Uploaden Flickr. Hoe moet dat?
- Cor Gortzak
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Uploaden Flickr. Hoe moet dat?
Enkele dagen geleden is er een nieuw programma voor Flickr gekomen en heb ik dan ook geïnstalleerd.
Is er iemand doe goed weet hoe je in dit nieuwe programma foto's moet uploaden? Ik zit er steeds mee te knoeien.
Graag zou ik van iemand een goede uitleg ontvangen eventueel per PB-tje.
Bij voorbaat dank,
Cor Gortzak
PS. De foto's heb ik uiteraard voor het uploaden al in het juiste formaat gezet.
Is er iemand doe goed weet hoe je in dit nieuwe programma foto's moet uploaden? Ik zit er steeds mee te knoeien.
Graag zou ik van iemand een goede uitleg ontvangen eventueel per PB-tje.
Bij voorbaat dank,
Cor Gortzak
PS. De foto's heb ik uiteraard voor het uploaden al in het juiste formaat gezet.
Cor
Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
Re: Uploaden Flickr. Hoe moet dat?

Je kiest toch gewoon voor upload vanuit één v.d. flickr menuutjes, je selecteert de foto's die je wilt uploaden en klaar is Cor!

Is gewoon een standaard functionaliteit van flickr, via de browser die je gebruikt om flickr te benaderen.
- PanzerFaustNL
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Welk programma is dat dan? Er zijn er meerdere namelijk.
@CaptainHook, losse programma's zijn vaak sterker in het uploaden van grotere hoeveelheden in één keer. In Aperture werkt dit erg goed, meestal.
@CaptainHook, losse programma's zijn vaak sterker in het uploaden van grotere hoeveelheden in één keer. In Aperture werkt dit erg goed, meestal.
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
- a vgastel
- Forumlid
Hoe kan dit cor heb pas nog een pb gehad hoe en wat te doen.
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
- Ed Post
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik gebruik al jaren deze uploader.
http://flickr-uploadr.en.softonic.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://flickr-uploadr.en.softonic.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
- Cor Gortzak
- Forumlid
Allen bedankt,
Maar ik kan nu nog niet goed uploaden.
Cor
Maar ik kan nu nog niet goed uploaden.
Cor
Cor
- Cor Gortzak
- Forumlid
a vGastel
Maar dit betrof een oplossing voor NA het uploaden en het uploaden lukt nog steeds niet vlekkeloos.
Cor G
Maar dit betrof een oplossing voor NA het uploaden en het uploaden lukt nog steeds niet vlekkeloos.
Cor G
Cor
- Ed Post
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Download nu maar die link van mij.
Dat werkt perfect en je hebt veel meer mogelijkheden zoals tags.
Dat werkt perfect en je hebt veel meer mogelijkheden zoals tags.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Ik upload vaak vele bestanden tegelijk naar mijn flickr account en dat gaat prima ZONDER dat ik een apart progje moet installeren.
Dus waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk kan?
Dus waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk kan?

