Ik kan niet kiezen tussen de modellen
-
- Forumlid
Ik kan niet kiezen tussen de modellen
Dag allemaal,
Ik kom er gewoon niet uit en daarom heb ik dit topic geopend.
We zijn op zoek naar een spiegelreflex camera. Wij twijfelen tussen de volgende modellen.
Nikon d3100
Nikon d3200
Nikon D5200
Nikon d7000
Het volgende willen wij fotograferen.
-onze peuter en toekomstige baby
- gebouwen
- dieren
- hardlopers
- uitzicht ( vakantie foto's)
Welk zoom objectief kunnen we het beste aanschaffen?
Bedankt voor het lezen en ik hoop op reacties.
Ik kom er gewoon niet uit en daarom heb ik dit topic geopend.
We zijn op zoek naar een spiegelreflex camera. Wij twijfelen tussen de volgende modellen.
Nikon d3100
Nikon d3200
Nikon D5200
Nikon d7000
Het volgende willen wij fotograferen.
-onze peuter en toekomstige baby
- gebouwen
- dieren
- hardlopers
- uitzicht ( vakantie foto's)
Welk zoom objectief kunnen we het beste aanschaffen?
Bedankt voor het lezen en ik hoop op reacties.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Ik kan niet kiezen tussen de modellen
Beste A,
Welkom.
Op dit forum kan je veel lezen over Nikon kamera's.
Meer over het kiezen tussen de diverse modellen:
http://www.hansbraakhuis.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een algemene tip: kijk naar een D3200 of D5200 met een zoomlens als de 18-105 van Nikon.
Groeten, Gijs
Welkom.
Op dit forum kan je veel lezen over Nikon kamera's.
Meer over het kiezen tussen de diverse modellen:
http://www.hansbraakhuis.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een algemene tip: kijk naar een D3200 of D5200 met een zoomlens als de 18-105 van Nikon.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik ben een paar jaar geleden gestart met een D5100 en de Nikon 18-105.
Ik kan je ook de Nikon 35mm f/.1.8 aanraden, leuke creatieve lens.
Dan heb je echt een prachtige startset met een D5200 of D3200.
Ik kan je ook de Nikon 35mm f/.1.8 aanraden, leuke creatieve lens.
Dan heb je echt een prachtige startset met een D5200 of D3200.
-
- Forumlid
alle 4 de camera's zijn goed, alleen zou ik nooit een d3*00 serie pakken.
Puur omdat deze camera te klein in mijn handen voelt.
Verschil tussen een d3*00 en d5*00 is eigenlijk alleen het klap scherm
verschil tussen de d5*00 en d7*00 serie zit veel meer in de bouw en gebruiksgemak.
hierin is de d7*00 serie duidelijk beter.
qua lenzen zou ik een 18-105mm of een ander mooie standaard zoom adviseren icm een 35mm en/of 50mm prime
Puur omdat deze camera te klein in mijn handen voelt.
Verschil tussen een d3*00 en d5*00 is eigenlijk alleen het klap scherm
verschil tussen de d5*00 en d7*00 serie zit veel meer in de bouw en gebruiksgemak.
hierin is de d7*00 serie duidelijk beter.
qua lenzen zou ik een 18-105mm of een ander mooie standaard zoom adviseren icm een 35mm en/of 50mm prime
-
- Forumlid
Bedankt voor jullie reacties. Mijn partner heeft vandaag de Nikon D3200 besteld.
Nu ga kan ik weer op zoek naar accessoires.

Nu ga kan ik weer op zoek naar accessoires.
- Gerard de Zwaan
- Clublid
- Contacteer:
Gefeliciteerd met de aankoop @AppeltjeAms. Een tweede accu voor de camera die opgeladen in de tas zit is wel fijn als ik een tip mag geven.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
-
- Forumlid
Bedankt voor je tip. Ik ga van de week nog een uv-filter en extra batterij halen.
- Geert Huizing
- Forumlid
Hoi AppeltjeAms, gefeliciteerd met de mooie camera.
Even een kanttekening over een 2e accu, ik zou deze niet aanschaffen, je kan met een volle accu al gauw een paar honderd foto's maken. Ik heb nog nooit een 2 accu gemist terwijl ik soms meer dan 400 foto's op een dag maak.
Zorgen dat je accu vol is als je van huis gaat
Even een kanttekening over een 2e accu, ik zou deze niet aanschaffen, je kan met een volle accu al gauw een paar honderd foto's maken. Ik heb nog nooit een 2 accu gemist terwijl ik soms meer dan 400 foto's op een dag maak.

- Gerard de Zwaan
- Clublid
- Contacteer:
Ik fotografeer de accu altijd leeg en dan stop ik gewoon weer een volle accu in @Geert Huizing. Je hebt wel gelijk dat een acculading lang mee gaat.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
- ben42
- Moderator
Een accu is vrij prijzig en gaat lang mee.
