Nikon heeft al heel lang in de Coolpixen een gezichtsherkenning syteem ingebouwd. Als de camera ontdekt dat er een gezicht of portret op staat, dan wordt daar op scherp gesteld en wordt de belichting er op aangepast.
Voor de politie is er een nummerborden herkenningssysteem, waardoor de politie al weet op het moment dat je staande wordt gehouden, welke administratieve achterstanden je al hebt.
Maar Nikon gaat verder. Met de Coolpix S200, komt er speciaal voor Japanners, die alleen maar lachend op de foto willen, een systeem dat alleen maar foto's maakt, als de persoon ook werkelijk lacht:
dumpert.nl
het lachende gezicht
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
ik weet het niet meer
Hebben wij in Nederland niet nodig, wij lachen altijd
Of komt het dat wij zo chagrijnig zijn dat er anders nooit een foto gemaakt kan worden
Aan u de keus, ik weet het niet meer
Groetjes George

Of komt het dat wij zo chagrijnig zijn dat er anders nooit een foto gemaakt kan worden

Aan u de keus, ik weet het niet meer

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Re: het lachende gezicht
Lachend op de foto, of anders geen foto? Daar heb je echt geen ‘fluit’ aan!Hans Braakhuis schreef:Nikon heeft al heel lang in de Coolpixen een gezichtsherkenning syteem ingebouwd. Als de camera ontdekt dat er een gezicht of portret op staat, dan wordt daar op scherp gesteld en wordt de belichting er op aangepast.
Voor de politie is er een nummerborden herkenningssysteem, waardoor de politie al weet op het moment dat je staande wordt gehouden, welke administratieve achterstanden je al hebt.
Maar Nikon gaat verder. Met de Coolpix S200, komt er speciaal voor Japanners, die alleen maar lachend op de foto willen, een systeem dat alleen maar foto's maakt, als de persoon ook werkelijk lacht:
dumpert.nl

Het wordt pas nuttig wanneer de camera kan ‘zien’ of er iemand soms met zijn ogen dicht staat.

Je moet het wel 'aan' en 'uit' kunnen zetten.

Met vr. gr.,
Gerrit