Omdat ik graag de overstap naar FX wil maken en ik, vooral in moeilijkere lichtomstandigheden, steeds meer beperkingen ondervind met mijn D90 neig ik ernaar om een D800 aan te schaffen.
Hiervoor heb ik een tweedehands model, 4000 clicks, op het oog waar ik deze week voor wil gaan kijken.
Op het moment krijg ik alleen zo mijn twijfels of ik er wel goed aan zal doen.
Ik lees veel problemen met onscherpte, AF, trage verwerking van de beelden door grote RAW bestanden en dat het vrijwel een vereiste is om toplenzen te gebruiken.
Ik ben in het bezit van de nikkor 50 mm 1.8 G en een Sigma 24-70 mm 2.8 en wilde hierbij de 70-200 mm 2.8 van Sigma aanschaffen (tweedehands). Het liefst zou ik de Nikkor versies van deze twee hebben, maar dat laat mijn budget niet toe helaas.
(overigens bezit ik nog enkele DX lenzen, maar daar zal ik weinig aan hebben voor FX

Nu is mijn vraag; zal ik hier goed aan doen?
Of hebben jullie wellicht andere suggesties?
Ik fotografeer veel in de studio (studioflitsers) maar ook veel op locatie (binnen) met daglicht - ik fotografeer veel pasgeboren kindjes ook waarvoor ik met name f/2.8 gebruik.
Tevens op z'n tijd een bruiloft.
Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen, alles is welkom. Zowel over de camera als de lenzen.