geen zicht bij gebruik flits
geen zicht bij gebruik flits
[font=Comic Sans MS] [/font]
Het volgende probleem doet zich voor; wanneer ik binnenshuis flits is er op de monitor niets zichtbaar. Ook na het uploaden naar de pc blijft het donker. Is hier wat aan te doen of wat doe ik fout. De camera, d70s, staat op "a" dus daar kan het niet aan liggen.
Peter.
Het volgende probleem doet zich voor; wanneer ik binnenshuis flits is er op de monitor niets zichtbaar. Ook na het uploaden naar de pc blijft het donker. Is hier wat aan te doen of wat doe ik fout. De camera, d70s, staat op "a" dus daar kan het niet aan liggen.
Peter.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
peter, als je de cam op A zet waar staat dan je diafragma op? Als het diafragma op een klein diafragma staat (groot getal) en de flits op automatisch, dan zal de foto bij 1/60e en f/16 onderbelicht zijn...
Zet de camera eens op AUTO (groene tekstje) en maak dan nog eens een foto binnen en buiten, heb je nu wel beeld? Zo ja, dan ligt het toch aan een instelling.
Misschien domme vraag, maar je lenskap is er wel af
Zet de camera eens op AUTO (groene tekstje) en maak dan nog eens een foto binnen en buiten, heb je nu wel beeld? Zo ja, dan ligt het toch aan een instelling.
Misschien domme vraag, maar je lenskap is er wel af

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Controleer even in je menu of de flitser niet per ongeluk op commander mode, of manueel op 1/16 van zijn capaciteit staat.
Zet hem op TTL (menu 19)
Verder ook even kijken of je in de A (diafragmavoorkeuze) niet een te klein diafragma hebt ingesteld.
Probeer de camera eerst eens op P en maak dan nog eens een flits foto.
We horen het wel of het dan nog steeds niet lukt.....
succes
Zet hem op TTL (menu 19)
Verder ook even kijken of je in de A (diafragmavoorkeuze) niet een te klein diafragma hebt ingesteld.
Probeer de camera eerst eens op P en maak dan nog eens een flits foto.
We horen het wel of het dan nog steeds niet lukt.....
succes