Bericht
door MarcvanZuylen » di apr 22 2014 6:01 pm
Dank jullie voor de reacties,.....tsja die rand,.......ik hou daar persoonlijk wel van, ik denk dat het zwarte van de rand namelijk de kleuren van de foto 'versterkt'. Maar kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die de rand liever weglaten.
V.w.b. de composities, ja ook mee eens, maar (een heeeeeeeeel klein beetje als excuus), het kon niet veel anders. Foto 1, dat was inderdaad een TOPPLAAT geweest als ik de gitarist verder naar links had gezet, maar dat betekent dat ik rechts meer had moeten laten zien. En dat ging niet. Voor de ruimte welke er was voor de fotografen was er namelijk een ruimte (baan) voor de video/tv-camera-vrouw. Het hele concert wordt door een aantal cameramensen ook vastgelegd en 1 daarvan heeft net voor het podium (een metertje hoger dan waar de fotografen staan) een baan waar ze met haar tv-camera op en neer kon rijden. Dat betekende dus dat je af en toe zo'n persoon inclusief tv-camera voor je snufferd hebt. Op het moment van foto 1 was de camera rechts in beeld. Dus zou ik de gitarist verder naar links positioneren dan zou ik recht zo'n tv-camera-mens met d'r apparatuur in de foto hebben. Dus het was kiezen en daarom heb ik 'm zo moeten nemen.
Vanwege je positie tijdens zo'n festival, waar je ongeveer een meter of 2 - 3 lager staat dan het podium heb je dus vaak onderin beeld allerlei storende zaken (spots, speaker-monitoren en dat soort spul). Ik kies er voor om dat spul niet op de foto te zetten maar wat hoger te kadreren. En dan krijg je dat je dus soms erg krap komt te zitten qua beeld.
Vandaar dat de platen zo zijn als ze hier staan.