Missed call..
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Missed call..
Ja, dat krijg je als je niet op je plek zit....
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Buiten de goed voorbereidde foto's (ook de ander draad <hier >, snap ik ook hier de titel niet.
Je bent beter in het maken van foto's dan in het verzinnen van titels. Laat een titel dan beter weg, het doet afbreuk aan het beeld.
Wat is verder de boodschap die je wilt overbrengen, met een groezelige kantooromgeving en twee "atoom" bordjes op de muur geplakt?
Je bent beter in het maken van foto's dan in het verzinnen van titels. Laat een titel dan beter weg, het doet afbreuk aan het beeld.
Wat is verder de boodschap die je wilt overbrengen, met een groezelige kantooromgeving en twee "atoom" bordjes op de muur geplakt?
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Tzigane
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik moet eerlijk zeggen dat hier verder geen diepgaand verhaal achter zit. 
Een foto met helemaal geen titel vind ik altijd ook zo apart, daarom wordt het vaak een associatie die ik dan zelf bij een beeld heb.

Een foto met helemaal geen titel vind ik altijd ook zo apart, daarom wordt het vaak een associatie die ik dan zelf bij een beeld heb.
- Léon Obers
- Forumlid
- Tzigane
- Forumlid
- Contacteer:
De associatie die ik heb tijdens het maken van het beeld blijft nog steeds staan natuurlijk.
Daar hoeft het verder geen dieper conceptueel werk voor te zijn.
Maar ik snap je punt wel, aangezien een titel een bepaald verwachtingspatroon schept die je in de foto terug wilt zien, gezien je de titel eerder ziet dan de foto.

Maar ik snap je punt wel, aangezien een titel een bepaald verwachtingspatroon schept die je in de foto terug wilt zien, gezien je de titel eerder ziet dan de foto.
Och, ik vind het alvast beter dan "dame met telefoon", hoewel dat wellicht correcter is. De titel is ook een stukje artistieke vrijheid en een dergelijke foto is een en al suggestie natuurlijk.
Vraagoproepend ook. Waarom zit de dame aan de "verkeerde" kant van het bureau? Was ze op bezoek en is degene die ze bezocht met bureaustoel en al verdwenen? Was ze benieuwd waarom de telefoon maar bleef overgaan? Waarom een zo groezelige omgeving? Kwam ze op sollicitatie en raakt ze almaar meer verwikkeld in een op zijn minst rare situatie?
Ik vind het een leuke foto. Zou wellicht ook een leuke serie in zitten.
Vraagoproepend ook. Waarom zit de dame aan de "verkeerde" kant van het bureau? Was ze op bezoek en is degene die ze bezocht met bureaustoel en al verdwenen? Was ze benieuwd waarom de telefoon maar bleef overgaan? Waarom een zo groezelige omgeving? Kwam ze op sollicitatie en raakt ze almaar meer verwikkeld in een op zijn minst rare situatie?
Ik vind het een leuke foto. Zou wellicht ook een leuke serie in zitten.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
- Léon Obers
- Forumlid
@Tzigane Wat mij betreft draai je eromheen. Leg dan eens de associatie uit die je had bij het maken van het beeld, want dat ontgaat me nog steeds.
Een titel zonder enige betekenis, doet IMO alleen afbreuk aan het beeld. Eerder een poging om iets meer "interessant" te te laten lijken of er een meer kunstzinnige draai of betekenis aan te geven, dan wat het in werkelijkheid als betekenis heeft.
Ik vind het juist zo apart dat mensen menen titels aan foto's te moeten geven, als een foto op zichzelf staat (of op zichzelf kan staan).
Een titel zonder enige betekenis, doet IMO alleen afbreuk aan het beeld. Eerder een poging om iets meer "interessant" te te laten lijken of er een meer kunstzinnige draai of betekenis aan te geven, dan wat het in werkelijkheid als betekenis heeft.
Ik vind het juist zo apart dat mensen menen titels aan foto's te moeten geven, als een foto op zichzelf staat (of op zichzelf kan staan).
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
Vind de foto vrij plat.(alles scherp en even belicht en niet echt spannende compositie) Rode jurk springt er wel uit maar naar mijn mening niet genoeg. Er had wat mij betreft meer met het licht gespeeld worden.
Ben het verder met Leon eens wat betreft de titel.
Ben het verder met Leon eens wat betreft de titel.
- Tzigane
- Forumlid
- Contacteer:
Fair enough. Ik zal jullie kritiek zeker meenemen de volgende keer als ik een foto een titel geef.
Het vlakke licht vond ik persoonlijk juist wel tof. Icm met de wat langere brandpuntafstand wordt alles meer een vlakverdeling in compositie dan een ruimtelijke foto, wat ik goed vond werken icm de kleuren hier. Daardoor wordt het weer wat klinischer, wat ik beeldend ook weer een leuk contrast vond met de groezelige en stoffige ruimte.

