Bericht
door eelco » ma jun 16 2014 9:03 am
Goede ervaringen bij de Fotovak School in Rotterdam.
Snapte, voordat ik begon, wel al sluitertijden, diafragma etc en werkte al in de manueel.
Ik kwam alleen nog heel wat beperkingen tegen wanneer ik foto's van anderen zag en vroeg me af of het aan de camera lag, of aan mezelf.
Toch maar geinvesteerd in een basisopleiding ipv een andere camera en kwam erachter dat de beperking grotendeels bij mij lag.
Ik had dus totaal geen ervaringen met Photoshop en hier wordt veel bij stlgestaan. Uiteraard kan je het zo gek maken als je zelf wilt, maar wat simpele fijnafstellingen maken je foto's gelijk veel beter.
Verder werd er ook nog stilgestaan bij studiofotografie en dit was vele malen leuker dan ik had verwacht.
Verder krijg je over de opleiding een aantal opdrachten. Die worden besproken en evt voorzien van verbeterpunten.
Op de laarste dag diende je die foto's uitgeprint mee te nemen en werden klassikaal besproken.
Vervolgens volgde een beoordeling of je de techniek voldoende onder de knie had om door te gaan naar de vakopleiding (voor wie dit wilde).
Het is niet de goedkoopste opleiding, maar bestaat wel uit zeven volle dagen of 14 halve en je kan er zeker veel leren,
Kan je dan ook adviseren een keer naar de opendag te gaan.
Succes met je beslissing.
Groeten,
Eelco