Ik mag 20 juni foto's maken van een bruiloft, mijn eerste bruiloft...
Dat wordt spannend, want ik fotografeer nog niet zo heel gek lang, heb ook geen cursus gehad, en mijn boekje van de D90 is in t duits.

Ik ben net zo lang aan t 'klooien' geweest met de camera totdat ik het gewenste resultaat had.
En voor die 1,5 2 jaar dat ik alles zelf doe ipv de camera, gaat t me niet echt verkeerd af.
Maar een bruiloft is wel effe iets anders!
Nou heb ik hier al zitten neuzen op het forum, maar er helemaal uitkomen doe ik niet.
De een zegt: laat de camera het werk doen, de ander zegt dat je alles manuel moet doen.
Als ik het al de camera zelf laat doen, is het of in de P-stand (dan kan je de iso nog aanpassen) of in de Sport-stand, mits het zonnig weer is.
Wat mij ook opvalt is dat je alleen in de p-stand licht kan toevoegen of eruit halen. In de M-stand niet. Dan doet de camera er niks mee.
Nou heb ik een vraag over t belichten van een eventuele witte jurk.
Waarom overbelichten?
Als je t diaframa te groot hebt, heb je kans op die bepaalde 'randen' om t wit heen.
Of hebben jullie het nu echt over de sluitertijd?
Ik weet van licht naar donker is licht toevoegen, en andersom.
Eigenlijk houd ik altijd t hologram in de gaten, dan zit t meestal wel goed.
Ik ben een typetje dat graag een beetje speelt met dichtbij en veraf, scherpte diepte.
Op de D90 zal geschroeft worden: 18-105mm 1: 3,5-5,6 G en ik zal voor de avond de 28-80mm 1:3,3-5,6 G er op zetten. Beide zijn lenzen van nikon.
Ik heb ook nog een lens van Tamron, de Aspherical XR DI 2 18-200mm 1:3,5-6,3 (if) Macro ooit 2e-hands gekocht maar beter niet kunnen doen, heb er geen schik van, is niet scherp genoeg naar mijn zin, kan de macro niet vinden en hij 'verspringt' op t laatste stukje telezoom.
Dus die blijft thuis.

Ik heb nog 2 telelenzen, maar die mogen ook thuis blijven.
Ik neem een extra accu mee en sd kaart.
Vantevoren ga ik de plekken bekijken waar ze allemaal komen.
Het is familie maar toch...
Tips en trics zijn meer dan welkom.

Ik ben ook maar een beginner.

Als je wat foto's wilt zien die ik gemaakt heb... wendyspictures.weebly.com of op facebook wendy harmsen
Groetjes Wendy