Nu krijgen de foto's het Prophoto RGB kleurenprofiel mee wanneer ik deze vanuit Lightroom exporteer naar Photoshop, maar is dit wel een goed idee?
Van wat ik overal lees is het antwoord hierop "ja", maar ik lees ook overal dat wanneer foto's afgedrukt worden het meest gebruikte kleurenprofiel sRGB is.
Wanneer je dus een bestand levert met Prophoto RGB wordt deze door het lab omgezet naar sRGB en zou dit je hele beeld kunnen verpesten? De kleuren zouden grauwer kunnen worden bijvoorbeeld?
Omdat 90% van mijn foto's afgedrukt worden (vaak bij de wat goedkopere labs door klanten zelf) vraag ik mij dus af of ik niet gewoon beter meteen vanuit Lightroom in sRGB kan exporteren naar Photoshop?
Of zou ik in Photoshop elke foto zelf weer moeten omzetten naar sRGB na bewerking?
Ik heb eerlijk gezegd niet heel veel kaas gegeten van kleurenprofielen; ik begrijp de verschillende kleurruimtes tot op zekere hoogte, maar het zal nooit een specialiteit van mij worden

Kortom, wellicht vraag ik wel iets heel doms of klopt er wel iets helemaal niet aan mijn vraagstelling, maar op dit moment ben ik behoorlijk in de war door alles.
Enige uitleg en eventuele tips van iemand zouden dus erg fijn zijn, want van alles wat ik op internet lees raak ik nóg meer in de war...