- Cor Gortzak
- Forumlid
CaptainHook
Maar hoe werkt dat dan precies?
Cor G.
Maar hoe werkt dat dan precies?
Cor G.
Cor
- Cor Gortzak
- Forumlid
Ed Post.
Ik moet dan ook weer andere programma's downloaden en daar heb ik nu juist zo'n hekel aan.
Cor G
Ik moet dan ook weer andere programma's downloaden en daar heb ik nu juist zo'n hekel aan.
Cor G
Cor
Echt Cor, je hoeft helemaal geen upload programma's te downloaden om je foto's te kunnen uploaden...
Als je in flickr bent ingelogd heb je bovenaan een menubalk met flickr You - Following - Groups - Explore - Upload
Klik op Upload
Vervolgens krijg je de tekst
Drag & drop photos and videos here
or
Choose photos and videos
Dan kun je op dat moment, of je plaatjes naar dat venster slepen (b.v. vanuit de Windows verkenner) en 'droppen' in dat venster, of je kiest voor Choose photos and videos en een bestandsselectiescherm wordt geopend waar je naar hartelust één of meerdere bestanden kunt selecteren.
Als je dan de bestanden hebt geselecteerd krijg je vervolgens nog een keuzescherm waarbij je nog kunt kiezen voor:
Add a description
Add tags
Add people
Add to albums
Add to groups
Owner settings
En voila, klik op Upload n Photos (rechtsboven in het venster) en klaar is Cor!
Lijkt me allemaal heel basic en menugestuurd opgezet.
Ik gebruik dit al 2 jaar lang op deze manier en ondanks alle wijzigingen bij flickr werkt dit nog steeds zo. De enige belangrijke wijziging in deze menuutjes is dat wat nu 'Albums' heette, voorheen 'Sets' was...
Als je in flickr bent ingelogd heb je bovenaan een menubalk met flickr You - Following - Groups - Explore - Upload
Klik op Upload
Vervolgens krijg je de tekst
Drag & drop photos and videos here
or
Choose photos and videos
Dan kun je op dat moment, of je plaatjes naar dat venster slepen (b.v. vanuit de Windows verkenner) en 'droppen' in dat venster, of je kiest voor Choose photos and videos en een bestandsselectiescherm wordt geopend waar je naar hartelust één of meerdere bestanden kunt selecteren.
Als je dan de bestanden hebt geselecteerd krijg je vervolgens nog een keuzescherm waarbij je nog kunt kiezen voor:
Add a description
Add tags
Add people
Add to albums
Add to groups
Owner settings
En voila, klik op Upload n Photos (rechtsboven in het venster) en klaar is Cor!
Lijkt me allemaal heel basic en menugestuurd opgezet.

Ik gebruik dit al 2 jaar lang op deze manier en ondanks alle wijzigingen bij flickr werkt dit nog steeds zo. De enige belangrijke wijziging in deze menuutjes is dat wat nu 'Albums' heette, voorheen 'Sets' was...
- Cor Gortzak
- Forumlid
CaptainHook
Bedankt voor jet uitgebreide opsomming.
Geprobeerd en het navolgende gedaan
gekozen voor
choose fotos and videos
4 foto's geselecteerd en op upload gedrukt
De foto's worden nu netjes in mijn photostream gezet tussen al mijn anderen foto's geplaatst maar niet in één map.
Hoe krijg ik dat nog voor elkaar.
Cor G
Bedankt voor jet uitgebreide opsomming.
Geprobeerd en het navolgende gedaan
gekozen voor
choose fotos and videos
4 foto's geselecteerd en op upload gedrukt
De foto's worden nu netjes in mijn photostream gezet tussen al mijn anderen foto's geplaatst maar niet in één map.
Hoe krijg ik dat nog voor elkaar.
Cor G
Cor
Wat bedoel je met 'in één map'?
Bedoel je wellicht 'Groups' of 'Albums'? Dan moet je die wel navenant selecteren... (zie het eerder genoemde verhaal)

Bedoel je wellicht 'Groups' of 'Albums'? Dan moet je die wel navenant selecteren... (zie het eerder genoemde verhaal)
- Cor Gortzak
- Forumlid
CaptainHook
Als ik nu flickr open kan ik kiezen tussen photostream en albums.
Kies ik voor albums dan staan bepaalde foto's als groep bij elkaar in een album.
Nu kan ik alleen maar alle photo's in photostream openen en kan ik geen album meer aanmaken.
Met andere woorden hoer krijg ik losse foto's bij elkaar in 1 album?
Cor Gortzak
Als ik nu flickr open kan ik kiezen tussen photostream en albums.
Kies ik voor albums dan staan bepaalde foto's als groep bij elkaar in een album.
Nu kan ik alleen maar alle photo's in photostream openen en kan ik geen album meer aanmaken.
Met andere woorden hoer krijg ik losse foto's bij elkaar in 1 album?
Cor Gortzak
Cor