Voor me zelf zal dat alleen ervaring zijn denk ik. Ik ben nieuw in het vak en om ervaring op te doen leek me dit leuk. Ik hoef zelf geen toegang te regelen want dat doen zij. Er zal toch ergens een begin moeten zijn. Ik heb in het verleden ook met deejayen gehad. Begon paar keer vrijwillig werd opgepikt bij een andere discotheek en verdiende 500€ voor avond draaien.Wat blijft er onder de lijn over voor jou?
Want dat labeltje "gratis reclame" en "naamsbekendheid" leveren natuurlijk niets op. Misschien iets om over na te denken.
Event/party fotografie
- Yannic
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Event/party fotografie
Nikon D7100 | Nikon D7000 | Nikon 50 mm af-s 1.8 | nikon 10.5 mm | Nikon 17-55 | Sigma 70-200 os | Nikon SB-700 | SB-900
- JJG
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ikzelf heb 2 jaar voor DjBroadcast gefotografeerd op festivals. De vergoeding was 50 euro plus reiskosten. Daarnaast altijd een +1 dus ik mocht iemand meenemen. Ik vond dat helemaal prima want ik hou van de muziek, het feest zelf, je maakt veel contact met mensen en natuurlijk het fotograferen. Ik heb het nooit voor het geld gedaan, puur de ervaring. Helaas helaas is DjBroadcast hiermee gestopt. Erg jammer!
Over het fotograferen ; ik deed dat altijd met m'n 16-85 en m'n sb600. Flitste niet altijd maar binnen ( in een tent bv ) eigenlijk altijd wel. Wanneer het donker is gebruik ik altijd lange sluitertijden. Minimaal 1/8 en soms zelfs 4 seconden, draaien met camera tijdens de opname om zo mooie 'lichteffecten' erin te krijgen. Spelen met 1e en 2e gordijn etc.
Deze als voorbeeld ooit geschoten

Over het fotograferen ; ik deed dat altijd met m'n 16-85 en m'n sb600. Flitste niet altijd maar binnen ( in een tent bv ) eigenlijk altijd wel. Wanneer het donker is gebruik ik altijd lange sluitertijden. Minimaal 1/8 en soms zelfs 4 seconden, draaien met camera tijdens de opname om zo mooie 'lichteffecten' erin te krijgen. Spelen met 1e en 2e gordijn etc.
Deze als voorbeeld ooit geschoten

- Yannic
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik heb afgelopen zaterdag avond/nacht op rave the city gefotrografeerd. Was een indoor feest en dat was wel even wat anders, je gooit je zelf eigenlijk gelijk in het diepe. Was er optijd om wat test foto's te maken en dat lukte aardig. Heb merendeels de tamron 17-50 vc gebruikt, fijn objectief. Daarbij ook aan het spelen geweest met flitsen. Flitsen heb ik vaak gebruikt voor fotografen van personen. Verder zonder flitser en de 18-105 bracht zich er eigenlijk best goed vanaf. Ik wist niet echt wat ik kon verwachten maar toen ik de foto's op de mac zag was ik eigenlijk best wel tevreden. Zal deze week even nog wat foto's plaatsen.
Nikon D7100 | Nikon D7000 | Nikon 50 mm af-s 1.8 | nikon 10.5 mm | Nikon 17-55 | Sigma 70-200 os | Nikon SB-700 | SB-900