welke nikon 80 200 is dit
welke nikon 80 200 is dit
kan iemand mij vertellen welke lens dit is
schuif- of draaizoom
dit nummer staat erbij 849075051506
http://plaatjesdump.nl/upload/f37de6381 ... 2ef204.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
schuif- of draaizoom
dit nummer staat erbij 849075051506
http://plaatjesdump.nl/upload/f37de6381 ... 2ef204.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: welke nikon 80 200 is dit
Colin,
Het plaatje is bijna identiek aan dat op Rolad Vink's database.
http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/s ... l#70-xxPro" onclick="window.open(this.href);return false;
Het lijkt de tweede editie van de 80-200 2.8 schuifzoom.
Groeten, Gijs
Het plaatje is bijna identiek aan dat op Rolad Vink's database.
http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/s ... l#70-xxPro" onclick="window.open(this.href);return false;
Het lijkt de tweede editie van de 80-200 2.8 schuifzoom.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- strangeartefact
- Forumlid
- Contacteer:
Idd, een prachtding overigens. Vooral voor diegene onder ons die geen 70-200 2.8 geld hebben 

Bijna leeg hier....
Dat is idd de 2de 80-200 autofocus versie, de eerste is de AF en dit is de AFD versie.
Geweldig objectief. Ik heb deze ook gehad, ooit nieuw gekocht.
Als snelheid v/d autofocus niet het allerbelangrijkste is (ook (pro) body gerelateerd)
dan is dit een geweldig objectief. Prachtig scherp, ook vol open en prachtig
Onscherp.
Geweldig objectief. Ik heb deze ook gehad, ooit nieuw gekocht.
Als snelheid v/d autofocus niet het allerbelangrijkste is (ook (pro) body gerelateerd)
dan is dit een geweldig objectief. Prachtig scherp, ook vol open en prachtig
Onscherp.
afd object d.w.z. hij is te traag om sport foto's te maken!
Vraag je even af hoe er sportfoto's gemaakt werden vóór er snelle AF of überhaupt AF bestond.
De snelheid van scherpstellen is regelmatig onderwerp van discussie, maar ik heb nog nooit of te nimmer enige kwantificatie van het begrip gelezen. Snelle AF is in veel gevallen gemakkelijk, maar in mijn ogen niet essentieel. Maar ja, wie ben ik?
De snelheid van scherpstellen is regelmatig onderwerp van discussie, maar ik heb nog nooit of te nimmer enige kwantificatie van het begrip gelezen. Snelle AF is in veel gevallen gemakkelijk, maar in mijn ogen niet essentieel. Maar ja, wie ben ik?
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
De Nikkor 80-200mm AF-D is een geweldig objectief, dat ik lang met veel plezier heb gebruikt.

Jur
Mooie foto, Jur!
F-86 Sabre en T-33 Shooting Star, we zitten midden in de Koreaanse oorlog...
- Ed Post
- Clublid
Is dat (en dus ook mijn) objectief al zo oud???emdeklerk schreef:Mooie foto, Jur!

Overigens gebruik ik dat objectief gewoon op Circuit Zandvoort, en dat tot volle tevredenheid.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Re: al zo oud?
Beste Ed,
Dat valt wel mee
re: volle tevredenheid.
Het is maar net wat je verwacht, wie opgegroeid is met manual focus lenzen heeft minder last
nu voel ik me echt oud.
Moraal: de 80-200 2.8 AF schuifzoom (1987-1997) was een aanzienlijke verbetering (af en een stuk betaalbaarder dan de voorganger de 80-200 2.8 Ais), sindsdien is de techniek wat vooruit gekropen.
Groeten, Gijs (tevreden met de iets latere tweerings versie)
Dat valt wel mee

re: volle tevredenheid.
Het is maar net wat je verwacht, wie opgegroeid is met manual focus lenzen heeft minder last

Moraal: de 80-200 2.8 AF schuifzoom (1987-1997) was een aanzienlijke verbetering (af en een stuk betaalbaarder dan de voorganger de 80-200 2.8 Ais), sindsdien is de techniek wat vooruit gekropen.
Groeten, Gijs (tevreden met de iets latere tweerings versie)
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Nee Ed, zo oud is het objectief niet...
Maar toch: tijdens de oorlog in Korea werd Nikon "ontdekt" door David Douglas Duncan en Carl Mydans.
Om nooit meer uit handen van professionele fotografen te verdwijnen.
Maar toch: tijdens de oorlog in Korea werd Nikon "ontdekt" door David Douglas Duncan en Carl Mydans.
Om nooit meer uit handen van professionele fotografen te verdwijnen.
Je hebt zelfs limited edition F2's met licht gecoate bodies.
Ter plekke met napalm behandeld.
Ter plekke met napalm behandeld.
F2's? Volgens mij was dat in de nadagen van de Vietnam-oorlog, Flandria...
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Dank EM!emdeklerk schreef:Mooie foto, Jur!
Deze F-86A Sabre is zelfs gebouwd in 1948 en vliegt rond in z'n originele uitmonstering ten tijde van de Koreaanse oorlog. Volgens mij is dit zelfs de oudste, nog luchtwaardige, straaljager ter wereld. Overigens heb ik een zwak voor de Lockheed T-33; ik heb daar zelf bij de KLu een paar uur in mogen meevliegen. Het exemplaar op de foto is helaas in 2006 bij een landing onherstelbaar beschadigd.
Jur
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is een Gloster Meteor F3 uit 1944 de oudste vliegende jet.
Onlangs gerestaureerd en weer luchtwaardig gemaakt.
Maar dat doet niets af aan de prachtige Sabre. Als in oktober het nieuwe museum op Soesterberg opengaat ga ik weer eens kijken naar het exemplaar dat daar staat. Ik stel me er veel van voor, van dat museum...
Onlangs gerestaureerd en weer luchtwaardig gemaakt.
Maar dat doet niets af aan de prachtige Sabre. Als in oktober het nieuwe museum op Soesterberg opengaat ga ik weer eens kijken naar het exemplaar dat daar staat. Ik stel me er veel van voor, van dat museum...