Het vlakke licht vond ik persoonlijk juist wel tof. Icm met de wat langere brandpuntafstand wordt alles meer een vlakverdeling in compositie dan een ruimtelijke foto, wat ik goed vond werken icm de kleuren hier. Daardoor wordt het weer wat klinischer, wat ik beeldend ook weer een leuk contrast vond met de groezelige en stoffige ruimte.
-
- Moderator
- Contacteer:
Wat een geneuzel over titels. Ik ben blij dat er iemand weer eens buiten de lijntjes durft te kleuren. Lekker doorgaan met originele foto's plaatsen Tzigane.
- Léon Obers
- Forumlid
Ik heb niets gezegd over buiten de lijntjes kleuren, kan prima. Maar als je een titel geeft, heeft het een koppeling met een beeld, geef je daarmee betekenis aan een titel. Alleen rammelt het, als het die koppeling schijnbaar niet heeft. Daarmee haal je juist de lading van een beeld naar beneden, in plaats van dat het elkaar kan versterken. Just my 2 cent.
Titel en beeld in deze:
http://m1.behance.net/rendition/modules ... c4c4cf.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
(Bron: http://www.studiodewinter.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Titel en beeld in deze:
http://m1.behance.net/rendition/modules ... c4c4cf.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
(Bron: http://www.studiodewinter.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Laatst gewijzigd door Léon Obers op do jun 05 2014 8:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sandervb
- Forumlid
Ik vind het een leuke foto, maar vooral dat ze aan de verkeerde kant van het bureau zit valt me behoorlijk op.
Is dat met opzet gedaan?
Is dat met opzet gedaan?
Nikon D500
Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 202 AW \ Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2
Carry Speed FS-Slim Prime
Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 202 AW \ Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2
Carry Speed FS-Slim Prime
- Johan v. V.
- Clublid
Ik vind het best een leuk experiment. Juist omdat het vragen oproept: waarom staat het bureau 'verkeerd om'? Wat doet die dame in die ouwe rommel? Kortom, wat gebeurt hier?
En wat die titel betreft: .... gaap! Het punt is nu wel gemaakt.
En wat die titel betreft: .... gaap! Het punt is nu wel gemaakt.
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
- Rinaldo Wolvers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
De dame zit aan het verkeerde kant van het bureau... Missed call?
Verder vind ik dit een nette foto... Misschien te netjes... Invulling van een topic titel word vaak gegeven door de eerste die feedback geeft hierover... maar zo zie je... Met een beetje fantasie en verbeeldingsgeest komt men een heel eind.
Ware het niet dat ik Leon's puntje m.b.t. de essentie van een foto wel begrijp.
Verder vind ik dit een nette foto... Misschien te netjes... Invulling van een topic titel word vaak gegeven door de eerste die feedback geeft hierover... maar zo zie je... Met een beetje fantasie en verbeeldingsgeest komt men een heel eind.
Ware het niet dat ik Leon's puntje m.b.t. de essentie van een foto wel begrijp.
Het perfecte plaatje zit in m'n hoofd. Nu nog zien te verwezelijken.