Kan dit liggen aan mn geheugenkaart, lenzen, instellingen of is het toch iets wat bij de D5200 hoort?
Ja dat hebben we bewust eens getest. Ik snap dat dat een verschil kan maken, daarom schreef ik ook:Cyrus schreef:Waren de instellingen van beide camera's qua diafraga, sluitertijd en ISO exact gelijk? Anders zegt het waargenomen verschil niet veel...
buiten dat vind ik het vreemd dat bij een sluitertijd van 1/2000 er nog steeds een "pauze" zit tussen opklappen en weer terug. Ik verwacht dan toch een snelle klik/klak. Misschien dat ik de tip van Patrick maar eens probeer, kan me niet herinneren iets aan de spiegel setting gedaan te hebben maar je weet maar nooit.Jannette schreef:. Omdat we regelmatig dicht bij elkaar in de buurt stonden, en met de zelfde instellingen een foto maakten ....
Jan ontzettend bedankt, dat was het probleem!! Door Google te gebruiken met zoekterm spiegelvoorontspanning kwam ik op een ouder topic hier met een vraag over de D5100 met hetzelfde probleem en had jij daar ook gereageerd met een duidelijke aanwijzing. Ik had de belichtingsvertragingstand aan staan! Probleem is nu opgelost, toch fijn zo'n forumjan schreef:Gevoelsmatig denk ik dat het met spiegelvoorontspanning te maken heeft zoals Patrick ook al veronderstelde. Er staat vast wel in je handleiding onder trefwoorden iets geschreven over spiegelvoorontspanning. Dit voordat je een reset gaat uitvoeren.
oeps, sorry Patrick ook credits voor jou zie ikPatrick schreef:En ik maar denken dat ik als eerste het goede antwoord gaf....![]()
Standaard UIT zetten. Het is heel hinderlijk. Alleen gebruiken als het je een voordeel biedt en dat is bijna nooit. Met name handig voor opnamen 's avonds met lange sluitertijden, macrowerk, etc. Voor al het andere wil je de foto maken op het moment dat je de knop indruk.