Kan het ook kwaad voor de VR functie van een objectief ?
Ik zet de camera wel uit, maar betrap me erop dat ik het ook wel eens vergeet
objectief wisselen
- bjornc
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: objectief wisselen
Denk dat het met name voor de VR functie kwalijk is, want deze kan zichzelf dan niet fatsoenlijk uitschakelen.
Geloof zelfs dat het in de handleiding staat, dat je de camera niet mag uitschakelen als de VR nog werkzaam is.
Maar VR schijnt altijd een beetje 'wakker' te zijn, dus gewoon altijd de camera uitschakelen.
Geloof zelfs dat het in de handleiding staat, dat je de camera niet mag uitschakelen als de VR nog werkzaam is.
Maar VR schijnt altijd een beetje 'wakker' te zijn, dus gewoon altijd de camera uitschakelen.
- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik heb in het verleden weleens gemerkt dat de VR, als die nog aanstond bij wisselen, het de volgende keer niet deed bij opnieuw gebruik van die lens.
Camera aan- en uitzetten verhielp het probleem. Nooit blijvende schade gemerkt.
Camera aan- en uitzetten verhielp het probleem. Nooit blijvende schade gemerkt.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
En dus wisselde ik net even van objectief... en kwam er toen ik de ene lens net van de body af had dat de camera nog aan stond (en de hele nacht aan gestaan heeft blijkbaar...)
Camera uit, andere lens gemonteerd, geen problemen.
Maar mijn gewoonte is het niet.
Camera uit, andere lens gemonteerd, geen problemen.
Maar mijn gewoonte is het niet.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
http://www.nikonusa.com/en/Learn-And-Ex ... -lens.html" onclick="window.open(this.href);return false;