Een tweede accu kan 'nodig' zijn als je lange tijd de accu niet kunt opladen.
Een tweede accu kan 'nodig' zijn als je graag de accu leeg gebruikt.
Filmen heb ik begrepen kost veel energie.
Op mijn accu het ik laatst 1342 foto's gemaakt, de laatste 10 procent van de accu heb ik gebruikt om te kijken, waarschijnlijk hadden er nog wel 100 bij gekund.
Mijn advies als je geen goede reden hebt onmiddelijk een extra accu te kopen doe het dan nog niet. Kijk eerst of dat wel nodig is.
Ben
Een tweede accu kan 'nodig' zijn als je lange tijd de accu niet kunt opladen.
Een tweede accu kan 'nodig' zijn als je graag de accu leeg gebruikt.
Filmen heb ik begrepen kost veel energie.
Op mijn accu het ik laatst 1342 foto's gemaakt, de laatste 10 procent van de accu heb ik gebruikt om te kijken, waarschijnlijk hadden er nog wel 100 bij gekund.
Mijn advies als je geen goede reden hebt onmiddelijk een extra accu te kopen doe het dan nog niet. Kijk eerst of dat wel nodig is.
Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
- PeterGD
- Forumlid
Hi,AppeltjeAms schreef:Bedankt voor je tip. Ik ga van de week nog een uv-filter en extra batterij halen.
Gefeliciteerd met je nieuwe camera.
Lees je even in op het forum m.b.t. het nut van UV-filters.
Goedkope filters zullen je foto's waarschijnlijk niet ten goede komen.
Als je bescherming wilt voor je front-element,
is een zonnekap misschien een betere optie.
Greetz, Peter
Laatst gewijzigd door PeterGD op wo mei 14 2014 12:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
This message was sent from my iMac.
Nikon D610+MB-D14|Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 50 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 85 f/1.8|Nikkor 105 f/2.8
Nikon D610+MB-D14|Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 50 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 85 f/1.8|Nikkor 105 f/2.8
- gerardm
- Forumlid
Voorzichtig met je spullen omgaan is volgens mij de beste methode om schade te voorkomen.
Ik heb twee UV filters, een goedkoop en een dure ik heb nooit enig verschil kunnen bemerken.
Ik gebruik ze niet meer, als je een lens stoot dan is er kans op schade met of zonder filter, is het niet aan het glas dan wel aan het mechaniek.
Het voor dat doel gebruiken van en zonnekap maakt het risico van stoten (naar mijn mening )alleen maar groter.
Groet Gerard.
Ik heb twee UV filters, een goedkoop en een dure ik heb nooit enig verschil kunnen bemerken.
Ik gebruik ze niet meer, als je een lens stoot dan is er kans op schade met of zonder filter, is het niet aan het glas dan wel aan het mechaniek.
Het voor dat doel gebruiken van en zonnekap maakt het risico van stoten (naar mijn mening )alleen maar groter.
Groet Gerard.
D3200 , Nikon AFS 70-300mm f/4.5-5.6G VR IF-ED zoom , 18-55mm 1:3.5-5.6 G VR , 55-200mm G ED , 85mm f/ 3.5.G ED VR Micro , SB 700
-
- Forumlid
Helemaal mee eens. Ik maak ook dagelijks honderden foto's en heb nog nooit een 2e accu gebruikt.Geert Huizing schreef:
Ik laad de accu's van de camera's die ik gebruik dagelijks op en er is ook nog nooit een accu kapot gegaan.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik heb toch wel direct een 2e accu mee gekocht. Ik heb 1 vol in de tas en de 2e in de body. Ik fotografeer de eerste leeg, schakel over op de 2e en laadt dan rustig de 1e weer op.
Nog een aanschaf tip: Koop een goede externe flitser op je body. Dit scheelt veel icm omnibounce en het kunnen richten van het licht. De interne flitser geeft m.i. nooit echt een top resultaat.
Wat voor objectief (objectieven) hebben jullie er bij besteld? ik ben zelf begonnen met 18-105 VR standaard lens. Hier kun je al vrij veel mee en heb je het meest gebruikte bereik binnen handbereik.
Veel plezier met je camera.
Nog een aanschaf tip: Koop een goede externe flitser op je body. Dit scheelt veel icm omnibounce en het kunnen richten van het licht. De interne flitser geeft m.i. nooit echt een top resultaat.
Wat voor objectief (objectieven) hebben jullie er bij besteld? ik ben zelf begonnen met 18-105 VR standaard lens. Hier kun je al vrij veel mee en heb je het meest gebruikte bereik binnen handbereik.
Veel plezier met je camera.
- Gerard de Zwaan
- Clublid
- Contacteer:
Ik schiet ook eerst de accu leeg wat in de camera zit en begin ik aan de tweede @nldls. Ik ben begonnen met een 18-55mm kitlens, later is er een 55-300mm, een externe flitser en een 85mm macro lens bij gekomen.