Anne

jdgraaf
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Anne

Bericht door jdgraaf » ma mei 05 2014 2:21 pm

Ik vind het hoe dan ook een mooie plaat. (doe ik je nog niet na!)
Maar de diverse opmerkingen kan ik wel snappen.

Jan
Een berg Nikon spullen....

JJG
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JJG » ma mei 05 2014 2:27 pm

Dank Jan!

Maar zo moeilijk is het niet.

Dit was op locatie, voor een zwarte muur. 2 losse flitsers. Een rechtsvoor met een Rogue Flashbender. Links naast met een Rogue Grid als invullicht. Model heb ik eerst onderbelicht en daarna pielen om het goed te krijgen.

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » ma mei 05 2014 3:28 pm

Jelmer leuk dat je de manier van werken hierbij aangeeft. Ik ben zelf ook voorzichtig stapjes aan het zetten in de modelfotografie. Met de name het oplichten (helder maken, lees het niet verkeerd) van de ogen vind ik een vooruitgang ten opzichte van jouw resultaat. Ook het bijwerken van de neus maakt haar gezonder, minder verkouden.
Zelf zou ik ook nog hebben gevraagd of een klein beetje make-up haar huid wat doffer kan maken, zodat de huid niet glimt op de foto. En als je ook nog een reflectiescherm zou hebben, zou ik hebben gepoogd om één flitser te gebruiken voor belichting van de achtergrond, maar dan net genoeg om het haar los van de achtergrond te zien en de andere flitser, met het reflectiescherm, voor het belichten van de dame en het ophelderen van schaduwen met het reflectiescherm.
Dat zou ik hebben geprobeerd.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

JJG
Forumlid
Forumlid

Bericht door JJG » ma mei 05 2014 4:00 pm

Goede tips Gert! Zal ik eens proberen.

Heb zelf nog geprobeerd met een zilveren paraplu die ik op de grond heb gelegd en daar in te flitsen plus die Flashbender recht van voren een foto te maken. Gaf best een mooi resultaat maar alleen een rare schaduw tussen d'r ogen dus die foto viel af uiteindelijk.

Sandervb
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sandervb » ma mei 05 2014 10:15 pm

Ik vind zelf de originele foto écht de mooiste.
Wel mis ik inderdaad wat licht bij de ogen, vooral haar linker oog.
Nikon D500
Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 202 AW \ Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2
Carry Speed FS-Slim Prime

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » ma mei 05 2014 10:18 pm

Van Arthur (ALE op het forum) heb ik geleerd dat binnenshuis een parapluie teveel ongecontroleerd verstrooid licht geeft. Een softbox of octabox geeft veel beter te controleren licht. Om die reden heb ik nu een octabox en ik overweeg om een vierkante softbox erbij te kopen. Met die twee hoop ik een belichting te kunnen maken met oplichting van de schaduwen door de tweede softbox, of met oplichting van de schaduwen met een reflectiescherm en dan een achtergrond belichting meteen separate flitser.
Ik hoop daarmee uit de voeten te kunnen, maar ik verklap je dat ik nog veel moet leren!

Succes met je experimenten!
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

JJG
Forumlid
Forumlid

Bericht door JJG » di mei 06 2014 2:37 am

Dank Sander!

En Gert, volgens mij blijft fotografie een eeuwige les vooral ook omdat er zoveel mogelijkheden zijn om iets mooi op beeld te krijgen. Wat het daarmee tegelijk ook zo leuk maakt.

Jij ook succes met experimenteren!

Tzigane
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Tzigane » vr mei 23 2014 2:56 pm

jantom schreef:Ik ben slecht in kleuren (ben relatief kleurenblind... veel mannen hebben daar last van)
Waarom hebben wij dan ook maar 1 X-chromosoom. Itt tot vrouwen hebben wij geen tweede X om genetische dichromatie te corrigeren... :evil:

Anyway!

Het groen in de schaduw is een verbetering, maar ik zou het nog iets subtieler maken. Het is sowieso een erg subtiele plaat. Hoe werkt hij in zwart-wit?

Ik ben er nog niet over uit of ik nu een hooglicht mis of niet.

JJG
Forumlid
Forumlid

Bericht door JJG » wo jun 04 2014 1:33 am

In z/w heb ik 'm ook bekeken maar uiteindelijk toch voor kleur gekozen destijds. Ze heeft veel sproetjes en dat werd in z/w toch wat extra benadrukt op een negatieve manier.

Nog dank voor je reactie Tzigane.

Plaats reactie

Terug naar “Portret, studio en mode”