Pelgrim trekt verder

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
Pelgrim

Pelgrim trekt verder

Bericht door Pelgrim » vr okt 26 2007 4:07 pm

Door de aanhoudende kritiek op het plaatsen van mijn foto's en en de onbegrip die er heerst over mijn motieven en de nare sfeer die hierdoor is ontstaan heb ik besloten om hier niet meer te komen.
Ik heb geprobeerd om veel te leren, soms door veel foto's te plaatsen, dit vooral omdat ik er zo fanatiek mee bezig ben. Niet altijd heb ik er de juiste vragen bijgezet omdat ik die zelf niet altijd wist te formuleren. Dat is me wel kwalijk genomen en dat ging maar door. Hier heb ik toch een dubbelheid in gezien die mij doet vermoeden dat het om meer ging. Ik zie namelijk bij de meesten die foto's plaatsen geen vragen.
Daarom wil ik al die mensen bedanken die me door hun aanwijzingen, correctie's en zelfs uitnodigingen verder hebben geholpen.
En voor die anderen de geruststelling....... De Pelgrim reist door... :arrow:

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » vr okt 26 2007 4:10 pm

Jammer dat je besluit weg te gaan, Pelgrim.
Het ga je goed en kom nog eens kijken.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » vr okt 26 2007 4:29 pm

jammer ik hoop dat blijft fotograferen . mocht je nog tips willen dan kan je mij altijd vragen

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » vr okt 26 2007 4:40 pm

Jammer dat je je zo snel uit het veld laat slaan. Ik heb nog eens gekeken naar je berichten hier op het forum (niet allemaal natuurlijk ;)). En over het algemeen reageer je vrij weinig op andermans foto's en gaat het je eigenlijk alleen maar over je eigen foto's. Als dan iemand vervolgens kritiek op je foto's geeft (in mijn ogen kritiek die met je foto's te maken hebben) wil je er wel van leren, maar eigenlijk weet je niet zo goed wat je nou precies wilt bereiken. Dan is het erg lastig voor iedereen om antwoord te geven op een algemene vraag "hoe kan het beter". Ik vraag me dan af of je wel verschil ziet in foto's die echt boeien en de foto's die jij dan plaatst? Als je dat niet ziet ik denk dan dat je ook niet echt kan leren om een foto interessanter te maken aangezien elke foto voor jou interessant lijkt.

even een waarschuwing voordat ik weer wordt aangevallen: dit is gewoon mijn mening en geen persoonlijke aanval op pelgrim.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

daantje
Forumlid
Forumlid

Bericht door daantje » vr okt 26 2007 5:24 pm

Jammer Pelgrim, niet leuk om te horen.

Laat het anders lekker een tijdje links liggen en kom gewoon weer eens "langs" als je zin hebt. Niemand die je in de weg zit.

Succes ermee en veel plezier met fotograferen.
En wie weet tot later :wink:
Bekijk ook mijn foto's een op Flickr http://www.flickr.com/photos/daandegroot/

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » vr okt 26 2007 5:38 pm

Tsja, dat is het lastige van 'schriftelijk' kritiek geven/krijgen. Uitspraken worden snel verkeerd uitgelegd, of zijn moeilijk correct te beargumenteren. Het werkt langzaam, gaat snel een eigen leven leiden (lijden) en soms wordt er te snel te heftig gereageerd. Juist door het ontbreken van mondelinge feedback over en weer. Daarom moet je kritiek op een wijzel als dit forum altijd met een korrel zout nemen leert de ervaring.

En dat is niet alleen hier, maar overal. Internet is een vluchtig medium. En je zult het daarom overal blijven tegenkomen. Wat mijn ervaring op dit forum is, is dat men over het algemeen juist vrij correct met elkaar omspringt. Hier en daar uiteraard uitzonderingen daargelaten.

Maar succes verder.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » vr okt 26 2007 5:54 pm

Volstrekt eens met Memento.

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Brenzef » vr okt 26 2007 6:07 pm

Tsja, als je na een beetje kritiek je jas aantrekt en weer verder gaat zegt dat wat over je. Blijkbaar is het toch lastig om kritiek te ontvangen terwijl je er toch (onzichtbaar) om vraagt.

Ik denk dat het de internet (foto) gedachte is dat je vooral alle geplaatste foto's de hemel in moet prijzen omdat het ontvangen van kritiek blijkbaar gezien wordt als persoonlijk.
Ik heb mijn buik vol van die gedachte. Als je kritiek geeft op een foto is het al snel niet goed, tenminste als je hem niet de hemel in prijst.
Ik geef al niet veel kritiek meer, al maak ik voor sommige een uitzondering ;-)

cat

Bericht door cat » vr okt 26 2007 6:40 pm

Verder trekken..........Dat zijn de eigenschappen van een pelgrim.
Het gaat je goed!

Groet Cat
Laatst gewijzigd door cat op vr okt 26 2007 8:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Pelgrim

Bericht door Pelgrim » vr okt 26 2007 7:56 pm

Men doet wel alsof ik niet tegen kritiek kan, maar dat is volstrekt geen goede weergave van het gebeuren. Ik heb altijd gevraagd om inhoudelijk commentaar en niet om waardeoordelen, maar ik weet dat sommige mensen zich ergeren aan mijn manier van fotograferen. Lees de topics maar eens terug. Helaas blijven sommigen mij typeren als iemand die.... nou lees maar eens na. Iemand anders ook zoveel commentaar gehad hier op het forum?
Nogmaals ik kwam hier om te leren.... en met plezier mijn foto's te plaatsen.
Ik hoop dan maar dat de club voorzichtiger is bij nieuwe "anders denkenden".....

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » vr okt 26 2007 10:13 pm

We denken gelukkig allemaal anders. Sommigen méér anders dan anderen maar het is de kunst om daar tussendoor te laveren.
Vooral de "kunst" om iets anders te lezen dan dat het is bedoeld kunnen een aantal mensen blijkbaar goed. Terwijl het vaak zo goed is bedoeld.

Ik haal het nog maar eens aan:
Luisteren naar muziek is luisteren naar anderen. En dat zouden meer mensen moeten leren. Wat zou de wereld opknappen........................
En het geldt zeker niet alleen voor muziek blijkbaar.

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”