Matglas is vies
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Matglas is vies
Hallo Allemaal,
Ik heb het al voor elkaar, na nog geen 2 weken dat ik mijn nieuwe d3200 heb is de matglas al vies.
Nadat er stof op mn matglas zat heb ik deze geprobeerd heel voorzichtig schoon te maken. (wattenstaafje)
Nu is het matglas niet alleen vet geworden maar zit het stof ook nog op de matglas.
heel fijn als je nu een foto wil maken zie je een vervelend zwart vlekje door de zoeker.
Ik irriteer me hier dus mateloos aan.
Ik heb al op het forum gekeken naar diverse schoonmaak mogelijkheden maar zie hier toch vanaf.
Als ik bijvoorbeeld naar het Nikon servicepoint zou gaan testen ze dan ook of het matglas nog goed is?
Na het lezen van diverse posts ben ik ook bang dat er krassen op zitten, ik wist namelijk niet dat dit glas zo ongelofelijk kwetsbaar is.
Word dit ook nagekeken?
En wat is de prijs voor een evt. matglas (denk niet dat dit onder de garantie valt....)
Mvg,
Jelle
Ik heb het al voor elkaar, na nog geen 2 weken dat ik mijn nieuwe d3200 heb is de matglas al vies.
Nadat er stof op mn matglas zat heb ik deze geprobeerd heel voorzichtig schoon te maken. (wattenstaafje)
Nu is het matglas niet alleen vet geworden maar zit het stof ook nog op de matglas.
heel fijn als je nu een foto wil maken zie je een vervelend zwart vlekje door de zoeker.
Ik irriteer me hier dus mateloos aan.
Ik heb al op het forum gekeken naar diverse schoonmaak mogelijkheden maar zie hier toch vanaf.
Als ik bijvoorbeeld naar het Nikon servicepoint zou gaan testen ze dan ook of het matglas nog goed is?
Na het lezen van diverse posts ben ik ook bang dat er krassen op zitten, ik wist namelijk niet dat dit glas zo ongelofelijk kwetsbaar is.
Word dit ook nagekeken?
En wat is de prijs voor een evt. matglas (denk niet dat dit onder de garantie valt....)
Mvg,
Jelle
Laatst gewijzigd door Re-FleX_NL op do jun 12 2014 11:32 am, 3 keer totaal gewijzigd.
- MartijnM
- Clublid
Re: Zoeker is vies
Is de zoeker, het matglas, de spiegel of de sensor vies? 

Buy film, not megapixels...
-
- Forumlid
Re: matglas is vies
Ik heb het woord spiegel of sensor in mijn vorige post niet gebruikt.MartijnM schreef:Is de zoeker, het matglas, de spiegel of de sensor vies?
Lijkt me ook wel HEEL erg snel als deze nu al vies zijn...
ter info, ik heb het woord zoeker vervangen door matglas.
Laatst gewijzigd door Re-FleX_NL op do jun 12 2014 11:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartijnM
- Clublid
Re: Matglas is vies
Nou, hele volksstammen denken dat de zoeker vies is, terwijl het vuil op matglas of spiegel zit... vandaar...
Zelf haalde je ook de zoeker aan in jouw openingspost. Daarnaast zit er eerder stof/troep op de spiegel dan op een matglas!
Als het matglas echt beschadigd is, kan deze worden vervangen. Heeft dus niets met de zoeker te maken!
Zie http://www.focusingscreen.com/work/d3200en.htm hoe dit moet bij de D3200
Overigens zou ik dit klusje door het Nikon Service Point in Beverwijk laten doen. Het is niet moeilijk, maar de D3200 is niet ontworpen om dat zelf te doen.
En als je er weer stof tussen of op krijgt, ben je nog niet blij.
Zelf haalde je ook de zoeker aan in jouw openingspost. Daarnaast zit er eerder stof/troep op de spiegel dan op een matglas!
Als het matglas echt beschadigd is, kan deze worden vervangen. Heeft dus niets met de zoeker te maken!
Zie http://www.focusingscreen.com/work/d3200en.htm hoe dit moet bij de D3200
Overigens zou ik dit klusje door het Nikon Service Point in Beverwijk laten doen. Het is niet moeilijk, maar de D3200 is niet ontworpen om dat zelf te doen.
En als je er weer stof tussen of op krijgt, ben je nog niet blij.
-
- Forumlid
Onnodige quote verwijderd
De verwarring zat hem in het feit dat het vuil door de zoeker zichtbaar is... vandaar de woordkeuze.
Maar je hebt gelijk we praten dan over het matglas (beginnersfoutje...)
Maar weet je dan toevallig de kosten ook hiervan?
En reinigen ze dit matglas ook?
Is dit goekoper?
Krijg je dezelfde kwaliteit matglas terug als ze dit vervangen?
De verwarring zat hem in het feit dat het vuil door de zoeker zichtbaar is... vandaar de woordkeuze.
Maar je hebt gelijk we praten dan over het matglas (beginnersfoutje...)
Maar weet je dan toevallig de kosten ook hiervan?
En reinigen ze dit matglas ook?
Is dit goekoper?
Krijg je dezelfde kwaliteit matglas terug als ze dit vervangen?
- MartijnM
- Clublid
Geen idee, neem eens contact met ze op, dan kun je het direct bij de bron vragen: http://www.nikonservice.nl/
met wat geluk is er niets beschadigd en kan het matglas gewoon gereinigd worden.
met wat geluk is er niets beschadigd en kan het matglas gewoon gereinigd worden.

- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Matglas los kopen voor de D3200 kost Euro 30,- (excl. verzendkosten ?).
http://www.nikonservice.nl/shop/product ... cts_id=781" onclick="window.open(this.href);return false;
Gezien de problemen met het zelf proberen schoon te maken, zou ik geen risico meer nemen en het door Nikon Beverwijk laten doen.
http://www.nikonservice.nl/shop/product ... cts_id=781" onclick="window.open(this.href);return false;
Gezien de problemen met het zelf proberen schoon te maken, zou ik geen risico meer nemen en het door Nikon Beverwijk laten doen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- mandersp
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Anders ga bij Chipclean in Heumen aan.
http://www.chipclean.nl/
€ 48,00 voor de 1.6 X,1.5X en de 1,3 X vergrotings factor beeldsensor als je hem brengt, hier kun je op wachten, maak wel een afspraak....
http://www.chipclean.nl/
€ 48,00 voor de 1.6 X,1.5X en de 1,3 X vergrotings factor beeldsensor als je hem brengt, hier kun je op wachten, maak wel een afspraak....
D750, D810, J5
Verder een aantal Nikon lenzen en andere fotospullen.
Met vriendelijke groeten, Piet Manders
Verder een aantal Nikon lenzen en andere fotospullen.
Met vriendelijke groeten, Piet Manders
- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Draadje wel gelezen Mandersp?
Gaat niet om de sensor.
Gaat niet om de sensor.
-
- Forumlid