Expositie

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
staal571
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Expositie

Bericht door staal571 » wo mei 15 2013 6:42 pm

Marcel_ schreef:Bedankt voor jullie hulp :)

Het hoeft niet perse op canvas, maar heb nog nooit wat gedrukt dus vraag even rond. Maar ik zou dus voor iets als dibond moeten kiezen? Maar dan mat of glanzend? Want ik wil het ook weer niet te reflecterend hebben.
Kun je nu helemaal niks zelf beslissen, het zijn jouw foto's en jij wilt ze verkopen of moeten wij dat hier misschien ook nog voor je gaan doen?

Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5

Marcel_
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Marcel_ » wo mei 15 2013 9:49 pm

staal571 schreef:
Marcel_ schreef:Bedankt voor jullie hulp :)

Het hoeft niet perse op canvas, maar heb nog nooit wat gedrukt dus vraag even rond. Maar ik zou dus voor iets als dibond moeten kiezen? Maar dan mat of glanzend? Want ik wil het ook weer niet te reflecterend hebben.
Kun je nu helemaal niks zelf beslissen, het zijn jouw foto's en jij wilt ze verkopen of moeten wij dat hier misschien ook nog voor je gaan doen?

Peter
Volgens mij vraag ik gewoon wat het verschil is in drukwerk en niet of jullie ze voor mij willen drukken.

Weet verder niet wat jouw probleem is? Maar ga je even ergens anders af reageren!

Sandor Gora
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Sandor Gora » wo mei 15 2013 10:31 pm

heeft dat ziekenhuis ook een ophangsysteem? anders zit je straks met je lijsten en kun je ze nergens aanhangen....
misschien voor die 1e keer een andere manier?
fotofabriek.nl drukt mooie foto's af, 30x45cm, 5 verschillende voor iets van 12 euro of 15 voor ruim 20 euro.
kijk eens of je die op een leuke manier met posterbuddy's op die muur kunt krijgen en dan kaartjes ernaast en een prijslijst om mee te nemen (& jouw contactgegevens erop).
dan mag de klant (hopelijk voor je) kiezen hoe die de foto geleverd wil hebben: als losse afdruk, op canvas, ingelijst of hoe dan ook.
met vriendelijke groeten,
Sándor Góra

http://www.gora.nl

Hasselbox
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Hasselbox » wo mei 15 2013 10:41 pm

Zoals hierboven anderen al vermelden, stel je niet voor dat je er rijk van gaat worden.
Wees ook niet bang om een fatsoenlijke prijs voor je werk te vragen.
Begin allereerst om kans op een expositie te maken met het samenstellen van een goed portfolio.
Gebruik daarvoor alleen perfecte foto's. Ook wat betreft het drukwerk.
Zorg ervoor dat er een samenhang tussen de verschillende foto's bestaat.
Dus geen portretten, landschappen en macro's door elkaar.
Zie er ook op toe dat aan de collectie een eigen stijl is af te lezen waaraan de maker te herkennen is.
Tot slot, aan foto's als ansichtkaarten e.d. is voor een expositie weinig behoefte.
Daarmee maak je bij div. foto stock bedrijven meer kans.
Grote kans dat het ziekenhuis iets van je koopt als het z'n geld waard is
Succes ermee en laat eens horen of het gelukt is.

Gr H.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » wo mei 15 2013 11:10 pm

Sandor Gora schreef: kijk eens of je die op een leuke manier met posterbuddy's op die muur kunt krijgen en dan kaartjes ernaast en een prijslijst om mee te nemen (& jouw contactgegevens erop).
NIET met poster buddies werken. Dat is slordig, laat op een gegeven moment los. Vallen er dingen op de grond, wordt het een zootje op een moment dat de fotograaf er niet bij is om het te corrigeren.
Kies beter voor iets als bijv. een display van plexiglas op een staander (denk aan een katheder-achtig ding van vorm) waar je in een bakje visitekaartjes in kwijt kunt, prijslijst (plastificeren), en een boek waar mensen reacties in kunnen schrijven. (Pen aan een wit touwtje of kettinkje, zodat ze de pen niet in de binnenzak meenemen).
Vriendelijke groet, Léon Obers

Hasselbox
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Hasselbox » do mei 16 2013 11:23 am

Léon Obers schreef:NIET met poster buddies werken. Dat is slordig, laat op een gegeven moment los. Vallen er dingen op de grond, wordt het een zootje op een moment dat de fotograaf er niet bij is om het te corrigeren.
Kies beter voor iets als bijv. een display van plexiglas op een staander (denk aan een katheder-achtig ding van vorm) waar je in een bakje visitekaartjes in kwijt kunt, prijslijst (plastificeren), en een boek waar mensen reacties in kunnen schrijven. (Pen aan een wit touwtje of kettinkje, zodat ze de pen niet in de binnenzak meenemen).
Hoe dan ook. Zorg in ieder geval dat het er redelijk professioneel uitziet. Daarmee laat je zien dat ook jij eisen stelt en je eigen werk serieus neemt.

Marcel_
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Marcel_ » do mei 16 2013 10:19 pm

Bedankt voor de hulp allemaal!
Inmiddels heb ik een besluit genomen met wat ik ga doen. Zodra ik alles binnen heb zal ik een foto posten :)

JJG
Forumlid
Forumlid

Bericht door JJG » wo nov 27 2013 3:21 pm

Hoe is het uiteindelijk afgelopen?

JJG
Forumlid
Forumlid