Mica en Julie (eerste shoot met studioflitsers)

Plaats reactie
erikcreugers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Mica en Julie (eerste shoot met studioflitsers)

Bericht door erikcreugers » wo jun 04 2014 5:34 pm

Afbeelding
Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Studioking FSKB-400 flitsset. Deze set bestaat uit twee 400 Ws flitsers. Echter ik heb er een losse derde flitskop bijgekocht.
Rechts stond een Phottix 95 cm octagon softbox en recht een Phottix 70 x 100 cm softbox. Het geheel is verder uitgelicht met een 72 cm beauty dish (voorzien van diffusor, ik had toen nog geen grid).
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl

plincky
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Mica en Julie (eerste shoot met studioflitsers)

Bericht door plincky » wo jun 04 2014 11:25 pm

De uitsnede is niet echt geslaagd vind ik. handen en armen en vingers zijn afgekapt en hoop lege ruimte boven. dat is wel jammer.
Wat verscherping mag de foto ook wel hebben.
Schattige kindertjes hoor, heb zelf afgelopen zondag die van mij ook eens te pakken gehad. Zal het ook nog even plaatsen. :)

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door yzf1kr » do jun 05 2014 11:08 am

Let even op je scherpstelpunt.
Het scherptevlak ligt hier op de voorste schouder van het meisje, de ogen liggen alweer buiten de scherptediepte waardoor de foto in zijn geheel onscherp lijkt.

En probeer kinderen niet gedwongen te laten lachen, dan krijg je heel onnatuurlijke grimassen.
Ik zie liever een kind dat niet lacht, dan een kind dat gedwongen lacht.

ATOR
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door ATOR » do jun 05 2014 11:51 am

Het lijkt erop dat je het rood geclipt hebt, daardoor heeft de huid wat lelijke geelachtige plekken gekregen. Vooral op de wangen en het voorhoofd is dat goed te zien.

Op naar je tweede shoot! :D

Rinaldo Wolvers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Rinaldo Wolvers » do jun 05 2014 12:28 pm

Allereerst.... Altijd spannend om met een andere setup te gaan werken als dat je gewend bent. Bij deze shoot dus een setup met studioflitsers.

Klein vraagje: Ik zie van de genoemde setup niets terug in deze foto. Deze had net zo goed met twee andere lichtbronnen gemaakt kunnen zijn. Kan het mis hebben, maar heb het idee dat deze foto in een redelijk beperkte ruimte is gemaakt. Behoorlijke flitsers, dus alles teruggeregeld. Ben alleen nog niet uit over waar de beautydish zich dan heeft bevonden. :|

Andere puntjes bv.de scherpte zijn al genoemd. De meeste studio fotografen hanteren een single point focus, al stap ik bij meerdere modellen tegenwoordig over naar variabel.

Laat je zeker niet ontmoediging door de feedback hier. Is veel van te leren... Doe dit nog maar een jaartje en ben ook door "schade en schande" wijzer geworden. Zal dat ook vast nog wel regelmatig doen. Ook daar vragen te stellen feedback te geven leer ik nog steeds:mrgreen:
Het perfecte plaatje zit in m'n hoofd. Nu nog zien te verwezelijken.

erikcreugers
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door erikcreugers » do jun 05 2014 12:54 pm

Rinaldo Wolvers schreef:Klein vraagje: Ik zie van de genoemde setup niets terug in deze foto. Deze had net zo goed met twee andere lichtbronnen gemaakt kunnen zijn. Kan het mis hebben, maar heb het idee dat deze foto in een redelijk beperkte ruimte is gemaakt. Behoorlijke flitsers, dus alles teruggeregeld. Ben alleen nog niet uit over waar de beautydish zich dan heeft bevonden. :|
Klopt, ik moet alles in mijn huiskamer doen. 3.60 breed en ongeveer 5 meter lang. Rechts een Phottix 100 x 70 cm softbox met de flitser op half vermogen, in het midden de dish ook op half vermogen, en rechts een Phottix Ocatgonale softbox van 95 cm op vol vermogen.

Laat je zeker niet ontmoediging door de feedback hier. Is veel van te leren... Doe dit nog maar een jaartje en ben ook door "schade en schande" wijzer geworden. Zal dat ook vast nog wel regelmatig doen. Ook daar vragen te stellen feedback te geven leer ik nog steeds:mrgreen:
Ik laat me zeker niet ontmoedigen, Al zijn de resultaten al fors beter als een paar maanden geleden, toen ik me moest behelpen met 2 opsteekflitsers die in draadloos aanstuurde. En ja, aldoende leert men :)
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl

Plaats reactie

Terug naar “Portret, studio en mode”