foto 1, Lange Gracht, Amersfoort

foto 2, Lange Gracht, Amersfoort
Heb jij wel eens aan waterschade van schilderijen gedacht? Die kun je net zo goed weggooien als nu. De meeste musea hebben daarom geen sprinkler.paparazzi schreef:Wat mij het meest verbaasde aan 't nieuwsbericht hierover was dat er in stond dat ze geen sprinkler instalatie hadden. Dan vraag ik mij af: waren ze uberhaupt wel verzekerd? Geen enkele verzekering dekt toch dure kunst als het museum geen verplichte veiligheidsmaatregelen treft?
Overigens jammer dat je de foto's niet hebt kunnen maken van 't moment dat het brandde en dat brandweer aan 't werk was. Dat had 'n spectaculairder plaatje kunnen worden.
Goed bewaren, die opnamen! De onderzoekscommissie zal dat vast wel willen hebben!Gert Wagelaar schreef:Mijn zoon heeft met de mobiele telefoon deze beelden gemaakt, AD heeft ze gepubliceerd, zie http://www.ad.nl/utrecht/amersfoort/article1771567.ece
Dit is maar een deel van de filmpjes, hij heeft beelden van vluchtende bouwvakkers, eerste rook uit het dak, ontruiming van gehandicaptenopvang, de 1e vlammen uit het dak, en als je dan ziet dat het klokje wegtikt, moet je wel concluderen dat de brandweer erg laat is begonen met blussen.