D7000 drive-mode instelschijf draait zwaar?!

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
Giso
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

D7000 drive-mode instelschijf draait zwaar?!

Bericht door Giso » ma jun 09 2014 9:20 pm

De instelschijf voor drive-mode van mijn D7000 draait een beetje zwaar. Waarschijnlijk huist er nog wat Afrikaans stof onder.
Zijn er meer mensen hier die daar ooit last van hebben gehad, en is er toen wat aan gedaan of slijt het vanzelf weer weg?

Voor de duidelijkheid, het gaat om de instelschijf links onder de modusknop voor de belichting.

Weet er tevens iemand of dit makkelijk te reinigen is in geval van reparatie?
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: instelschijf draait zwaar

Bericht door gijs sandberg » di jun 10 2014 8:58 am

Beste Giso,
Waarom ga je niet even langs in Beverwijk (vlak voor het Noordzeekanaal linksaf) ?
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Giso
Forumlid
Forumlid

Re: instelschijf draait zwaar

Bericht door Giso » di jun 10 2014 11:32 am

Of rechts, als je de A9 volgt en voor de wijkertunnel afslaat. :wink: :)

Ik denk dat ik eerst even een belletje waag. Ik vind het nl. niet de moeite om er een aparte dure reparatie aan te spenderen.
De camera werkt verder nog prima, en alle functies doen het gewoon.
Laatst gewijzigd door Cyrus op zo jun 15 2014 10:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Groet Giso

Giso
Forumlid
Forumlid

Re: D7000 drive-mode instelschijf draait zwaar?!

Bericht door Giso » di jun 10 2014 5:43 pm

Helaas. Alleen een algemene reactie van NSP.:

Geachte meneer/mevrouw,

Dank u voor uw email.

Het spijt ons om te horen dat u wat ongemak ervaart met uw Nikon D7000. Helaas is op voorhand niet vast te stellen hoeveel tijd hierin gaat zitten of wat precies het probleem is met uw camera. Als uw apparatuur nog onder de garantie valt, zullen wij uw reparatie zonder kosten voor u afwikkelen. Valt uw apparatuur buiten de garantie, dan zal onze service afdeling uw apparatuur onderzoeken en u aan de hand daarvan een prijsopgave sturen. Zonder onderzoek kunnen we u helaas geen inschatting van de kosten geven.

Wij adviseren u om uw apparatuur naar Nikon Service Point te sturen voor onderzoek en eventuele reparatie. Houdt u er a.u.b. rekening mee dat in z’n algemeenheid de omlooptijd ongeveer tussen de 1 en 3 weken is, afhankelijk van wat er onderzocht moet worden, de snelheid van communicatie met u, beschikbaarheid van onderdelen etc.

U kunt uw product aanmelden via de link hieronder. Na verzending van uw registratiegegevens ontvangt u per e-mail een verzenddocument (in PDF-formaat) voor het kosteloos opsturen van uw apparatuur rechtstreeks naar Nikon Service. Print het verzenddocument uit en plak het vast op het pakket, uw eigen adres staat hier ook op aangegeven.

Aanvraag voor Reparatie Service van Nikon:
https://www.europe-nikon.com/nl_NL/serv ... frame.page" onclick="window.open(this.href);return false;
(Als deze link niet werkt kunt u deze kopiëren en in uw webbrowser plakken)

Als u een beroep wilt doen op garantie, dient u mee te sturen:
1) een kopie van uw aankoopbewijs
2) een kopie van uw garantiekaart

Zodra wij uw apparatuur geregistreerd hebben krijgt u een ontvangstbevestiging met inlog gegevens voor onze online tracking website. Onze service afdeling stuurt u een prijsopgave wanneer een reparatie niet onder garantie kan worden afgewikkeld. Voor vragen over uw reparatie kunt u contact opnemen met:

Nikon Service Point

Aarzelt u alstublieft niet om contact met ons op te nemen als u hulp nodig heeft.

Met vriendelijke groeten,

Sander Graus
Adviseur
Nikon-klantenondersteuning

De Drive-mode instelschijf van mijn D7000 (links onder de belichtingsmodus instelknop) draait zwaar. Waarschijnlijk zit er vuil onder/tussen.
Is het erg veel werk om dit te laten reinigen/repareren?
En wat is de geschatte tijd hiervoor? Ik vind het nl. niet de moeite om hier erg veel geld en tijd in te steken aangezien het nog wel functioneel is.

Hier kunnen we dus weer niets mee.
Groet Giso

jfbat
Forumlid
Forumlid

Re: D7000 drive-mode instelschijf draait zwaar?!

Bericht door jfbat » di jun 10 2014 6:05 pm

Ja, het lijkt inderdaad wat copy-paste, maar ik snap het ook wel. Ze weten domweg niet wat er aan de hand is en geven aan dat om daar achter te komen, ze het toestel toch echt even moeten zien en mogelijk deels demonteren. Vind ik netter dan dat ook zij maar een beetje gaan zitten gissen, terwijl ze er misschien volkomen naast zitten. Ja, wellicht is het wat vuil, maar misschien is er dieper in de body ook iets erg mis en kost het veel meer tijd en geld dan even schoonmaken...

Vervolgens leggen ze in een wat algemene tekst uit hoe je bij ze terecht kunt, hoe lang het duurt en of je eventueel nog garantie hebt. Ze zullen hetzelfde verhaal denk ik dagelijks meerdere keren moeten vertellen, dus dat ze dat kopieren en plakken vind ik niet vreemd.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”