Optisch is het een fijn objectief echter focust het soms een beetje raar op mijn D610, ik ben nog aan het uitzoeken of het ligt aan de body of de lens. Bij bepaalde omstandigheden focust de lens bar-slecht (op oneindig vrijwel altijd) ipv een goede lock te pakken, dit vindt enkel plaats als ik gebruik maak van de buitenste scherpstelpunten (die in de hoeken links boven/onder en rechts boven/onder). Verder geen problemen tegen gekomen, er is weinig (storende) vervorming, de hoeken zijn ook scherp genoeg. Tegen het licht in houdt de lens zich ook goed, uiteraard kan je de lens laten flaren maar deze behoudt dan als nog vrij goed contrast en kleuren.
Een fijn licht gebouwd objectief maar met de bouwkwaliteit zit het wel goed. Het is licht maar toch stevig.
Ik heb een paar voorbeelden bijgevoegd, zo uit mijn hoofd durf ik geen antwoorden te geven op "welke instellingen" of "welk diafragma heb je gebruikt?". Dit zal ik even op moeten zoeken.

(2 foto's, 1 voor het bruidspaar en 1 voor het omgevingslicht, wat helaas groen was