controlebeeld D7100 blijft in scherm

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
Nils Wijgers

controlebeeld D7100 blijft in scherm

Bericht door Nils Wijgers » di mei 06 2014 8:44 am

Sinds kort blijft het controlebeeld na opname staan in het lcd schermpje. Ik heb al van alles geprobeerd, maar zie nog steeds geen verandering.
ik heb geprobeerd de tijd (monitor uit) te verlengen naar 10 sec of te verkorten naar 2 sec.

Voorheen deed de camera het wel goed. De manier om het controle beeld uit te zetten is door de ontspanknop even half in te drukken.

Iemand een idee om dit weer terug te zetten naar standaard waarden? Ik heb inmiddels het menu doorgespit, maar kom er niet uit.

Het enige waar ik nu aan denk is dat ik sinds de paasdagen een nieuwe lens van Sigma heb. Kan het zijn dat deze een storing veroorzaakt? Lijkt mij niet! maar je weet het nooit.

Nils

RedHenk
Forumlid
Forumlid

Re: controlebeeld D7100 blijft in scherm

Bericht door RedHenk » di mei 06 2014 8:53 am

probeer het eens met een andere lens , of camera resetten als dat niet helpt.

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » di mei 06 2014 9:06 am

Het is bekend dat de D7100 niet altijd soepel samenwerkt met enkele Sigma objectieven en dit kan één van de problemen zijn.
Ik zou even direct met Sigma bellen om te informeren of er een oplossing is - b.v. via firmware update - voor jouw Sigma.
http://www.sigmabenelux.com/nl/service-and-support
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

Nils Wijgers

Bericht door Nils Wijgers » di mei 06 2014 6:20 pm

RedHenk schreef:probeer het eens met een andere lens , of camera resetten als dat niet helpt.
Hoi RedHenk,

Na het plaatsen van de Nikkor 50mm 1.8 G was het controle beeld gewoon weg na 4 sec. Dus ja het is de lens.

Dus zoals ArendV voorstelde SIGMA bellen voor een oplossing. Hopelijk is er al een firmware update. Dan de firmware maar updaten.

Bedankt.

Nils

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”