"A Length of Time"
- Rinaldo Wolvers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: "A Length of Time"
Wow.... Gaaf.... Mooi... Maar toch een vraagje... Helemaal realiteit? Nee toch... Wie weet wil je verklappen hoe dit tot stand is gekomen 

Het perfecte plaatje zit in m'n hoofd. Nu nog zien te verwezelijken.
- Tzigane
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Haha, dankje. 
Helemaal realiteit is het niet. Slechts 90/95%. Waarbij ik zeg dat ik de foto wel had kunnen maken zonder beeldbewerking.
Hoe het tot stand is gekomen... ik wacht nog even met verklappen.

Helemaal realiteit is het niet. Slechts 90/95%. Waarbij ik zeg dat ik de foto wel had kunnen maken zonder beeldbewerking.

Hoe het tot stand is gekomen... ik wacht nog even met verklappen.

- JJG
- Forumlid
Weet niet of ik het mooi vind. Gaaf vind ik 'm wel. Dat klinkt dan ook weer wat vreemd, maar ik merkte wel dat ik al vrij snel met m'n neus op het scherm zat om even goed te kijken hoe dit gedaan is.
Geen idee, maar tof gedaan!
Geen idee, maar tof gedaan!
- Rinaldo Wolvers
- Forumlid
Een hele lang jurk en het model op een krukje? 

- Jester
- Forumlid
Mooie foto, hoewel ik persoonlijkde wandlamp op de achtergrond een beetje storend vind. Vraag me ook een beetje af hoe een zwart-wit omzetting eruit zou zien... Ventilator gebruikt voor de haren
?

Een hoop spul waar ik iets mee kan dat ik eerst Nikon:
D7000 | Coolpix S6300 | Nikon FE | Rolleicord
24-70mm f2.8 | 70-200mm VRII f2.8 | 105mm f2.8 Micro | 50mm f1.8D
SB600 | Feisol CT3442 | CS Pro MKII
en nog wat geërfd glas...
D7000 | Coolpix S6300 | Nikon FE | Rolleicord
24-70mm f2.8 | 70-200mm VRII f2.8 | 105mm f2.8 Micro | 50mm f1.8D
SB600 | Feisol CT3442 | CS Pro MKII
en nog wat geërfd glas...
Dat was ook mijn gedachte, maar dit lijkt dan weer te suggereren dat er wel is nabewerkt:Rinaldo Wolvers schreef:Een hele lang jurk en het model op een krukje?
Tzigane schreef:Waarbij ik zeg dat ik de foto wel had kunnen maken zonder beeldbewerking.
Ik gok op hoofd voorover en daarna achterover "klappen" (headbangen)Jester schreef:Ventilator gebruikt voor de haren?
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
- ATOR
- Clublid
- Contacteer:
Mooi Shot! Goed gestyled. Leuk dat de strepen van haar jurk in de vloer terugkomen.
Voor mij zou de compositie meer spanning krijgen als je wat verder naar rechts had gepand, wat meer raam, wat minder muur links.
Verder heb ik nog wat kleine postproductie puntjes over de strepen in haar gezicht en de groene aberratie bij het raam maar ik heb begrepen dat jij daar niet zo'n fan van bent
Voor mij zou de compositie meer spanning krijgen als je wat verder naar rechts had gepand, wat meer raam, wat minder muur links.
Verder heb ik nog wat kleine postproductie puntjes over de strepen in haar gezicht en de groene aberratie bij het raam maar ik heb begrepen dat jij daar niet zo'n fan van bent

- Kamiel
- Clublid
Erg coole foto. Het spreekt mij aan.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Intrigerende foto, alleen kan ik niks met die titel. Waar staat het voor, wat is de betekenis?
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Frank B
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Moet het niet zijn: for any length of time' hoe langer je er naar kijkt wordt wat je ziet 'waar'
- Rinaldo Wolvers
- Forumlid
In eerste instantie klikte op dit topic omdat "Length of Time een Hardcore band is waar ik vaak mee heb gewerkt.... Des te verrassender het resultaat. En ja... De plaat intrigeert me. Niet alleen door de lengte, maar ook omdat ik steeds bekijk of ik de gezichtsuitdrukking nou mooi vind, of niet...
- Tzigane
- Forumlid
- Contacteer:
Goede reacties! Bedankt.
Ator: goed gezien van de beeldrijm tussen vloer en kleding, dat was onder andere precies ons idee ook.
De titel is eigenlijk gewoon heel flauw, een foto is een "length of time", zelfs als het maar een kort moment vastlegt zoals hier waarin haar alle kanten op wappert, en "length" is tevens een knipoog naar de, van zichzelf al erg lange, benen van mijn vriendin, hier extra geaccentueerd door de bewerking.
We hebben haar op een krukje neergezet, vervolgens de rok geselecteerd en uitgetrokken tot deze tot de vloer raakte. Slagschaduwen en reflecties intekenen en het is net echt.
Een custom-made lange rok had ook gewerkt.
Het haar is inderdaad tot stand gekomen door het achterover te slaan.
Alles tezamen geeft het het net surreële beeld waar we naar op zoek waren.
Ator: goed gezien van de beeldrijm tussen vloer en kleding, dat was onder andere precies ons idee ook.

De titel is eigenlijk gewoon heel flauw, een foto is een "length of time", zelfs als het maar een kort moment vastlegt zoals hier waarin haar alle kanten op wappert, en "length" is tevens een knipoog naar de, van zichzelf al erg lange, benen van mijn vriendin, hier extra geaccentueerd door de bewerking.
We hebben haar op een krukje neergezet, vervolgens de rok geselecteerd en uitgetrokken tot deze tot de vloer raakte. Slagschaduwen en reflecties intekenen en het is net echt.

Een custom-made lange rok had ook gewerkt.

Het haar is inderdaad tot stand gekomen door het achterover te slaan.
Alles tezamen geeft het het net surreële beeld waar we naar op zoek waren.
- Sandervb
- Forumlid
Gave foto, zorgt er wel voor dat je er naar blijft kijken.
Nikon D500
Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 202 AW \ Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2
Carry Speed FS-Slim Prime
Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 202 AW \ Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2
Carry Speed FS-Slim Prime