Analoge lange objectieven meeting

Plaats reactie
staal571
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Analoge lange objectieven meeting

Bericht door staal571 » ma mei 12 2014 7:56 pm

Recentelijk heb ik met een ander lid van het analoge fotoforum een lange lenzen meeting georganiseerd bij het „”Engels werk”” in Zwolle.
Het was de bedoeling dus om met min 135 mm foto’s te maken met je analoge camera, echter bijna iedereen had 300 mm op de camera zitten, ik had op mijn Nikon F5 de 300 MM F4

Gebruikte film Ilford Delta Pro 400 ontwikkeld 7 min. in Ilford LC 29

Er zitten nog teveel stofjes op de foto, ik weet nu dat ik mijn ontwikkeltanks als ze langer ongebruikt staan moet afsluiten en niet zonder deksel moet weg zetten.

Foto 1
Afbeelding

Foto 2
Afbeelding

Foto 3
Afbeelding

Foto 4
Afbeelding

Foto 5
Afbeelding

Foto 6
Afbeelding

Foto 7
Afbeelding

Foto 8
Afbeelding

Foto 9
Afbeelding

Foto 10
Afbeelding

De rest van de foto’s zijn op mijn flickr site te zien
Laatst gewijzigd door staal571 op di mei 13 2014 11:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5

Robin
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Analoge lange objectieven meeting

Bericht door Robin » ma mei 12 2014 8:10 pm

Toch verrassende beelden Peter,

Ben zelf 2 keer op die lokatie geweest, prachtige lokatie. Ook in de winter oa
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

jantom
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door jantom » ma mei 12 2014 8:16 pm

Het is altijd verstandig om ontwikkeltanks af te sluiten (dus ook na gebruik) maar je stof (op de foto's) zal ongetwijfeld komen door de manier waarop je je film droogt.
Zelfs als er stof in je ontwikkeltank is, is dat geen enkele belemmering bij het ontwikkelen.

Ná het ontwikkelen enz. ga je spoelen en dan zal het evt stof zelf wel verdwijnen.

Het gaat om properheid daarna.... en ik kan je vertellen dat het lastig is (zo niet onmogelijk) om stof te vermijden.
Een stofvrije ruimte is ideaal maar zelfs Nikon Service Point (om maar even wat te noemen) heeft geen stofvrije ruimte.

Wat kan je het beste doen? Wat ik vaak voorafgaand aan het film drogen deed is mezelf douchen en daarna meteen de film in die ruimte ophangen ~ dan heb je de meeste kans dat er geen stof op de film komt. Uiteraard moet je je dan wel elders gaan afdrogen.. :D

Cyrus
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Cyrus » di mei 13 2014 11:48 am

Zo, dat zijn scherpe platen! Erg mooie beelden, fijn contrast ook. Lijkt mij een leuke locatie om eens heen te gaan.
Groeten,
Edwin

flickr - website

staal571
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door staal571 » di mei 13 2014 11:55 am

@ Robin
@ Cyrus

Bedankt voor het compliment, het was een leuke dag met dito resultaten, het was al weer een paar maand geleden dat ik de Nikon F5 gebruikt had en wilde mijn nieuwe 300 mm F4 wel eens uitgebreid testen, dus toen kwam spontaan met een mede analoog fotoforum lid het idee om een meeting te organiseren alleen voor gebruikers van lang ""Glas"

Gr Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5

Plaats reactie

Terug naar “Analoog”