 STUDIO
Beste Gerrit Jan,
Wat is die Osram, en wat verwacht je ervan? (ik heb geen gebruiksaanwijzing)
Als de flitser een kabel-verbinding vergt, kan je via een blokje de kabel op jouw kamera aansluiten.
Als de flitser een slaaf-oog heeft kan je de interne flitser van de kamera op manual zetten om de andere af te laten gaan.
Als het een ouder type flitser is, moet je voorzichtig zijn met een directe aansluiting, het voltage van de flitser kan te hoog zijn.
Groeten, Gijs
Wat is die Osram, en wat verwacht je ervan? (ik heb geen gebruiksaanwijzing)
Als de flitser een kabel-verbinding vergt, kan je via een blokje de kabel op jouw kamera aansluiten.
Als de flitser een slaaf-oog heeft kan je de interne flitser van de kamera op manual zetten om de andere af te laten gaan.
Als het een ouder type flitser is, moet je voorzichtig zijn met een directe aansluiting, het voltage van de flitser kan te hoog zijn.
Groeten, Gijs
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op vr apr 18 2014 3:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gijs:
Deze flitser kan naar alle kanten gedraaid worden en waarom zal ik iets weggooien als het nog werkt.
zie: https://www.flickr.com/photos/zoomclic/5406972956/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze flitser kan naar alle kanten gedraaid worden en waarom zal ik iets weggooien als het nog werkt.
zie: https://www.flickr.com/photos/zoomclic/5406972956/" onclick="window.open(this.href);return false;
- MartijnM
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Nou, omdat Gijs al aangeeft dat als de voltages niet matchen je de camera of flitser of allebei echt goed kapot kunt maken...
Buy film, not megapixels...
Daar kan wel 250v trigger spanning op staan en je camera is geschikt voor 5 v. trigger spanning.
Het effect lijkt me wel duidelijk. Die camera blaas je dan wel op als je er 250v door heen jaagt. Je flitser zal niet kapot gaan maar je camera kan dan naar de schroot.
Met een losse ouderwetse slave zoals hieronder kun je het mogelijk nog wel gebruiken maar niet aan de camera aansluiten.

Ze zijn nog te koop.
Dan kun je beter gaan kijken naar een Nikon SB600 of hoger of een Youngnuo of een Metz.
De SB600 vindt je gemiddeld voor rond de 150 euro op MP.
Voor minder heb je een nieuwe Youngnuo.
Het effect lijkt me wel duidelijk. Die camera blaas je dan wel op als je er 250v door heen jaagt. Je flitser zal niet kapot gaan maar je camera kan dan naar de schroot.
Met een losse ouderwetse slave zoals hieronder kun je het mogelijk nog wel gebruiken maar niet aan de camera aansluiten.

Ze zijn nog te koop.
Dan kun je beter gaan kijken naar een Nikon SB600 of hoger of een Youngnuo of een Metz.
De SB600 vindt je gemiddeld voor rond de 150 euro op MP.
Voor minder heb je een nieuwe Youngnuo.

- gijs sandberg
- Clublid
Re: 5 of 250
Beste T,
In het kamera handboek staat een waarschuwing voor meer dan 250 Volt of foute polariteit.
Ik zou geen geld uitgeven om een oude flitser toe te passen.
Voor een experimentje op een regenachtige dag is een (geleende) domme slave unit waarschijnlijk het beste.
Groeten, Gijs
In het kamera handboek staat een waarschuwing voor meer dan 250 Volt of foute polariteit.
Ik zou geen geld uitgeven om een oude flitser toe te passen.
Voor een experimentje op een regenachtige dag is een (geleende) domme slave unit waarschijnlijk het beste.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- ArieVerbeek
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Hallo Gijs,
Zelf heb ik deze flitser ook onlangs voor een euro of 5 gekocht. Ik heb de ontsteekspanning gemeten deze is een volt of 6 en dus ongevaarlijk voor je DSLR ik gebruik hem zonder problemen op mijn d5000. Voor die prijs heb je een leuke flitser.
Succes ermee,
Arie
Zelf heb ik deze flitser ook onlangs voor een euro of 5 gekocht. Ik heb de ontsteekspanning gemeten deze is een volt of 6 en dus ongevaarlijk voor je DSLR ik gebruik hem zonder problemen op mijn d5000. Voor die prijs heb je een leuke flitser.
Succes ermee,
Arie
D800 + AF MICRON NIKKOR 105mm 1:2.8
- Léon Obers
- Forumlid
Als het exact het zelfde typenummer is, kan de TS er mogelijk aan refereren.
Maar net anders, zou ik voor alle zekerheid de triggerspanning opmeten. Die kan bij Osram kennelijk ook nogal wat uiteenlopen als ik afga op deze site: http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe op te meten zie: http://www.botzilla.com/photo/g1strobe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar net anders, zou ik voor alle zekerheid de triggerspanning opmeten. Die kan bij Osram kennelijk ook nogal wat uiteenlopen als ik afga op deze site: http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe op te meten zie: http://www.botzilla.com/photo/g1strobe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Michele
- Forumlid
- Contacteer:
Zou moeten kunnen, Ding heeft een trigger voltage van 13,1 : http://dpanswers.com/roztr/flash_show.p ... d=OSBCS44S" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet het zelf weten. Het is jouw camera.
De bovenstaande adviezen waren duidelijk.
De bovenstaande adviezen waren duidelijk.
- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Weten is weten ,als het verkeerde serie nummer gepakt word het je zo al anderen duidelijk aan geven een klein probleem pje
Zijn inderdaad leuke flitsers maar het risico is wel bij verkeerd gebruik niet leuk.
Zijn inderdaad leuke flitsers maar het risico is wel bij verkeerd gebruik niet leuk.
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8